Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både DNMI og Siri spår nydelig vær i Jotunheimen til helgen. Spesielt søndag, som ser ut til å bli helt blank. Da blir det en turhelg til i år, for det skal vel mye til at dette ikke blir den siste. Spiterstulen, here I come :)

Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Lurer på hvordan lørdagen blir.. Det ligger vel endel snø ennå?

Skrevet

Jeg frykter ikke snø. Det er vind og tåke som er kjedelig på denne tiden. Det skal bli blå himmel og vindstille. Da gjør det ingenting å måtte vasse i litt herlig nysnø :)

Lørdagen ser slett ikke ille ut, Espen. Men hvis du skal satse på en bestemt dag, ser det foreløpig ut til at søndagen blir best.

Skrevet

Helgarder da vel! Ta med teltet og en god sovepose, litt munngodt og en dame dersom det er råd med det og sats på begge dagene. Pose og sekk og enda flere topper på dere gutter.

Er på en måte litt misunnelig på dere som skal til Høgfjellet med stor H. Selv blir det i beste fall en tur på Rogalands høyeste topp, Vassdalseggi på lørdagen. Det er kjempefint der også, men ikke helt Jotunheim.

Ikke for å helle kaldt vann i nakken på dere, men som nabo til Jotunheimen har jeg mang en gang ergret meg blå over DNMI. Og en melding på flere dager derfra er ikke alltid til å stole på. Har mang en gang sett på DNMI sine varsler og slått fra meg tur og psykisk lagt det på hylla og bestemt meg for å gå på jobb, og i det jeg kjører på jobb så ligger mine venner Gjendealpene der i bakgrunnen og gliser til med under en skyfri himmel.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke mobb DNMI da, jeg har familie som jobber der :) .

Er ikke spesielt interessert å slå opp enmannsteltet i 30cm nysnø, men det får gå! Regner med at det er en spesiell atmosfære i fjellet nå!

Hvor har du værmeldingene fra, Tom?

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for det! Likte den værmeldingen for lørdag/søndag! Da blir det nok Leirvassbu og Visbretind og kanskje Østtoppene på Saksa! Gleder meg no vanvittig! Hvor skal du hen, Tom?

Skrevet

Tenkte jeg skulle prøve meg på Ryggehø og Glitter-Rundhø, så får jeg evt. se an forholdene om det er mulig å få gjort noe mer. Stetind frister også hvis knærne tillater to dager på rad :)

Tror forresten Saksi Ø-1 kan bli litt røff når det er nysnø, men dere er kanskje noen tøffinger? Ø-2 er grei.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi er ingen tøffinger, Ø-1 blir det sikkert ikke noe av, jeg skulle bare tøffe meg litt..

Tenkte å kanskje ta Ø-1 på ski fra Krossbu, tror du det er en mulighet? Gjennom skaret mellom Saksa og Geita, og opp snøbakken til Ø-1? gleder meg litt til å prøve denne annerledesruta!

Gjest Anonymous
Skrevet

Du tåler sikkert Stetind dagen etter, jeg tålte i hvertfall Stetind og de to Tverrbytthorn-toppene to dager på rad! :)

Stetind er egentlig en ganske morsom, og søt topp!

Skrevet

Da kneet mitt røyk første gangen hadde jeg Gått Bukkehø og Bukkeholdtindene den ene dagen (i alt 13 topper) og deretter Kyrkja, Langvasshøi og Visbretind dagen etter :)

Tenkte å kanskje ta Ø-1 på ski fra Krossbu, tror du det er en mulighet? Gjennom skaret mellom Saksa og Geita, og opp snøbakken til Ø-1?

Den har jeg ikke tenkt på faktisk. Det skal pokkersmeg jeg også gjøre :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.