+Memento mori Skrevet 20. januar 2017 Pålogget Skrevet 20. januar 2017 Jeg har nesten pakket klart, og reiser trolig på mandag førstkommende. Ser det er utrolig lite snø, turen jeg hadde tenk utgår. Ser ut som område rundt Finse gir muligheter. Pakker for en 3-5 dagers tur men har mulighet og mat/drivstoff for en uke. Tenker ikke å gå så langt, men mest kose meg på tur, og testet ut mitt nye Helsport Patagonia. Noen tips om hvor jeg bør gå? regner med at det ikke er noe som er kvistet eller kjørt opp av betydning, men det gjør ikke noe. Har dere forslag til tur fortrinnsvis over tregrensa. 3 Siter
Aneande Skrevet 21. januar 2017 Skrevet 21. januar 2017 Hei. Hvor i landet bor du eller hvor langt et du villig til å reise? 😊 Siter
+Memento mori Skrevet 21. januar 2017 Pålogget Forfatter Skrevet 21. januar 2017 Hønefoss, maks tre timer med bil en vei, med tog hvor som helst i sørnorge Siter
Aneande Skrevet 21. januar 2017 Skrevet 21. januar 2017 Hva med Trolløypa Sør fra Venabu til Lillehammer? Enkelt med både bil og tog, i underkant av 3 timer med bil fra deg. Jeg gikk denne i starten av februar i fjor. Brukte 4 dager, koste meg max! Veldig fine områder. Gikk Venabu-Jammerdalsbu-Vetåbua-Hornsjø-Lillehammer. Ellers kan jeg anbefale Rondane på ski 😁 Utrolig mange fine rundturer der! Fek Mysuseter-Rondvassbu-Dørålseter-Bjørnhollia-Rondvassbu-Mysuseter. Burde være nok snø der! Skekket litt på webcamera nå. Ser du har telt, men skriver bare navnene på etappene ut fra dnthyttene 😊 Siter
whistler Skrevet 21. januar 2017 Skrevet 21. januar 2017 Gausdal Vestfjell er et godt alternativ. Bra med snø og fint terreng for pulktur. Litt mindre utsatt for dårlig vær enn Hardangervidda 😃 Siter
+Espen Ørud Skrevet 21. januar 2017 Skrevet 21. januar 2017 (endret) Du kan få gå rundt i hagen har så mye du vil. Har for fjerde dag på rad vært ute og måket i 2 timer for å få plass til 2 biler Endret 21. januar 2017 av Espen Ørud 2 Siter
+Memento mori Skrevet 26. januar 2017 Pålogget Forfatter Skrevet 26. januar 2017 Utrolig lite snø i fjellet i Sør-Norge. Finse i går, 3 pluss og lett yr/regn. Haugastølområde, overvann og enda mindre snø. Hard skare og isete på Finse. Hadde problem med å få ned snøplugger. Måtte stå på Rottefellaspaden for å få laget kuldegrop i forteltet. Et par lokalkjente advarte mot usikker is. De var en dame som hadde gått gjennom for ca 14 dager siden. 1 Siter
Anund Wigen Skrevet 26. januar 2017 Skrevet 26. januar 2017 Ikke problem å få ned snøplugger og grave kuldegrop i nærheten av Halne i helgen. Utrolig flott å telte der med stjerneklart og en fantastisk solnedgang. Bildet er tatt på morgenen.. 7 Siter
elgen Skrevet 26. januar 2017 Skrevet 26. januar 2017 hei Var netopp på hytta i Ålsfjellet - ikke så langt fra Vidda og talte med folk som var innenom Finse PÅ Vidda og i Nordfjella har det blåst mye og lite snø, veldig isglatt og skarete. Jeg fik knap kjørt med hundene ved hytta og rundt htta bare stålis. Sjekk snø her: https://www.yr.no/observasjonar/snølista.html Turist foreninger og destinasjoner oppgir som regel kunstsnø i alpinlegget - ikke i terreng. Helst skal du østpå til Trysil, Evt. Trollløype - Sjekk hva som er kjørt der. Fin tur, særlig hvis man går Staurløypa over fjellet fra Jammerdalsbua til Venåbu. Hvis jeg husker riktig. Gausdal Vestfjell og vanligvis et bra snøhull. Har gått i knedyp løsssnø med pulk der for noen år siden. Ikke så vind utsatt - "snille fjell". Hilsen Elgen Siter
Imp Skrevet 26. januar 2017 Skrevet 26. januar 2017 Skuffa over at det er så dårlig snøforhold på Finse. Håper det blir bedre i mars - da har vi leid Finsebu! Siter
svingen Skrevet 27. januar 2017 Skrevet 27. januar 2017 @imp skal du grave snø hule i år og? junior vil og opp igjen men tenkte og bare ligge i telt den gangen her. Siter
Imp Skrevet 28. januar 2017 Skrevet 28. januar 2017 Har lyst til det svingen! Har faktisk et rom ledig,men avventer svar fra et vennepar om de skal være med eller ikke...hvis ikke de blir med slenger jeg det ut her Er helgen 10-12 mars. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.