Tor-Ivar Bertheussen Skrevet 16. januar 2017 Skrevet 16. januar 2017 Hei, alle sammen. Jeg har fått meg en Evotec Cast 590-4MF og driver å undersøker hvilket fluesnøre jeg burde ha. Hovedsaklig så tenker jeg at jeg skal fiske med tørrfluer og nymfer i skogsvann, men jeg har lite peiling på hvilket snøre som egner seg. Har dere tips? Siter
+Espen Ørud Skrevet 16. januar 2017 Skrevet 16. januar 2017 https://www.facebook.com/groups/440307056052048/ Et smart sted å spørre om du er på Facebook Siter
josteink Skrevet 16. januar 2017 Skrevet 16. januar 2017 Dersom du kjøper eit standard loop, airflo, guideline eller anna av die kjente merkene er det stort sett bra. Litt forskjellig frå stang til stang men kjem an på kor fintfølande du er. Har du muligheten til å stikke innom ein god ffluefiskebutikk (dvs ikkje sportsbutikk) så kan dei stort sett gje deg gode tips. Siter
Tor Magne Skrevet 16. januar 2017 Skrevet 16. januar 2017 Om jeg skulle hatt kun ett flytesnøre ville det garantert bli et Guideline Presentation. Det lader stanga fort, og presenterer fluene fint. Samt det glir godt i stangringene. Et soleklart førstevalg fra min side. Siter
tklami Skrevet 16. januar 2017 Skrevet 16. januar 2017 (endret) Jeg bruker guideline fario wf til mitt normale fiske i skog og fjell. Dette snøre har noe lenger klump enn presentation snøre. Så om det er veldig trangt om plassen vil presentation være bedre. Har du litt mindre trær i nærheten så gir fario snøret mulighet for litt lengre kast. Jeg har et snøre som heter highwater til områder jeg var veldig gode bakslengsmuligheter Endret 16. januar 2017 av tklami Siter
Jofa19 Skrevet 16. januar 2017 Skrevet 16. januar 2017 (endret) Jeg synes Loop Evotec 100 og GL Presentation er supersnører, men som alt annet er jo dette subjektivt😊 GL Presentation kan du sikkert prøve en klasse opp også. Det er et "lett" snøre. Får du anledning til å teste snøre, så gjerne gjør det før kjøp. Endret 16. januar 2017 av Jofa19 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.