Gjest Turlyst Skrevet 14. januar 2017 Skrevet 14. januar 2017 160 000 kr for en sykkel er galskap https://www.oslosportslager.no/produkt/colnago-2017-colnago-concept-art-decor-piega-integrata-msr-eps-og-bora-ultra-42015.aspx Sykling har blitt en sport for de med full lommebok, men ting har virkelig tatt av. Tenker menn i 40-50 årene med feit lommebok er kundegruppen her. Litt flaut å bli syklet fra av en med sykkel til under 10 000 kr når man stiller med sykkel til 160 000 kr. Siter
+Miamaria Skrevet 14. januar 2017 Skrevet 14. januar 2017 Jeg tviler på at de synes det. "Se han stakkaren, han sykler fort men har lite penger" tenker de. Det er den tanken de betaler 160.000 kroner for å få tenke. 3 Siter
Gjest Turlyst Skrevet 14. januar 2017 Skrevet 14. januar 2017 Du har nok rett! Menneskehjernen er utrolig. Jeg tenker helt annerledes Er jeg i dårlig form velger jeg den billigste sykkelen jeg har, i tillegg litt anonyme klær. Venter med den beste sykkelen til formen er slik at jeg kan forsvare bruk av den, slik tenker mange i sykkelklubben. Siter
Imp Skrevet 14. januar 2017 Skrevet 14. januar 2017 Vel kan jeg være enig i at 160 000 kroner er himla mye penger for en sykkel.... Men det er mange her inne som gladelig betaler 6-7000 (og sikkert mer enn det også) for en jakke, og det syns jeg er himla mye penger for en jakke... Jeg bar barna mine i bæresjal da de var babyer. Nå har bæreverdenen tatt helt av og folk handler sjal for 10 000 kroner stykket! Poenget mitt er at har du en lidenskap, er gjerne ikke prislappen så viktig. Jeg hadde aldri i verden hatt råd til så dyre ting men at de som har det velger å svi av alle pengene sine på det får jo være deres valg. Siter
tubbs Skrevet 14. januar 2017 Skrevet 14. januar 2017 Er det sykt å kjøpe en sykkel til 160 000 i forhold til ett maleri til samme pris av en halvtdårlig kunstner? Ett bilde man må se hvor kunstnern har signert slik at man ikke henger det oppned 😂 3 Siter
Larix Skrevet 14. januar 2017 Skrevet 14. januar 2017 Hvis et bildet er priset til 160 000, og dette er nogenlunde i tråd med markedet", så vil jo dette bildet ha en sjanse til å stige i verdi, enten kunstneren er "halvdårlig", eller ikke. Sykler stiger vel sjelden i verdi vil jeg tro. Husk også på at mange av de som i dag selges for hundrevis av millioner(bilder, ikke sykler) er malt av kunstnere som til og med ble regnet som heldårlige i sin samtid. Personlig skulle jeg likevel hatt ufattelig mye penger for å henge et bilde til 160 000 på veggen, og jeg ville uansett ikke gjort det hvis jeg ikke likte det. Sykkel til 160 000, hver sin lyst. Siter
Gjest Turlyst Skrevet 14. januar 2017 Skrevet 14. januar 2017 Er man sykkelfrelst og glad i å trene sykling, er det selvfølgelig moro å ha en flott sykkel - mye glede og motivasjon i det. Jeg har selv et par fine og forholdsvis dyre sykler, men langt unna 160 000 kr. Det er mye helse i sykling, og mange jeg sykler sammen med har sykler mellom 20 000 og 60 000 kr. Det er fåtallet som har sykler til 60 000 kr, men noen har det. Innad i sykkelmiljøet jeg er medlem av ler man litt av de nyfrelste 40-50 åringene som stiller med, ølmage, dårlig form og veldig kostbar sykkel. Har man råd til, eller er villig til å bruke 160 000 kr på en sykkel, ja for all del. 160 000 kr er ganske langt over mange av proffene sine sykler. Siter
Hege P. Skrevet 14. januar 2017 Skrevet 14. januar 2017 Et nydelig tyveriobjekt. Jeg ville neppe våget å ta en bytur med en sånn en. Siter
Gjest Turlyst Skrevet 14. januar 2017 Skrevet 14. januar 2017 1 minutt siden, Hege P. skrev: Et nydelig tyveriobjekt. Jeg ville neppe våget å ta en bytur med en sånn en. Må ha den inne på soverommet 😊 Siter
tubbs Skrevet 14. januar 2017 Skrevet 14. januar 2017 En slik sykkel henger vel på stueveggen mellom treningsøktene 😂 Det er jo ett stykke kunst i carbon. Siter
Per Fredrik Skrevet 14. januar 2017 Skrevet 14. januar 2017 4 timer siden, JanRH skrev: 160 000 kr for en sykkel er galskap https://www.oslosportslager.no/produkt/colnago-2017-colnago-concept-art-decor-piega-integrata-msr-eps-og-bora-ultra-42015.aspx Sykling har blitt en sport for de med full lommebok, men ting har virkelig tatt av. Tenker menn i 40-50 årene med feit lommebok er kundegruppen her. Litt flaut å bli syklet fra av en med sykkel til under 10 000 kr når man stiller med sykkel til 160 000 kr. Kjøp av svinedyre karbon sykler ble kommentert i Dagens Næringsliv av en av forhandlerne av disse syklene. Han hadde litt moro av det hele og mente at disse finansfolka (det var de som var kundegruppen) som kjøpte disse syklene for å spare vekt lett kunne gå ned selv en 10 - 15 kg i vekt og spare penger ved å kjøpe en rimeligere sykkel. Senere har jo denne karbonsykkelgjengen fått et annet problem, gamle folk med el-sykkel kjører fra dem. Verden er fæl. . 5 Siter
Gjest Turlyst Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 11 timer siden, Per Fredrik skrev: Kjøp av svinedyre karbon sykler ble kommentert i Dagens Næringsliv av en av forhandlerne av disse syklene. Han hadde litt moro av det hele og mente at disse finansfolka (det var de som var kundegruppen) som kjøpte disse syklene for å spare vekt lett kunne gå ned selv en 10 - 15 kg i vekt og spare penger ved å kjøpe en rimeligere sykkel. Senere har jo denne karbonsykkelgjengen fått et annet problem, gamle folk med el-sykkel kjører fra dem. Verden er fæl. . Bestemor på en litt sprek el-sykkel er en trussel ja. Kan knekke selvtilliten til alle og enhver. Har kjempet mot ei opp en litt lengre bakke. Godt det var medvind😀 På flatene er det vanligvis problemfritt, men bakkene er verre. El-sykkel vinner i lengre bakker. Siter
REJOHN Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 Nå kan det jo tenkes at disse karene egentlig har råd til det meste, og at det er en slik sykkel de ønsker seg.... Jeg kan ikke se noe galt i at vettuge folk (svært få som tjener mye penger kan være "dumme") bruker penger på det de ønsker seg. (Jeg gjør det samme.) Og jeg tror bare et fåtall kjøper slik sykkel for å "brese" seg. 1 Siter
Gittiamo Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 21 minutter siden, REJOHN skrev: Nå kan det jo tenkes at disse karene egentlig har råd til det meste, og at det er en slik sykkel de ønsker seg.... Jeg kan ikke se noe galt i at vettuge folk (svært få som tjener mye penger kan være "dumme") bruker penger på det de ønsker seg. (Jeg gjør det samme.) Og jeg tror bare et fåtall kjøper slik sykkel for å "brese" seg. Svært få, men noen handler over evne for å vise verden at de er med på Tour de Finance. Jeg "lever" midt i traseen deres. Men for all del - de som har råd må gjerne kjøpe flere slike sykler. Men det er virkelig godt man ikke trenger en så dyr sykkel for å komme seg ut og nyte naturen 2 Siter
TEEDJAY Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 Over 20.000 skjer det vist lite prestasjonsmessig Så om en kloner seg selv og lar klonen sykle et ritt på en sykkel til 20.000, og du selv sykler samme ritt på en sykkel til 50.000, så vil det ifølge denne artikkelen kun skille veldig få sekunder. Så kanskje det beste er å kjøpe en brukt sykkel som har kostet ca 20 000 ny? De for en fort for under 10.000 kr.. Med mindre en da har penger og interesse for å ha mer et "kunstverk" enn et fremkomstmiddel "- Ingen trenger en sykkel til 50.000. Kjøper man det, er det fordi man har råd og lyst. De fleste vil kunne sykle like fort og bra på en sykkel til 20.000 kroner, og det er ikke engang sekunder å hente på å legge på 30.000, sier Øyvind Aas til DN.no. - Investerer du rundt 20.000 i en sykkel, er den bra nok. Derfra og opp er det mest jåleri og kun mikroskopiske forskjeller, bemerker han." http://www.dn.no/d2/2009/05/19/-ingen-trenger-en-sykkel-til-50000 2 Siter
TEEDJAY Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 Jeg kjøpte en brukt cannondale Caad 10 105 landeveissykkel for 6000 kr. Den ramma veier vist 1250 gram. Sykkelen til 160 000 har en ramme på 995 gram.. Jada den er sikkert bedre på alle områder..men steike for en grampris.. Min har funket utmerket til både halvdistanse ironman, Kristiansand-Hovden, turer med telt osv osv Siter
Gjest Turlyst Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 20 timer siden, TEEDJAY skrev: Over 20.000 skjer det vist lite prestasjonsmessig Så om en kloner seg selv og lar klonen sykle et ritt på en sykkel til 20.000, og du selv sykler samme ritt på en sykkel til 50.000, så vil det ifølge denne artikkelen kun skille veldig få sekunder. Så kanskje det beste er å kjøpe en brukt sykkel som har kostet ca 20 000 ny? De for en fort for under 10.000 kr.. Nå og da finnes det kostbare sykler på finn.no til under halv pris! Her kan man gjøre gode kjøp! Så en annonse for en tid tilbake, hvor vedkommende innrømmet at 40 års krisa hadde tatt han. Det var en sykkel til rundt 50 000 kr. Sykler faller kraftig i verdi, jo mer kostbare de er jo verre er det. Min veier bare ca. 6750 gram. Sykkelen kostet ikke mye, men karbon tubular hjul dro opp prisen noe. Jeg sparte fort noen hundre gram på lettere hjul. Shimano Ultegra er godt nok for meg. Jeg har også en Specialized S-Work MTB som jeg kjøpte i løse deler og monterte sammen selv. Sparte mye penger på det. Kjøpte ramma på høsten på tilbud og delene på Norges beste og billigste sykkelbutikk. Ramma er en 2008 modell, som fortsatt er ripefri etter noen tusen mil. Karbonramma har livstids garanti. Bruker den bare på asfalt nå. Sykkelen er omgjort til asfaltmaskin, med nye 29er hjul og racerdekk. Den skal jeg ha med meg i grava.... Siter
Johan2000 Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 (endret) 20 hours ago, JanRH said: 160 000 kr for en sykkel er galskap https://www.oslosportslager.no/produkt/colnago-2017-colnago-concept-art-decor-piega-integrata-msr-eps-og-bora-ultra-42015.aspx Sykling har blitt en sport for de med full lommebok, men ting har virkelig tatt av. Tenker menn i 40-50 årene med feit lommebok er kundegruppen her. Litt flaut å bli syklet fra av en med sykkel til under 10 000 kr når man stiller med sykkel til 160 000 kr. Jag tycker inte priset är så häftigt med tanke på vad den kostat att utveckla och producera. Du kan ju se vad man får för 160000 i små serier i industrin... Inte mycket. " Etter intense tester i vindtunnel, og etter hele 41 testeksemplarer kom de i mål med noe av det ypperste bransjen har sett på lenge. " Det här var inte imponerande. Hur i h-e har dom kunnat bygga 41 prototyper innan man träffar rätt? Varför har dom inte simulerat istället för att bygga fysiska exemplar? Jag som ingenjör får intrycket av att dom inte vet vad dom håller på med, utan prövar sig fram slumpartat. Det finns billiga och bra cyklar om man vill ha det. Vill man betala extra för att minska vikten några hekto eller ha ett visst fabrikat (med stor reklam och sponsorbudget) så går det också bra. Man kan välja själv hur man vill ha det. För egen del så passar konceptet "billig och bra" bäst. Endret 15. januar 2017 av Johan2000 1 Siter
Johan2000 Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 3 hours ago, TEEDJAY said: Over 20.000 skjer det vist lite prestasjonsmessig Så om en kloner seg selv og lar klonen sykle et ritt på en sykkel til 20.000, og du selv sykler samme ritt på en sykkel til 50.000, så vil det ifølge denne artikkelen kun skille veldig få sekunder. Så kanskje det beste er å kjøpe en brukt sykkel som har kostet ca 20 000 ny? De for en fort for under 10.000 kr.. Med mindre en da har penger og interesse for å ha mer et "kunstverk" enn et fremkomstmiddel "- Ingen trenger en sykkel til 50.000. Kjøper man det, er det fordi man har råd og lyst. De fleste vil kunne sykle like fort og bra på en sykkel til 20.000 kroner, og det er ikke engang sekunder å hente på å legge på 30.000, sier Øyvind Aas til DN.no. - Investerer du rundt 20.000 i en sykkel, er den bra nok. Derfra og opp er det mest jåleri og kun mikroskopiske forskjeller, bemerker han." http://www.dn.no/d2/2009/05/19/-ingen-trenger-en-sykkel-til-50000 På landsväg, kanske. Skall man till skogs med heldämpat blir det värre. 50k är i övrkant, men 20 räcker inte för en bra heldämpad cykel (listpris, kan gå att få under 20 på salg, så köp då!). Siter
Gjest Turlyst Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 Her er en toppmodell fra meget anerkjente Scott til "kun" 76 990 kr - mye billigere enn en overpriset Colnago. Ett sett fete karbonhjul hadde nok økt prisen med 15-20 000 kr, men fortsatt langt under Colnago sine 159 999 kr. Scott har lenge vært kjent for å ha sterke, stive og lette karbonrammer. Stiv nok for selveste Mark Cavendish. Nyutviklet karbonramme som setter en helt ny standard på landeveissegmentet. Benyttes av profflag verden over. Utrolige testresultater. https://ramo.no/scott-sykkel/sykkel/landevei/scott-foil-rc-sort-gul-m54-landeveis-sykkel-i-karbon-2017-192515-p0000547430 Her er sykkelmerket som flest profflag bruker. Specialized S-Works Tarmac Etap er toppmodellen i Tarmac serien, og koster i Norge 99 999 kr. Specialized vinner også stort sett alt av rammetester. https://www.sykkelzentrum.no/sykler/landevei/specialized-s-works-tarmac-etap Siter
+Memento mori Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 "billiga och bra" er vel svensken gode på: Ikea, Biltema, Clas Ohlson, Rusta. Jeg bruker fortsatt DBS internasjonal raceren jeg kjøpte brukt som lærling. Men de som bruker så mye penger er vel testkaniner for oss andre. 1 Siter
a_aa Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 Jeg synes det er helt fortreffelig at noen er villig til og har glede av å betale masse for det de ønsker seg. Det fører til omsetning og profitt, og kanskje er det akkurat det som gir butikkene rom for noen skikkelige knalltilbud på et eller annet jeg har lyst på uten å blakke meg 2 Siter
Kjell Iver Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 Jeg så akkurat denne videoen. Det passer vel litt inn i at det ikke alltid er prisen og utstyret det står på. Det er jo mange som mener det er sykt å betale 12000 for en rekondress også. Folk får vel bruke de pengene de selv vil. Markedet bestemmer. Siter
Lompa Skrevet 16. januar 2017 Skrevet 16. januar 2017 (endret) Enkelte får en "hard-on" av å vite at de har den dyreste sykkelen. Dem om det. Jeg tror kanskje dette like mye handler om at Oslo Sportslager vil markedsføre seg som "butikken som har alt". Og gjennom det selger de flere andre sykler til lavere priser. Ved å ha en sykkel til 160 000 i butikken, så kan det bli enklere å prate kunder med god råd opp fra 30 til 40 000 på deres sykler... For meg gir det ingen status å ha sånt dyrt utstyr. Det er mye kulere når det kommer en på billigsykkel og kjører fra dem. Eller når man går på jakt med en som går og stryker sin Beretta med gullgravyr til 50 000, men som treffer dårligere enn han med den slitne Baikal-hagla.. Endret 16. januar 2017 av Lompa 1 Siter
TEEDJAY Skrevet 16. januar 2017 Skrevet 16. januar 2017 20 timer siden, Johan2000 skrev: På landsväg, kanske. Skall man till skogs med heldämpat blir det värre. 50k är i övrkant, men 20 räcker inte för en bra heldämpad cykel (listpris, kan gå att få under 20 på salg, så köp då!). Godt poeng Johan Det tenkte jeg ikke på, har bare landeveis og en 29` hardtail selv Ser for meg at det kreves mye mer av en sti eller downhillsykkel, både i styrke og funksjon. Tror den artikkelen nok også kun tenkte på landeveis / hybid og "birken" sykler. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.