+Dompappen Skrevet fredag kl 07:46 Skrevet fredag kl 07:46 Årest rigg. Ble veldig fornøyd med den. Gikk fra en 15L kasse til 32L kasse. Kjøpt en fansy skjærefjøl fra ikea, som ble sagd til i riktig lengde. Satt på skruer i stedet for strips, tar 5 sek lengre tid å montere, men da har plass til 2 stk 1L fuel, nedpakka nova med vektøy sett, 2 stk gravlys og skjærefjøl. Har også for 2025 skaffe meg kjele fra solo stove, samt en ny fansy stålpanne til 800 spenn. Masse plass til bacon :-). Tung kjele og panne, men verdt og har fått sin faste plass i slenden. 1 Siter
+Dompappen Skrevet fredag kl 07:51 Skrevet fredag kl 07:51 Dompappen skrev (1 minutt siden): Årest rigg. Ble veldig fornøyd med den. Gikk fra en 15L kasse til 32L kasse. Kjøpt en fansy skjærefjøl fra ikea, som ble sagd til i riktig lengde. Satt på skruer i stedet for strips, tar 5 sek lengre tid å montere, men da har plass til 2 stk 1L fuel, nedpakka nova med vektøy sett, 2 stk gravlys og skjærefjøl. Har også for 2025 skaffe meg kjele fra solo stove, samt en ny fansy stålpanne til 800 spenn. Masse plass til bacon :-). Tung kjele og panne, men verdt og har fått sin faste plass i slenden. Optimus sin kork på fuel flaskene suger b***** og lekker. Ikke abefalt å ha liggende, lå sikkert 1 dl igjen i boksen på første turen. Nå har jeg satt pumpe på begge flaskene, da skal det mye til for at de lekker ut bensin. Siter
+sneakyowl Skrevet fredag kl 08:55 Skrevet fredag kl 08:55 (endret) Dompappen skrev (1 time siden): Optimus sin kork på fuel flaskene suger b***** og lekker. Ikke abefalt å ha liggende, lå sikkert 1 dl igjen i boksen på første turen. Nå har jeg satt pumpe på begge flaskene, da skal det mye til for at de lekker ut bensin. Samme med Primus-kork med barnesikring. Det tok ikke lang tid før jeg innså at det er MYE bedre å transportere ekstra fuel i original plastemballasje (Primus/Coleman). Tett som rakkern og mye lettere enn faktiske fuelflasker. Marius Engelsen skrev (1 time siden): Ulempen med en aluplate er at den blir veldig varm, og glatt, på undersiden. Enkelte brennere blir veldig varm under. Andre brenner varmer ikke opp underlaget så mye, og da er alu helt fint å bruke. Jeg tenkte på dette, men tar det på vurdering etter litt feltbruk før jeg gjør noen eventuelle tiltak. Omnilite har ikke for vane å bli veldig varm under. En veldig enkel fiks for varme er i så fall bare å slenge på noe solid tape e.l. på undersiden. Det gjør den også mindre glatt, selv om jeg tviler på at det er noe problem nå, med både popnagler og deler av strikken på undersiden. Endret fredag kl 08:56 av sneakyowl Siter
+Robinson Skrevet fredag kl 13:56 Skrevet fredag kl 13:56 For meg har en bit av en enkel tynn kryssfinerplate gjort jobben i mange år. Det var en slags transportkasse på jobben som ble kastet i en kontainer, som jeg dro ut av konteineren og banket løs ene veggen på, som jeg så tok med hjem. Før resten av kassen gikk i konteineren igjen. Platen har i alle fall holdt i ti år nå både som skjærefjøl og primusplate. Siter
+Marius Engelsen Skrevet fredag kl 14:07 Skrevet fredag kl 14:07 sneakyowl skrev (5 timer siden): En veldig enkel fiks for varme er i så fall bare å slenge på noe solid tape e.l. på undersiden. Teip isolerer nesten ingenting. Limen og teipen smelter/blir seig, om det er sånn at platen blir varm under. Eks. MSR XGKII er en brenner som blir jysla varm under. Jeg bruker trillium basen på den. Jeg må flytte den litt rundt på liggeunderlaget i teltet, slik at den ikke lager smeltemerker, eller legger en skje under når jeg skal kosefyre. Siter
Kristoffer Sandnes Skrevet fredag kl 15:56 Skrevet fredag kl 15:56 (endret) Bare å lime fast noen tynne striper liggeunderlag eller møbelknotter i foam med dobbeltsidig teip Liggeunderlaget har jeg bare limt med lynlim, aldri løsnet eller blitt brent. Mødelknottene fungerer utmerket også. Liggeunderlaget et filitert med glavakniv til ca halve tykkelsen. Endret fredag kl 16:51 av Kristoffer Sandnes 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.