Skdid Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Hei Jeg er av typen som uansett (nesten) vær går kun i netting( aclima woolnet/coolnet) og skall bukse og jakke. Så kommer man dit at man stopper å må kle på seg, og synes det er styret å kle på seg nedenfor. Sett litt rundt og fant disse, ziplongs http://www.northernplayground.no/nb/shop/herre-ziplongs/ziplongs-wool-long-m-2/ Spørsmålene mine er; noen som har erfaring med disse? Som innerste lag og som 2nd lag, og er de tigth sittende og trange hvis du har annet under? Og tilslutt, er det noen andre produsenter som har lingende? Takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pahatlem Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Enig i at de virker smarte, det er tidvis et helsikkes mas å dra på seg mer på beina -- men bruken av disse fordrer vel at man må ta av seg sko og så shorts/bukse for å ta dem på... med mindre man har bukse/shorts med samme funksjon, da -- jeg vet det finnes noen, men jeg eier dem ikke. For damer (eller menn) med skjørt, så er jo dette stas. Når jeg tenker litt mere, så innser jeg at det jo er mulig å ta dem på under en shorts/bukse, men da må den tres "opp" ett ben, og så dras ned igjen, og så dra glidelåsen og så videre. Blir nok litt klatt. Minnes følelsen av fascinasjon og bunnløs undring når damer på stranden kan kle av eller på seg BH under toppen. Magi. Uansett et spennende konsept, da. For all del. Kanskje jeg må begynne med sånn UL-skjørt jeg óg, selv om jeg er noe skeptisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gittiamo Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Jøsses det hørtes veldig komplisert ut @pahatlem Den er jo ment som et mellomlag mellom undertøy og skall. Veldig enkel sak med glidelås i forskjellig farge så den settes riktig på. Bare dra skallbuksen ned til knærne, ta på denne, og opp med skallbuksa igjen. Har bare prøvd på men ikke handlet. Dessverre. Ikke funnet i min størrelse... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pahatlem Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 1 minute ago, Gittiamo said: til knærne Ah. Jeg er ett kjøtthue. Det ble en spennende liten selvransakelse her nå. Til knærne, altså. Fordi.. Ah. Da virker det jo. Til knærne. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pahatlem Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Jeg løper og kjøper. Dette er jo genialt! Hahahahahahahahahahahahahahahah! Hahahahahahahahahahahaha! 😏 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gittiamo Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 16 minutter siden, pahatlem skrev: Ah. Jeg er ett kjøtthue. Det ble en spennende liten selvransakelse her nå. Til knærne, altså. Fordi.. Ah. Da virker det jo. Til knærne. Haha. Huffda. Men de jeg har prøvd går bare til knærne. Det holder det. De som TS linker til er lange. Ville satsa på de knelange 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hhalvor Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Bruker selv denne her, foretrekker at den kun er 3/4, litt enklere å ta på, og litt billigere https://www.magasinet.no/bekledning/undertoey/dovrefjell-classic-3-4-bukse-i-ull Genialt plagg, spesielt hvis du har selebukse med drop -seat funksjon, da går det raskt å ta på buksen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larix Skrevet 5. januar 2017 Pålogget Del Skrevet 5. januar 2017 Aclima har en litt tykkere variant i 3/4-lengde i sin Woolshell-serie. Jeg kjøpte noen for en måneds tid siden, men har ikke fått brukt de noe særlig ennå. Virker lovende dog. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skdid Skrevet 5. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2017 (endret) 15 minutter siden, Larix skrev: Aclima har en litt tykkere variant i 3/4-lengde i sin Woolshell-serie. Jeg kjøpte noen for en måneds tid siden, men har ikke fått brukt de noe særlig ennå. Virker lovende dog. Disse du viser til http://www.aclima.no/products/woolshell/men/woolshell-summit-pants? Ser ziplongsene veier 200g så vil anta de er veldig like forsvarets sine 200g Du sier de er litt tykkere. Så litt tykkere enn forsvarets 200g ullfrote (hvis du kjenner til de) Endret 5. januar 2017 av Skdid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 (endret) Jeg har to par fra Northern Playground, ett syntetisk og ett i ull. Begge er mye i bruk. Nå for tiden nesten daglig, faktisk. Dropper buksa til knærne og tar dem på om morgenen før jeg sykler til kontoret, og tar dem av med en gang jeg er kommet frem. De er helt geniale. Har dem i sekken på skitur som ekstra isolasjonsplagg som kan smettes på raskt. Med litt øvelse så går det på under ett minutt fra man tenker man er kald til longsen er på og buksa oppe igjen. Det kuleste er meldingen som står inni. "Got balls? Put them here. If not, grow a pair!" Endret 5. januar 2017 av Lompa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terka Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Hmm.. jeg kjøpte i for to stk 3/4 lange stillongser, og syntes jeg gjorde en super oppgradering (Tidligere så har jeg alltid klipt av nederste del av bena på stillongsene da den delen bare er "i veien sammen med lange strømper og randonee sko/telemarksko.) Ser ut som om det også i år kan være aktuellt å oppgradere litt med å investere to par av disse "ziplongsene" så sliper man å lufte så mye på oppoverturene og kan zippe på en longs når man når toppen eller tar pause. Hvordan kjennes glidelåsen ut? Kjennes den mot huden, og når man bøyer knærne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larix Skrevet 5. januar 2017 Pålogget Del Skrevet 5. januar 2017 (endret) 1 time siden, Skdid skrev: Disse du viser til http://www.aclima.no/products/woolshell/men/woolshell-summit-pants? Ser ziplongsene veier 200g så vil anta de er veldig like forsvarets sine 200g Du sier de er litt tykkere. Så litt tykkere enn forsvarets 200g ullfrote (hvis du kjenner til de) Ja, det er disse. Jeg må innrømme at opplysningen om at de er tykkere bare er et inntrykk jeg har. Mulig jeg er helt på bærtur. Jeg har hatt en oppfatting om at NP sine har vært å regne, primært som innerste lag, mens jeg mener Aclima sine er mer egnet som mellomlag. Har for øvrig ingen direkte erfaring med forsvarets ullfrotte. Vi surra fortsatt rundt i bomull når jeg var inne. Så der kan jeg ikke dra noen sammenligning. Og det er mange år siden jeg har hatt sivile ullfrotteplagg. Edit: Jeg ser at Aclima oppgir Woolshell-serien til 300 gram, så da stemmer mitt inntrykk av dem som litt tykkere en zip-longsene. Egentlig var jeg på utkikk etter noen 3/4-lange varmebukser i Primaloft eller lignende, men jeg fant Aclima-buksene til så god pris at jeg ikke kunne la vær å prøve. Endret 5. januar 2017 av Larix Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hammertime Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 15 minutter siden, Terka skrev: Hmm.. jeg kjøpte i for to stk 3/4 lange stillongser, og syntes jeg gjorde en super oppgradering (Tidligere så har jeg alltid klipt av nederste del av bena på stillongsene da den delen bare er "i veien sammen med lange strømper og randonee sko/telemarksko.) Ser ut som om det også i år kan være aktuellt å oppgradere litt med å investere to par av disse "ziplongsene" så sliper man å lufte så mye på oppoverturene og kan zippe på en longs når man når toppen eller tar pause. Hvordan kjennes glidelåsen ut? Kjennes den mot huden, og når man bøyer knærne? Jeg har Northern Playground sin utgave og har ikke opplevd glidelåsen som ubehagelig på noen måte, hverken ved zipperen eller i knærne. . Som nevnt tidligere, så er dette også gjerne et plagg man tar på seg i pauser el.l, og man går vel sjelden med tung sekk samtidig som denne brukes. Jeg har gått med relativt lett sekk (ish 11 kg) og hoftebelte uten at det var noe problem med glidelåsen under. Ser dog for meg at det kan bli et irritasjonsmoment, og mulig gnagsår om man går med tung sekk over lengre tid. Genialt pause-plagg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skdid Skrevet 6. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2017 5 timer siden, Larix skrev: Ja, det er disse. Jeg må innrømme at opplysningen om at de er tykkere bare er et inntrykk jeg har. Mulig jeg er helt på bærtur. Jeg har hatt en oppfatting om at NP sine har vært å regne, primært som innerste lag, mens jeg mener Aclima sine er mer egnet som mellomlag. Har for øvrig ingen direkte erfaring med forsvarets ullfrotte. Vi surra fortsatt rundt i bomull når jeg var inne. Så der kan jeg ikke dra noen sammenligning. Og det er mange år siden jeg har hatt sivile ullfrotteplagg. Edit: Jeg ser at Aclima oppgir Woolshell-serien til 300 gram, så da stemmer mitt inntrykk av dem som litt tykkere en zip-longsene. Egentlig var jeg på utkikk etter noen 3/4-lange varmebukser i Primaloft eller lignende, men jeg fant Aclima-buksene til så god pris at jeg ikke kunne la vær å prøve. Hvordan opplever du aclima i strlse, ved bruk som mellomplagg? Blir den for stam hvis du har din vanlige strlse, så det lønner seg ta en større eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larix Skrevet 6. januar 2017 Pålogget Del Skrevet 6. januar 2017 Jeg kjøpte i XXL, men bruker normalt sett XL, fra Aclima på underkroppen. Til mitt bruk tror jeg det var riktig å velge denne i XXL. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 12 timer siden, Terka skrev: Hvordan kjennes glidelåsen ut? Kjennes den mot huden, og når man bøyer knærne? Jeg har heller ikke hatt noe problemer. Som sagt tar jeg dem på og av når jeg sykler til jobben, og det eneste ubehaget jeg har hatt er ved bukselinningen om jeg har trange bukser. Har ikke problemer med sekk heller. Glidelåsene ligger litt bak hoftekammen, så det går helt fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johan2000 Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Jag har 2 par av olika material. 3/4 långa båda 2. Dom är ju avsedda för att brukas med seiroøs fotbeklädnad (rando/telemark)... Båda fungerar bra, men sittar ganska tight. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellgutt Skrevet 25. november 2017 Del Skrevet 25. november 2017 Produkter fra http://www.northernplayground.no/nb/ Har : 1 stk ziplongs 3/4 ull 2 stk zipshorts i ull (ser at de nå har kun fleece på hjemmesiden) 1 stk zipbody i ull Har brukt zipshortsene veldig mye under skallbukser ,veldig kjekt å kunne raskt få på seg en tørr shorts når en har nådd toppen på fjellet under hjortejakt og skal sitte på postering. Ziplongsen er også veldig praktisk ved at en kan ta den på om det blir kaldt og av når en starter å gå igjen. Skal du sitte lenge på postering er zipbodyen veldig praktisk og lett å få på seg. Bruker mye skallbekledning i Gore tex og bruker Aclima woolnet både oppe og nede med zipshorts . Dette holder fint så lenge en er i bevegelse ,ved pauser og stopp er https://no.norsegear.com/garm-cold-weather-jacket-black i g-loft fin. Liten vekt og volum. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessatroll Skrevet 25. november 2017 Del Skrevet 25. november 2017 På 6.1.2017 den 2.04, Skdid skrev: Hvordan opplever du aclima i strlse, ved bruk som mellomplagg? Blir den for stam hvis du har din vanlige strlse, så det lønner seg ta en større eller? Ein str over er mi erfaring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.