Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 5. januar 2017 Pålogget Populært innlegg Skrevet 5. januar 2017 Etter høstens tur måtte jeg sende min Norrøna Svalbard sekk til reparasjon. Feilene var egentlig ikke så store. Den røde hempen var i ferd med å løsne, og den ene skulderstroppen måtte jeg ha reparert med en taustump, og en hurtigspenne var ødelagt, men lett erstattelig siden det var samme som på topplokket. Hadde det vært en skredder der jeg bor hadde jeg fikset sekken hos han. Jeg likte sekken veldig godt og var beredt til å betale for å få den reparert. Jeg leverte sekken der jeg kjøpte den, på min lokale sportsbutikk. Etter en tid fikk jeg en sms fra de med beskjed om at jeg kunne plukke en hvilken som helst ny sekk eller annet utstyr. Norrøna hadde sendt en kreditnota! Jeg valgte en Para Ranger. Sekken jeg sendte til service var ganske gammel og må vel kunne sies å vært brukt mye. Ikke bare på turer men på flyreiser og mange togreiser også. Men den har holdt veldig godt i hop de 4-5 årene jeg har hatt den. Jeg tror muligens at jeg har belastet den i det øvre området av tiltenkt bruk. Uansett er jeg superfornøyd med Norrøna sin kundeservice og også fornøyd over å ha handlet lokalt. Nå blir det å teste ny sekk på nyåret. 15 Siter
steingrd Skrevet 5. januar 2017 Skrevet 5. januar 2017 Gratulerer med Para Ranger, har samme sekken, den er STOR men en fantastisk sekk. Har også bare positive erfaringer med Norrøna sin kundeservice. Glidelåsen i en av lommene på topplokket til min Para Ranger røk på tur i Pasvik, i stedet for å gå til XXL der jeg kjøpte sekken tok jeg den med til Norrøna-butikken, de ordnet nytt topplokk til meg på få dager. Kjøpte samme sommer en lett turbukse fra Norrøna, der glidelåsene (hm igjen?) ved bena røk, dette var rett før en annen tur. De ville først sende den inn til Norrøna og sa at det kunne ta litt tid pga sommerferie. Jeg sa at jeg kjøpte denne buksa for å ha med på tur og det er nå det er sommer og buksa kan brukes. Det var de jo enige i, det ville være dumt å vente til sensommeren med å få tilbake buksa. Jeg plukket med meg en ny bukse fra butikken og vandret lykkelig hjem 1 Siter
Eksilbergenseren Skrevet 5. januar 2017 Skrevet 5. januar 2017 Reklamasjon på e-post: Hei Jeg har mistet bryststroppen på sekken Trollveggensekken min (stropp og spenne med fløyte). Jeg må si jeg er litt overrasket over at denne ikke er festet slik at den ikke kan falle av, men det er mulig jeg bare har vært veldig uheldig. Dette er vel helt i grenseland for hva som er reklamasjon, men jeg håper dere uansett kan hjelpe meg. Svar fra Norrøna: Hei Takk for din henvendelse. Vi kan sende deg en ny. Send oss adressen din så får du en i posten snart. Resultat: En veldig fornøyd kunde... Siter
TomWithoutVom Skrevet 5. januar 2017 Skrevet 5. januar 2017 Ja, en filleting kanskje, men også fra Norrøna: Mailet om hvor jeg kunne få tak i slike Zipper puller til glidelåsene mine på Finnskogenbuksa mi ? Svaret fra Nina var som følger :Hvilken farge/størrele og antall trenger du? Gi meg fullt navn og adresse så sender jeg dem til deg. To dager senere var de i postkassa mi Siter
Veidemannsblod Skrevet 8. januar 2017 Skrevet 8. januar 2017 Bra service, bevares. Dog stiller jeg spørsmålstegn hva Norrøna gjør med den gamle sekken din. Sannsynligvis blir den vel søppel? Bruk-og kast samfunnet... Reparasjoner er liksom helt ut. 2 Siter
Kjell Iver Skrevet 8. januar 2017 Pålogget Forfatter Skrevet 8. januar 2017 Nordhauk skrev (På 8.1.2017 den 11.37): Bra service, bevares. Dog stiller jeg spørsmålstegn hva Norrøna gjør med den gamle sekken din. Sannsynligvis blir den vel søppel? Bruk-og kast samfunnet... Reparasjoner er liksom helt ut. Ekspander Ja - du beskriver førstereaksjonen min. Han på sportsbutikken sa han kunne ringe Norrøna og høre om de kunne returnere sekken, men det er jo klart; det ville vært dumskap av meg å ta i mot en gammel og ureparerbar sekk når jeg fikk tilbud om å velge en annen. Men jeg jo har sidelommer til den gamle sekken som jeg ikke får benyttet nå og topplokket ligger hos meg. Så løsningen min blir heller å følge med på Finn og jeg har laget meg autosøk i tilfelle det dukker opp et eksemplar. Jeg er i utgangspunktet nå på utkikk etter 80 literen i samme serie. Norrøna har ingen mellomsekk lenger - noe som i grunnen er litt merkelig. Siter
Rismyhr Skrevet 8. januar 2017 Skrevet 8. januar 2017 Nordhauk skrev (På 8.1.2017 den 11.37): Bra service, bevares. Dog stiller jeg spørsmålstegn hva Norrøna gjør med den gamle sekken din. Sannsynligvis blir den vel søppel? Bruk-og kast samfunnet... Reparasjoner er liksom helt ut. Ekspander Veldig viktig poeng! Jeg syntes det der er vanskelig. Når jeg byttet inn en Norrøna bukse ifjor så spurte jeg hva de gjorde med den gamle og fikk i svar at den blir destruert. Buksen var igrunn helt brukbar bortsett fra at den begynte å delaminere. Jeg byttet også en Arcteryx skall jakke, denne innsisterte jeg på å få reparert men fikk til slutt svar fra Goretex service på Aukra at jeg skulle få ny jakke. Den kom til å bli brent ifølge de på service senteret. Begge produktene jeg har fått i erstatning er fine produkter, men de gamle var igrunn bedre. Så jeg angrer litt egentlig.. Det føles ikke helt bra å vite at man har vært med på å destruere helt brukbare plagg. Men samtidig så føler jeg at man som kunde må bruke retten til å reklamere overfor de produsentene som faktisk tar produktene/kundene så seriøst at de opererer med garantier på sine produkter. Det er jo alt i alt et garantistempel på at noe er laget for å vare, ihvertfall en stund. Men det burde vært mer fokus på å reparere enn å erstatte. Men det er klart at det er mye billigere for produsentene å erstatte plagget enn å skulle betale for norsk arbeidskraft i form av reparasjon.. 1 Siter
Nammatj Skrevet 2. februar 2017 Skrevet 2. februar 2017 Nordhauk skrev (På 8.1.2017 den 11.37): Bra service, bevares. Dog stiller jeg spørsmålstegn hva Norrøna gjør med den gamle sekken din. Sannsynligvis blir den vel søppel? Bruk-og kast samfunnet... Reparasjoner er liksom helt ut. Ekspander Enig med deg i at bruk og kast ikke er bra. Det løser problemene raskt. Mindre håndtering og logistikk som betyr lavere utgifter ift all admin rundt saken. Flere leverandører sørger for å overlevere utstyr til trengende i inn og utland som kan fikse opp produktene. Slik får de et nytt liv. Noe går til resirkulering og blir nytt slik som feks Houdini gjør når plaggene er helt utslitt. Siter
Vandrelysten Skrevet 1. mars 2017 Skrevet 1. mars 2017 Rismyhr skrev (På 8.1.2017 den 14.03): Veldig viktig poeng! Jeg syntes det der er vanskelig. Når jeg byttet inn en Norrøna bukse ifjor så spurte jeg hva de gjorde med den gamle og fikk i svar at den blir destruert. Buksen var igrunn helt brukbar bortsett fra at den begynte å delaminere. Jeg byttet også en Arcteryx skall jakke, denne innsisterte jeg på å få reparert men fikk til slutt svar fra Goretex service på Aukra at jeg skulle få ny jakke. Den kom til å bli brent ifølge de på service senteret. Begge produktene jeg har fått i erstatning er fine produkter, men de gamle var igrunn bedre. Så jeg angrer litt egentlig.. Det føles ikke helt bra å vite at man har vært med på å destruere helt brukbare plagg. Men samtidig så føler jeg at man som kunde må bruke retten til å reklamere overfor de produsentene som faktisk tar produktene/kundene så seriøst at de opererer med garantier på sine produkter. Det er jo alt i alt et garantistempel på at noe er laget for å vare, ihvertfall en stund. Men det burde vært mer fokus på å reparere enn å erstatte. Men det er klart at det er mye billigere for produsentene å erstatte plagget enn å skulle betale for norsk arbeidskraft i form av reparasjon.. Ekspander Norrøna m.fl føler jeg er i toppen av de som prøver å reparere, kjøper man billigere utstyr er det garantert rett i søpla istedet. Det er jo noe som rett og slett ikke lar seg reparere (delaminering f.eks), og noe der en reparasjon aldri vil bli fullgod- det norrønautstyret jeg har hatt har stort sett alltid blitt reparert. Og det gjort her i Norge. Og det er litt kult. 1 Siter
Mrplaff Skrevet 6. april 2017 Skrevet 6. april 2017 Norrøna har eksepsjonelt god kundeservice, har plenty av erfaring med det. Går man til Norrøna-butikker får man alltid god hjelp. Siter
Lukas Skrevet 18. april 2017 Skrevet 18. april 2017 Har en Reconjakke och dito byxor som fått vara med om mycket under ca 10 år vinter som sommar i fjällen och på Lofoten. Var inne i en Norrönabutik och där tittade man på jackan och sade ungefär: Ta hit så fixar vi den. Efter en vecka kom den tillbaka uppfräschad och tätad i sömmarna utan att det kostde ngt. Man blir verkligen glad. Tack Norröna Siter
Gjest Mareng Skrevet 19. april 2017 Skrevet 19. april 2017 Leverte inn en 4,5 år gammel Norrøna Falketind Dri3 jakke. Denne lakk som en sil, tok inn vann overalt. Etter litt testing konkluderte de med at jakken ikke var tett, og jeg filk tilbake pengene som jeg betalte for jakken da den var ny. Heldigvis, hadde jeg kvitteringen fra 4,5 år siden. Siter
Gjest Turlyst Skrevet 19. april 2017 Skrevet 19. april 2017 Mareng skrev (På 19.4.2017 den 18.13): Leverte inn en 4,5 år gammel Norrøna Falketind Dri3 jakke. Denne lakk som en sil, tok inn vann overalt. Etter litt testing konkluderte de med at jakken ikke var tett, og jeg filk tilbake pengene som jeg betalte for jakken da den var ny. Heldigvis, hadde jeg kvitteringen fra 4,5 år siden. Ekspander Hadde samme problemet med Dri3 og Falketind, men jeg hadde ikke kvittering. Siter
Gjest Mareng Skrevet 19. april 2017 Skrevet 19. april 2017 JanRH skrev (På 19.4.2017 den 18.28): Hadde samme problemet med Dri3 og Falketind, men jeg hadde ikke kvittering. Ekspander Prøvde du å reklamere? Fikk du erstatning? Kona sin Dri3 bukse har merkelig nok vert bedre. Det er sikkert en god grunn til at de sluttet med Dri3... Siter
Gjest Turlyst Skrevet 19. april 2017 Skrevet 19. april 2017 Mareng skrev (På 19.4.2017 den 18.46): Prøvde du å reklamere? Fikk du erstatning? Kona sin Dri3 bukse har merkelig nok vert bedre. Det er sikkert en god grunn til at de sluttet med Dri3... Ekspander Nei, ja ga meg, noe jeg ALDRI bruker å gjøre. Hadde ikke kvittering. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.