Simen Hjelmeland Skrevet 3. januar 2017 Skrevet 3. januar 2017 Skal på diverse lengre vinterturar i januar/februar, og soveposen min tar ganske stor plass. Har sett på diverse kompresjonsposar til soveposen, men har lite erfaring med dette. Nokon som kan anbefale noko? Siter
Prebb Skrevet 3. januar 2017 Skrevet 3. januar 2017 Til sommerposen min bruker jeg en sea to summit eVent kompresjonspose. Den er vanntett, og lette å komprimere. Den er dog ikke superlett. http://www.seatosummit.com/product/?item=eVent+Compression+Dry+Sack&o1=1&o2=1&o3=292-12 Siter
+Memento mori Skrevet 3. januar 2017 Skrevet 3. januar 2017 Du bør helst ikke komprimere posen for mye, da tar det lengre tid før den blåser seg opp igjen. På pulkturer er Artic Bedding veien å gå. Da ligger også alt klart. Skal du ha den i sekken på andre turer, finnes det en variant som Forsvaret bruker som heter Carinthia Link til finnkode. Den komprimere både rundt og nedover. Skal du på klatretur ville jeg nok byttet posen til en dunpose med høykvalitetsdun, men det er veldig kostbart. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.