Anders Eriksen Skrevet 30. desember 2016 Skrevet 30. desember 2016 Har fått tova ullvotter (kaller vi det på Sunnmøre) av ho mor i julegave. Ser frem til å bruke disse under kalde forhold, men... Trenger da noen gode vindvotter/overtrekksvotter til å bruke i kombinasjon med disse. For å gjøre det veldig lett forstålig:) Tova ullvotter innerst, og vindvotter utenpå:) Noen anbefalinger? Har tidligere brukt dermizax vindvotter, men de tok kvelden sist vinter. Alle forslag tas i mot med stormende jubel. Godt nyttår! Siter
eifu Skrevet 30. desember 2016 Skrevet 30. desember 2016 Godt fornøyd med Norrøna. Skinn gir godt grep og god slitestyrke og den er enkel å stramme. Kanskje litt dyre? Vet også at vindvottene til Hestra har fått mye skryt. 1 Siter
Prebb Skrevet 30. desember 2016 Skrevet 30. desember 2016 Jeg kjøpte noen rainmitts fra Borah Gear, men disse var relativt små i str. L, og jeg fikk ikke dem utenpå jakken sånn helt uten videre. Derfor fikk jeg sydd dem om mer lik typiske vindvotter. Det var i grunnen veldig enkelt, men det er mye lettere å bestille noe ferdig. 2 Siter
TomasOH Skrevet 30. desember 2016 Skrevet 30. desember 2016 Arcteryx alpha vottene, har brukt mine i 3 sesonger nå og de viser ingen tegn til slitasje 1 Siter
TheSleepwalker Skrevet 30. desember 2016 Skrevet 30. desember 2016 Fornøyd med mine i bomull(mix?) fra Bergans. De går langt oppetter armen. 2 Siter
ECX Torment Skrevet 31. desember 2016 Skrevet 31. desember 2016 Budsjettløsning (fra en sunnmøring til en annen 😄) er forsvaret sine fra forsvarsbrukt (om du ikke har noe imot camo...) https://www.forsvarsbrukt.no/p-294-vindvotter-m99.aspx 1 Siter
fiskekongen Skrevet 31. desember 2016 Skrevet 31. desember 2016 Forsvaret sine funker som gull hvis du aksepterer de er grønne. Selv bruker jeg Bergans sine, og er fornøyd med dem 1 Siter
S.H Skrevet 31. desember 2016 Skrevet 31. desember 2016 Merk at forsvaret har flere (i hvertfal 4) utgaver av vindvotter, med betydelige forskjeller. Har selv vært borti tre typer, men ikke den som ECX Torment linker til. Ser det står at det er Gore-tex, så mulig de finker, men noen eldre utgaver av disse funker som svamper når det er vått/mildt. Gode når det er 40 blå da;) 1 Siter
ECX Torment Skrevet 31. desember 2016 Skrevet 31. desember 2016 Gore-Tex funker som fjell, bruker dem over tovede ullvotter som samboer´n har strikket. God lengde oppover armer også. 2 Siter
REs Skrevet 1. januar 2017 Skrevet 1. januar 2017 (endret) Du trenger bare en bomullsvott, men den bør være så lang at den går godt opp over underarmen og laget av et tettvevd stoff som holder vinden ute. Så bør den være så vid i "ifaret" at du klarer å trekke på den siste når du har tatt på den første. Strikk eller straming øverst er en fordel. Noen har også stramming rundt håndleddet, noe jeg personlig ikke finner nødvendig. Jeg legger ikke så stor vekt på vanntetthet siden de stort sett bare brukes når det er ekstra kaldt og i sterk vind. Det eneste stedet du sliter på disse vottene er på innsiden når du går på ski. Stavene sliter en del på stoffet og det kan være en fordel at de er litt forsterket akkurat der stavene gnager. Et par tova ullvotter holder vanligvis flere par med vindvotter hvis du bare bruker dem inne i vindvottene. Her er en tidligere tråd om dette temaet. Endret 1. januar 2017 av REs 1 Siter
Anders Eriksen Skrevet 1. januar 2017 Forfatter Skrevet 1. januar 2017 Her var det mange gode forslag. Tusen takk!!! Tror jeg satser på bomull denne gangen, så får vi se.... Godt nyttår til dere:) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.