Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Speidergruppa skal investere i kanoer og kanohenger. Hasle har et tilbud på 81 000,- for åtte kanoer med henger. Prisen er bra, men jeg synes Hasle-kanoene er tunge å løfte og tunge å padle. Noen som vet om andre pakke-tilbud men med bedre kanoer?

Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har god erfaring med hasle kanoene, men hengeren er ikke optimal.

Vi kjøpte 6 kanoer, og lagde en god henger med stativ av en gammel småbåthenger. Den har bare plass til 6 kanoer, men da kan selv de som ikke er 2 meter lange løfte dem av. Og det er utrolig mye enklere å kjøre med. Hengeren hadde en estimert egenvekt på 150kg. Med andre ord, den kan løftes inn i skogen når man har parkert. Og veldig billig. Kjøpte et vrak av en henger til ca. 2500,- og brukte 2000,- på materialer. Finn jobb for roverlaget, trenger ikke engang å sveise.

Fordelen med hasle kanoene, er at de er fryktelig vanskelig å ødelegge. Glassfiber blir ikke det samme.

Skrevet

Femund og Pelican er enda dårligere så det er ikke noe å hente der mener jeg. Skal du ha bedre kanoer er det verdt å se på Venturer Prospector, Venture Ranger, Mad River Explorer eller Silverbirch Broadland. Det koster mer og så må du kjøpe henger separat.

Skrevet

Med speidergruppe tolker jeg TS til speidere, ikke rovere. Hvis noen får en patrulje til å sette sammen en ally på under 2 timer, vil jeg se filmbevis!

• 2 uker senere...
Skrevet

Ja Ally går nok ikke.Vi trenger kanoer som varer i årevis og som lånes ut og brukes uten formaninger om forsiktighet. Hadde jeg kjøpt en til meg selv, ville det blitt ally eler noe annet lett - det er mye fristende der ute. Men takk for gode råd!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.