Daniel1987 Skrevet 17. november 2016 Skrevet 17. november 2016 Hei. Noen som vet hvor man kan få tak i glassfiberstang som ikke er hul? Å som selges i ønsket lengde. Siter
+Memento mori Skrevet 17. november 2016 Skrevet 17. november 2016 Fjellpulken har hatt slike, går an å sende de en epost. Blir brukt i ekspedisjons drag. Siter
Barskekarsten Skrevet 17. november 2016 Skrevet 17. november 2016 diameter? lengde? http://modellers.com/Produkter/Materialer/lakk/lim/Carbon-/-glassfiber.aspx http://www.kysthandel.com/Shop/Product/GLASSFIBERSTANG-28-MM-4-M/6010074 Siter
elgen Skrevet 17. november 2016 Skrevet 17. november 2016 Hei Hva skal du bruke det til? Eller er dette hemmelig? Kanskje letter å hjelpe med rette type, hvis bruken er kjent. Pulkdrag? Elgen Siter
Daniel1987 Skrevet 17. november 2016 Forfatter Skrevet 17. november 2016 Dette skal være til en Stiv midtline for hundekjøring. Fikk tips om å ta en 10mm glassfiberstang, å kle den med en vannslange, før jeg fester linesettet til stanga. Den skal forhindre de fremste hundene å snus rundt. Siter
REs Skrevet 21. november 2016 Skrevet 21. november 2016 Prøv hos Comrod. Jeg mener at dette er den fabrikken som før hette Tjøstheim og som laget fiskestenger. Mange gamle fiskere blir blanke i øynene når de ser en gammel Tjøstheimstang. Nå lager de antenner til alle mulige formål, til og med til det nye fartøyet som skal sendes til Mars i 2020. http://www.comrod.com/?lang=en_GB Siter
elgen Skrevet 21. november 2016 Skrevet 21. november 2016 Den 18/11/2016 at 0.06, Daniel1987 skrev: Dette skal være til en Stiv midtline for hundekjøring. Fikk tips om å ta en 10mm glassfiberstang, å kle den med en vannslange, før jeg fester linesettet til stanga. Den skal forhindre de fremste hundene å snus rundt. Hei Kjører jo selv med husky og lurer litt på hvordan med svinger og i utforbakker med stivt drag?? Erfarne mushere kan kanskje si noe om dette? I hvert fall er det nok viktig å kle glassfiberstaven med en god, seig slange for det er mulighet for noen ganske stygge, skarpe bruddflater på sådan glassfiber, som kan skade hundene. Desssverre har jeg inge bra ideer om hvor du kan finne sådanne stenger. Når det er vanskelig å skaffe sære materialer er det ofte en bra ide å finne ut, hvor sådan blir brukt i verksteder, industrielt, yrkesmessig. Hilsen elgen Siter
Daniel1987 Skrevet 21. november 2016 Forfatter Skrevet 21. november 2016 Den midtlinen blir ikke helt stiv, men bare sånn at de fremste hundene ikke får snudd seg helt rundt. Tenker å bruke dette når vi har med oss andre hunder, som våres hunder ikke er vant til. Man vil ikke ha noe slåssining i spannet:) oppdretter har kledd stangen med en vanlig vannslange, å den beskytter godt. Siter
Daniel1987 Skrevet 21. november 2016 Forfatter Skrevet 21. november 2016 I utforbakker med pulk og stivt drag, bare holder jeg igjen så det ikke får for fort. Vil tro det blir akkurat det samme med stiv midtlive i spann. Siter
GeirMU Skrevet 26. november 2016 Skrevet 26. november 2016 Den 17.11.2016 at 21.10, Daniel1987 skrev: Hei. Noen som vet hvor man kan få tak i glassfiberstang som ikke er hul? Å som selges i ønsket lengde. Sjekk på abru.no, selger iallfall glassfiberstenger. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.