Populært innlegg REJOHN Skrevet 11. november 2016 Populært innlegg Skrevet 11. november 2016 I en fjern fortid, så lenge siden at mye er glemt, var bestyrerinnen, Arild og jeg på fjelltur i Jotunheimen. Turen gikk fra (Gjendesheim) Memurubu til Glitterheim videre til Spiterstulen, og sist – Leirvassbu. Helt ordinært, og med både bra og dårlig vær. Vi så reinsdyr ved Russvann, og var temmelig alene mellom Spiterstulen og Leirvassbu, i sludd og regn. Midt i juli, så vidt jeg husker. Sekkene vi hadde var Bergans 40-50 liter med ramme. En stor forbedring frem for de gamle sekkene med A-meis. Regntøy og nikkers var den gang det vanlige. Skotøyet kan jeg ikke huske hva var, men mener det var noen billige greier… Uansett en fin tur. (Grunn til minnene er at jeg skanner gamle bilder, og det dukket opp bilder fra turen. Og muligens har andre også interesse av å se bilder fra en tur som gikk for 45 år siden.) 30 Siter
whistler Skrevet 11. november 2016 Skrevet 11. november 2016 Artige bilder! Det gikk an før også, uten Gore-tex og ultralight anatomisk sekk 5 Siter
Gjest Björn Skrevet 11. november 2016 Skrevet 11. november 2016 Tycker du gör helt rätt som skannar in gamla bilder! Men jag "stör" mig på dammet... Hoppas att du har ett program där du kan ta bort det?! Lånade en av dina bilder och tog in den i Photoshop. I mina ögon så gör det att bilden går från att vara bara kul att ha, till att vara möjlig att skriva ut och ha på väggen. Siter
REJOHN Skrevet 11. november 2016 Forfatter Skrevet 11. november 2016 3 timer siden, Björn skrev: Tycker du gör helt rätt som skannar in gamla bilder! Men jag "stör" mig på dammet... Hoppas att du har ett program där du kan ta bort det?! Lånade en av dina bilder och tog in den i Photoshop. I mina ögon så gör det att bilden går från att vara bara kul att ha, till att vara möjlig att skriva ut och ha på väggen. Først, jeg synes det virkelig kjekt at du mener bildene kan være gode nok til å henge på veggen - det er hyggelig å høre, selv om bildene ble tatt for 45 år siden. Så: når det gjelder støv og riper og "Photoshop" - det ligger litt utenfor hva jeg får til, både tidsmessig og teknisk. Jeg h ar nesten nok med å scanne de gamle bildene. Det ville ta lang tid å ta ut bildene av rammene, rengjøre og scanne... Siter
mr.elendig Skrevet 17. november 2016 Skrevet 17. november 2016 Personleg så meiner eg at litt rusk på gamle bilete berre gir dei litt meir karakter. 1 Siter
Fjellfilmeren Skrevet 17. november 2016 Skrevet 17. november 2016 Fantastisk. Legg gjerne ut flere! 1 Siter
REJOHN Skrevet 17. november 2016 Forfatter Skrevet 17. november 2016 1 time siden, Martin Gjellestad skrev: Fantastisk. Legg gjerne ut flere! Det er noen flere gamle bilder, men det ble ikke så mange turer i Jotunheimen.... (Jeg skal ta en gjennomgang...) Siter
Fjellfilmeren Skrevet 17. november 2016 Skrevet 17. november 2016 Det må ikke være fra Jotunheimen. Dere gikk vel kanskje andre steder? Hardangervidda? Ryfylke? Det er utrolig interessant å se stiler, mote, utstyr, og folk fra den tiden. Men også interessant å se fargene, og fjellene, og hyttene fra gammelt av. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.