Kristina_P Skrevet 6. november 2016 Skrevet 6. november 2016 (endret) Skal ha en ny dagstursekk og har fått anbefalt Helsport sin Snota 36. Den skal brukes til alt fra å gå til og fra jobb til 14 dagers trek i Himalaya (ca 5-7 kg oppakning). Den må være god å bære over lang tid, og samtidig ha så liten som mulig egenvekt. Derfor heller jeg mot Snota 36 foran for eks en av Osprey sine (Sirrus eller Kyte). Snota 36 er ganske lett ifht mange andre jeg har sett på, og det fremstår også som veldig praktisk at man kan åpne den helt opp i fronten. Jeg har også god erfaring med Helsport-sekker fra tidligere. Noen jenter/damer som har erfaring med denne til lange fjellturer? Styrker og svaketer? Endret 6. november 2016 av Kristina_P Siter
Johan2000 Skrevet 6. november 2016 Skrevet 6. november 2016 Nu är jag ju inte dam då, men har en kritisk synpunkt på säcken: Glidelåset. Säckens funktion är helt beroende på att detta fungerar och håller. Jag skulle inte ha tagit en sådan till everest base camp. Inte så att det är farligt, det finns dessutom garanterat en annan bra säck att köpa på plats om detta går sönder, men det är så irriterande. Jag har själv varit med om att en liknande konstruktion tackat för sig på bussen på ut från Nikkaloukta. Det löste sig ju, men jag hade gärna sluppit besväret. Därför föredrar jag ryggsäckar som inte är beroende av funktionen av ett glidelås på tursäckar. Siter
Kristina_P Skrevet 6. november 2016 Forfatter Skrevet 6. november 2016 Det er godt poeng ja. Muligens det må bli en Osprey likevel da. Tempest 30 el 40, Sirrus 36 eller Kyte 36. Siter
Per Fredrik Skrevet 6. november 2016 Skrevet 6. november 2016 Har hatt Snota 55 en tid, det skal gå bra gærent hvis du skulle få noe problem med glidelåsene. Har du sett på Helsport Lifjell 35?, det ligger en ute nå på outlet siden til Helsport til 899.- Dette er en flexibel sekk og topplokket kan taes av og brukes som hoftesekk eller skulderveske. Det er lomme på fronten og ting kan festes under sekken hvis du på en tur må ha med deg noe ekstra. Jeg bruker Lifjell 45 liter selv til turer med en overnatting. Anbefaler alle å følge med på outlet siden til Helsport, jeg har selv kjøpt to telt og tre sekker her, mange penger spart. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.