Gå til innhold
  • Bli medlem

Gå inn jaktstøvler


aamodt

Anbefalte innlegg

Annonse
Knektstang skrev (10 timer siden):

Jepp, er snakk om lundhags som jeg har et elsk/hatforhold til for å si det mildt. Professional II High, et par år gamle. Så heldigvis er det storfeskinn. Tenker du at det er best å smøre de godt inn, eller kan jeg prøve meg med vann i støvelen? Eventuelt en kombinasjon? 

Jeg ville prøvd å myke læret først. Du får kjøpt lærbalsam i gode skobutikker og møbelbutikker, og seletøyfett på Felleskjøpet ol. Det er omtrent samme greia. Gni det skikkelig inn på alt lær og vent noen timer til det har trukket inn. Gjenta prosessen minst en gang til. Du vil kjenne at skinnet blir mykere. Du kan prøve å gå dem inn etter dette, eller bruke vann i tillegg. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering: Fylte de med varmt vann og stappet apostlenes hester nedi. Gjentok prosessen og har vandret to dager med våte støvler og tar en dag til i morgen - så skal de smøres. Det har hjulpet veldig! Men, Lundhags har en evne til å finne på nye sprell så jeg holder tilbake på seierssigaren enn så lenge. Takker for tips! :) 

Endret av Knektstang
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.