CarlHenrik Skrevet 3. november 2016 Skrevet 3. november 2016 https://www.nrk.no/ho/turgaarar-er-forbanna-etter-tagging-i-hogfjellet-1.13207217 Håper vedkommende her som har tenkt at dette var en god idé, blir fortalt motsatt og må gjøre opp for seg. Ser også andre steder i landet at det er en greie å tagge i skauen eller på fjellet. Jævla uting! Siter
Lar5 Skrevet 7. november 2016 Skrevet 7. november 2016 Det var tagge med sprayboks i Ringsaker fjellet i sommer og, mellom parkeringa på øyungen og golidalshytta. Men så var også lyngbua herpa hørte jeg. madrasser kasta ut, maling tømt utover osv. sikkert samma gjengen. Siter
friute.no Skrevet 21. desember 2016 Skrevet 21. desember 2016 Tragisk å se. Tagging har vært et byfenomen til nå. Men kanskje er det også et generetlt ungomsfenomen, spesielt for de som er i opposisjon til noe? I Finnmark er også hærverk på hytter en større aktivitet enn ellers i landet. Det kan komme av at snøscooter er så akseptert som det er. Når jeg bodde der, så var det nokså vanlig for scootergjenger i helgene, å stjele alle drikkevarer i hytter, for deretter å sette fyr på dem etterpå før de dro videre. Finnmark er ikke verre en ellers i seg selv, det er bare det at scooteren gjør fjellet tilgjengelig for folk som aldri skulle vært der. Jeg husker at for noen år siden var det noen som kjørte snøscooter gjennom Stabbursdalen nasjonalpark for å plukke opp søppel. Der fant de oljekanner, scooterdeksler og svært mye annet skrot. Deretter stilte de søppelet ut på torget i Alta. Det kom sterke reaksjoner fra noe forbipasserende. Av dem, så var det sikkert folk som følte seg truffet. Andre kunne ha svært positive kommentarer på tiltaket. Dette burde man gjøre andre steder i landet også. Å legge fram virkeligheten er det eneste som nytter. Blant annet det som dere gjør med å legge ut disse bildene av taggingen. For en tid tilbake, så var det hærverk i ei nabohytte der jeg holder til. Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av det som hytteeieren fikk se da han kom til hytta senere. 1 Siter
REs Skrevet 21. desember 2016 Skrevet 21. desember 2016 (endret) "Gegen Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens." (Mot dumheten kjemper selv gudene forgjeves.) Og så jeg som trodde at slike folk ikke hadde verken mot eller helse til å dra til fjells, men der tok jeg visst feil. Endret 21. desember 2016 av REs Siter
langdistanse Skrevet 28. desember 2016 Skrevet 28. desember 2016 Hei. Jeg har ved flere anledninger kommet over ungdommer i fjellet som forsøppler og lager faenskap. Jeg har ved flere anledninger sagt ifra og nærmest tvunget dem til å rydde opp - dårlig oppdragelse manifesterer seg på de merkeligste plasser. Min generasjon ( Jeg er da 29 ) - er nok siste generasjon i Norge med bittelitt respekt for det som er blitt bygget her i landet. 3 Siter
friute.no Skrevet 28. desember 2016 Skrevet 28. desember 2016 REs skrev (På 21.12.2016 den 20.39): "Gegen Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens." (Mot dumheten kjemper selv gudene forgjeves.) Og så jeg som trodde at slike folk ikke hadde verken mot eller helse til å dra til fjells, men der tok jeg visst feil. Ekspander De stjal først to snøscootere. Derfor kom de seg opp til hytta. Der stjal de skotøy til sommerbruk, og la i vei videre inn i fjellet. De frøs noe voldsomt på beina... Siter
Per Fredrik Skrevet 28. desember 2016 Skrevet 28. desember 2016 langdistanse skrev (På 28.12.2016 den 16.26): Hei. Jeg har ved flere anledninger kommet over ungdommer i fjellet som forsøppler og lager faenskap. Jeg har ved flere anledninger sagt ifra og nærmest tvunget dem til å rydde opp - dårlig oppdragelse manifesterer seg på de merkeligste plasser. Min generasjon ( Jeg er da 29 ) - er nok siste generasjon i Norge med bittelitt respekt for det som er blitt bygget her i landet. Ekspander Bra innlegg, da er det håp, jeg trodde min generasjon var den siste som brydde seg, jeg er er født i 1946. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.