Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Det er skremmende at en voksen mann kan ha så dårlig dømmekraft. Siter
EinarW Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Litt OT fra en lite topphigende friluftsmann... Hva er primærfaktor for noe? ew Siter
Svein Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Litt OT fra en lite topphigende friluftsmann... Hva er primærfaktor for noe? ew En topps selvstendige høyde, dvs hvor langt du må ned i skar/sadel mot en høyere topp. Siter
g-arnt Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Litt OT fra en lite topphigende friluftsmann... Hva er primærfaktor for noe? ew Siden du spurte http://www.peaklist.org/theory/orometry/article/Orometry_1.html Enjoy Siter
eaa Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Skrevet 12. mai 2006 Det er skremmende at en voksen mann kan ha så dårlig dømmekraft. Å - Espendutten er ute og surver igjen, ser jeg - Jeg påstår ikke at Høgset er selvstendig, jeg bare viser et bilde tatt i nesten vannrett betraktningsvinkel, i avstand 2300m / høydeforskjell 45 m (fra der jeg sto litt ned i NØ-sida på Store), og som klart viser at det finnes en fysisk og faktisk helling vestover fra Høgset. Ikke påstår jeg at bildet er bevis heller, jeg bare påpeker hva som synes, og simpelthen spør om ikke dette tilsier at det kanskje ikke er helt så flatt som man kan få inntrykk av. At ditt skjevjusterte øyemål ikke oppfatter dette, er mest ditt eget problem. Så før du snakker om dømmekraft, bør du kanskje også bedømme ditt eget gangsyn. Men du er vel ikke i stand til å se det heller, tenker jeg. Takk og lov at ikke du ble landmåler ihvertfall. For da hadde vel jorda fortsatt vært flat, som den ifølge blindt fornektende hoder som deg var før Galileo Galilei... Siter
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Du har så bra humor at jeg nesten må le. Siter
eaa Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Skrevet 12. mai 2006 Hehe. Håper dette blir en underholdende krangel. Gidder ikke. Legger heller ut noen bilder til. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.