Gå til innhold
  • Bli medlem

Teleskopstaver

Gittiamo

Anbefalte innlegg

K2 Lockjaw har trinser som har en flat aluminiumsring ytterst og et fleksibelt plastanordning mellom. Med første øyekast se de ut som vanlige faste trinser, men plasten skal flexe på samme måte som en lærtrinse.

Jeg har Gipron (155), men synes de blir for tunge, men i dyp snø bruker jeg de.

@Lompa nevner  problemer med feste i skrått terreng, jeg har merket det, det samme gjelder om jeg går "veldig fort" i en hard løype. Men jeg opplever ikke at det egentlig er et stort problem med mine BD Traverse/Expedition i 155. En annen ting med trinser er hvor mye snø de drar med seg opp igjen, altså om det henger snø fast når de løftes ut av snøen. På dette området er f.eks BD stavene bra. Låsingen er også veldig god.

Når det gjelder lengde på teleskopstaver, så er det stort utvalg i staver som går til 145, men ikke så mange modeller går til 155.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Kjenner bare fast.bikes fra sykkel. Men de har ekstrem bra saker fra tyske Rohloff og drivrem i stedet for kjede. Det er sært i sig selv.

Ser de har Hagan ski, som vel er sjeldne, men vel et anerkjent merke i sin sjangre. Ser også at det er mulig å lei ski. Dermed kan an teste, så en ikke gjør feil kjøp. Det blir det noen ganger med ski.

hilsen elgen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
10 minutter siden, Omnilite skrev:

Har de fast trinse eller den med grønn alu ring ytterst som flexer? Produktbildene på nettbutikkene viser fast trinse.

Fast men myk? Sort plast hele veien, men ganske fleksibel. 

Håndtaket var best av de jeg prøvde. Og det er et langt neoprengrep under. Regner med trinsa kan byttes om jeg synes den er teit. Men jeg står og går som en nybegynner, så antar den vil fungere greit for meg. 

Om du vil, kan jeg ta bilder av de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.