nudlerpåtur Skrevet 25. oktober 2016 Skrevet 25. oktober 2016 Hei, eg har tenkt å gå fra Nordli til Meråker med start ca 7 november. I den forbindelse så lurer eg på - pleier det å vere skiföre på denne tiden? - burde eg satse på pulk eller sekk? - er det noen vanskelige elver som mangler bru og som tar lang tid å gå rundt ? - pleier vanna väre islagte og trygge= ? - satser på å overnatte i skoggrensen. Det er vel så pass lite vind der at det funker med tresesongs.telt ? Takker på forhånd for eventuelle svar ! Siter
Gjest LEO Skrevet 25. oktober 2016 Skrevet 25. oktober 2016 (endret) Hei, Skiføre uten å tenke på skader på ski er vanligvis ikke før godt uti desember. Det er veldig lite vann i fjellet nå, så du kommer til å gå tørrskodd "hele" veien. Forrige helg hadde det så vidt begynt å fryse, så med litt flaks kommer du til å gå oppå alt som heter myr 7. november blir mest sannsynlig sekk. Hvis det blåser må du forberede deg på daglig vind fra en eller annen sydlig retning på ca 4m/s-ish, så 3-sesongs går bra hvis du gjemmer deg. Ligger mye i fjellene der du skal gå, været skifter fort og blir det dritvær kommer vinden ofte opp i 15-20m/s! Fantastisk tur uten fare for å møte et eneste menneske Endret 25. oktober 2016 av LEO Siter
+Blaser Skrevet 25. oktober 2016 Skrevet 25. oktober 2016 Kan du legge ut ruten du planlegger her ? Jeg har selv vært inne i Sjækerdalen på en ukes jakttur. DA måtte jeg ta broen pga. elven var så alt for stor! Jeg er sikker på at du vil gå mye i myr lignende terreng som suger krefter, så det beste er om det har fryst til eller at det er skiføre. TA mange bilder som du kan dele med oss ! Siter
nudlerpåtur Skrevet 28. oktober 2016 Forfatter Skrevet 28. oktober 2016 Takk for svar !! Ser for ´meg at det er ett ganske så folketomt område ¨på denne tiden av året ja:) Har faktisk ikke bestemt meg for ruta ennå. Tenker å ´vurdere den etter väret. Skal se om eg får tatt noen gode bilder Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.