Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger ny turdress


Tom42

Anbefalte innlegg

Annonse

Det er en god pris på jakka fra norrøna. I forhold til bukse, så stiller den ofte ikke samme kravene til vanntetthet som jakka. Mi bukse som er fra Bergens kjøpte jeg på outlet til en tusenlapp. Så om du følger nøye med på diverse nettbutikker så vil det dukke opp noe som er ok priset. 

Tenker du å bruke skallbukse som hovedbukse eller som en vanntett ekstra bukse når det regner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tklami skrev:

Det er en god pris på jakka fra norrøna. I forhold til bukse, så stiller den ofte ikke samme kravene til vanntetthet som jakka. Mi bukse som er fra Bergens kjøpte jeg på outlet til en tusenlapp. Så om du følger nøye med på diverse nettbutikker så vil det dukke opp noe som er ok priset. 

Tenker du å bruke skallbukse som hovedbukse eller som en vanntett ekstra bukse når det regner?

Egentlig vet jeg altfor lite om dette.  Men sagt med mine ord: jeg ønsker en bukse som eliminerer regnbukse. 

Og når det er sagt drar vi endelig hjem 11 november.  Og da, selv om jeg fremdeles må ta det med ro, kaller bålplassen på Viddaseter.

Heldigvis ligger den kun kort vei fra parkeringsplassen, slik at jeg slipper å bære tungt, hvilket jeg må unngå i noen måneder til.  Skal, som du vet, på Hardangervidda til høsten.

Endret av Tom42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skallbukse vil for min del vil aldri eliminere en mer generell turbukse. Noe av grunnen er at skallbuksa ikke vil være like elastisk. Samtidig så puster den ikke like godt som andre stoffer. Så for min del forblir den en ekstra bukse som ligger i sekken og bare kommer fram ved regnvær

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket betyr at jeg like godt kan kjøpe meg en ny Fjallravendress.  Og da er ringen sluttet, fordi; jeg begynte med en slik og kan godt avslutte med den også.   Og siden jeg er vant til å skifte til regndress, blir da alt ved det vante. The same procedure osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.