Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe min første skalljakke og valget har falt på Arc'teryx Alpha AR

Jeg lurer på hvordan disse er i størrelsen?
Jeg er 190 cm og veier 98 kg

Har testet Bergans Glitretind og følte at jeg måtte ha XXL?

Hvilke størrelse bør jeg velge?

Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte alpha ar tidligere i sommer og endte opp med medium. Jeg er 183 og veier 89 kg. Jeg trener endel, så er ikke overvektig på noen måte fettmessig. Testa også jakka i størrelse L, men det ble rett og slett for stort. Så min erfaring er at de er litt store i størrelsene

Skrevet

Arcteryx sine jakker er store i størrelsen ja, sikkert noe med at de er laget for det amerikanske markedet... Hadde tidligere en Theta i strl L, men fikk en ny jakke i en garantisak. Da måtte jeg ned i strl og gikk for en M. Jeg er ca 185 høy og veier ca 75 kg. Så det høres ut som du bør gå for en Large. Men anbefaler deg å prøve i butikk hvis du har muligheten. Lykke til, Arcteryx lager knall gode jakker! :-)  

Skrevet
6 hours ago, Rismyhr said:

Arcteryx sine jakker er store i størrelsen ja, sikkert noe med at de er laget for det amerikanske markedet... Hadde tidligere en Theta i strl L, men fikk en ny jakke i en garantisak. Da måtte jeg ned i strl og gikk for en M. Jeg er ca 185 høy og veier ca 75 kg. Så det høres ut som du bør gå for en Large. Men anbefaler deg å prøve i butikk hvis du har muligheten. Lykke til, Arcteryx lager knall gode jakker! :-)  

De har vidt forskjellige snitt på de forskjellige jakkene.

En oversikt har du her:

http://www.arcteryx.com/sizing-chart.aspx?country=ca&language=en&en/&article=sizing-chart-fit-guide-popup-mens&Simplify=Y

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Har Alpha AR i str L og er storfornøyd, sitter som et skudd.  191 cm og 95 kg, så tipper du også blir fornøyd med en L!

Endret av JacobR

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.