Tommy Olsen Skrevet 19. oktober 2016 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg skal kjøpe min første skalljakke og valget har falt på Arc'teryx Alpha AR Jeg lurer på hvordan disse er i størrelsen? Jeg er 190 cm og veier 98 kg Har testet Bergans Glitretind og følte at jeg måtte ha XXL? Hvilke størrelse bør jeg velge? Siter
tklami Skrevet 19. oktober 2016 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg kjøpte alpha ar tidligere i sommer og endte opp med medium. Jeg er 183 og veier 89 kg. Jeg trener endel, så er ikke overvektig på noen måte fettmessig. Testa også jakka i størrelse L, men det ble rett og slett for stort. Så min erfaring er at de er litt store i størrelsene Siter
Rismyhr Skrevet 19. oktober 2016 Skrevet 19. oktober 2016 Arcteryx sine jakker er store i størrelsen ja, sikkert noe med at de er laget for det amerikanske markedet... Hadde tidligere en Theta i strl L, men fikk en ny jakke i en garantisak. Da måtte jeg ned i strl og gikk for en M. Jeg er ca 185 høy og veier ca 75 kg. Så det høres ut som du bør gå for en Large. Men anbefaler deg å prøve i butikk hvis du har muligheten. Lykke til, Arcteryx lager knall gode jakker! Siter
tronn Skrevet 20. oktober 2016 Skrevet 20. oktober 2016 Rismyhr skrev (På 19.10.2016 den 23.35): Arcteryx sine jakker er store i størrelsen ja, sikkert noe med at de er laget for det amerikanske markedet... Hadde tidligere en Theta i strl L, men fikk en ny jakke i en garantisak. Da måtte jeg ned i strl og gikk for en M. Jeg er ca 185 høy og veier ca 75 kg. Så det høres ut som du bør gå for en Large. Men anbefaler deg å prøve i butikk hvis du har muligheten. Lykke til, Arcteryx lager knall gode jakker! Ekspander De har vidt forskjellige snitt på de forskjellige jakkene. En oversikt har du her: http://www.arcteryx.com/sizing-chart.aspx?country=ca&language=en&en/&article=sizing-chart-fit-guide-popup-mens&Simplify=Y Siter
Tessatroll Skrevet 20. oktober 2016 Skrevet 20. oktober 2016 Min sambuar har Alpha AR. Han er stort sett XL, det stemmer også gode med denne jakka, då var han plass til mellomlag, og at jakka får funke som skall og ikkje skinn. Siter
JacobR Skrevet 30. oktober 2016 Skrevet 30. oktober 2016 (endret) Har Alpha AR i str L og er storfornøyd, sitter som et skudd. 191 cm og 95 kg, så tipper du også blir fornøyd med en L! Endret 30. oktober 2016 av JacobR Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.