kravlo Skrevet 11. oktober 2016 Skrevet 11. oktober 2016 Hei forum. Jeg har brukt Alfa Jerv under årets rypejaktsesong og etter en ukes forbruk, fikk jeg smerter på yttersiden av hø. ankel ved bruk i naturen. Smertene satt på hø. ytterste ankelbein (laterale malleol). Under gang føltes det som om hodet av en spiker presses mot beinet veldig hardt, og smerten var rett og slett ulidelig. Jeg hadde ingen smerter i ve. fot, der var det helt perfekt passform. Har aldrig hatt problemer med støvler tidligere. Jeg forsøkte å gå den til i 3 uker - bl.a. på 8 dagers sammenhengende rypejakt. Har forsøkt ikke å bruke akkurat det festet til snøret og forsøkt å løsne snøret (ikke stramme så mye). Har forsøkt med ekstra såle for å løfte foten. Jeg har forsøkt med Compeed og andre plastre samt forbinding av hele foten. Alt dette var uten effekt. Jeg har nå fått et nytt par pga. veldig god service men er veldig i tvil, om jeg skal bruke dem, eller prøve en annen type. Beklager, det ble et veldig langt innlegg, men mit spørgsmål er, om det er noen som har hatt samme opplevelse, og evt. hvordan har dere løst problemet. På forhånd takk:D Siter
Gittiamo Skrevet 11. oktober 2016 Skrevet 11. oktober 2016 Betennelse i føttene kan komme uansett sko. Skoa trenger ikke være synderen. Det kan like gjerne komme av uvant bevegelse, og mye av dette. Men om du er vant til å gå mye i terrenget og aldri opplevd en sånn betennelse, så kanskje vurdere andre sko. At det bare er en fot som blir betent er helt normalt det også. Føtter og hele kropper er skeive, så det vil aldri bli lik belastning på føttene. 3 Siter
kravlo Skrevet 11. oktober 2016 Forfatter Skrevet 11. oktober 2016 Jeg har nå gått rundt med de nye støvler og kjenner presis samme smerte, så jeg tror, jeg forsøker med en annen model eller annet merke. Siter
Gittiamo Skrevet 11. oktober 2016 Skrevet 11. oktober 2016 kravlo skrev (På 11.10.2016 den 18.15): Jeg har nå gått rundt med de nye støvler og kjenner presis samme smerte, så jeg tror, jeg forsøker med en annen model eller annet merke. Ekspander Sko er vanskelig... håper du finner noe som passer bedre nå. 1 Siter
kravlo Skrevet 11. oktober 2016 Forfatter Skrevet 11. oktober 2016 Takk:) Jeg tror, det blir Lundhags Professional. Får prøve det i hvert fall og se, om det passer bedre. Siter
353 Skrevet 12. oktober 2016 Skrevet 12. oktober 2016 (endret) kravlo skrev (På 11.10.2016 den 21.18): Takk:) Jeg tror, det blir Lundhags Professional. Får prøve det i hvert fall og se, om det passer bedre. Ekspander Det er sykt bra støvler, håper de passer deg. Tror jeg har hatt mine i over 10 år nå og er veeeldig fornøyd. Det som også er litt kult med disse er at en kan sende de tilbake til Lundhags når sålen er utslitt og få satt på en ny. Dette koster riktignok 750,- SEK + frakt men kjekt å ha alternativet. http://www.lundhags.se/Kundservice/Skomakaren Endret 12. oktober 2016 av 353 2 Siter
Bnystad Skrevet 25. september 2024 Skrevet 25. september 2024 Gammel post. Men hva ble løsningen din? Jeg har akkurat samme problem med et par nye Alfa Holt. Fryktelig vondt på yttersiden høyre ankel kule Siter
kravlo Skrevet 25. september 2024 Forfatter Skrevet 25. september 2024 Bnystad skrev (På 25.9.2024 den 12.30): @kravlo Ekspander Jeg køpte Lundhags Professional og ble IKKE skuffa. Fantastisk bra støvel. Og slitesterk. Siter
Bnystad Skrevet 25. september 2024 Skrevet 25. september 2024 Og ingen smerte i ankelkula? 😀 Synes det var merkelig. Har slitt ut 1 par Alfa Rondane, 2 par walk king, og 1 par alfa orre. Men har aldri hatt noe problem med ankelen før 🫤 Siter
mnx Skrevet 25. september 2024 Skrevet 25. september 2024 Jeg fikk også smerter på tilsvarande plass da jeg kjøpte Jerv for noen år siden. Byttet til Alfa Bever istedenfor, og de var perfekte fra dag 1. Har også Alfa Walk King Air som sitter som et skudd. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.