GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei forum. 

Jeg har brukt Alfa Jerv under Ärets rypejaktsesong og etter en ukes forbruk, fikk jeg smerter pÄ yttersiden av hÞ. ankel ved bruk i naturen. Smertene satt pÄ hÞ. ytterste ankelbein (laterale malleol). Under gang fÞltes det som om hodet av en spiker presses mot beinet veldig hardt, og smerten var rett og slett ulidelig. Jeg hadde ingen smerter i ve. fot, der var det helt perfekt passform. Har aldrig hatt problemer med stÞvler tidligere. Jeg forsÞkte Ä gÄ den til i 3 uker - bl.a. pÄ 8 dagers sammenhengende rypejakt. Har forsÞkt ikke Ä bruke akkurat det festet til snÞret og forsÞkt Ä lÞsne snÞret (ikke stramme sÄ mye). Har forsÞkt med ekstra sÄle for Ä lÞfte foten. Jeg har forsÞkt med Compeed og andre plastre samt forbinding av hele foten. Alt dette var uten effekt. 

Jeg har nÄ fÄtt et nytt par pga. veldig god service men er veldig i tvil, om jeg skal bruke dem, eller prÞve en annen type. 

Beklager, det ble et veldig langt innlegg, men mit spÞrgsmÄl er, om det er noen som har hatt samme opplevelse, og evt. hvordan har dere lÞst problemet. PÄ forhÄnd takk:D

Annonse
Skrevet

Betennelse i fÞttene kan komme uansett sko. Skoa trenger ikke vÊre synderen. Det kan like gjerne komme av uvant bevegelse, og mye av dette. Men om du er vant til Ä gÄ mye i terrenget og aldri opplevd en sÄnn betennelse, sÄ kanskje vurdere andre sko. 

At det bare er en fot som blir betent er helt normalt det ogsÄ. FÞtter og hele kropper er skeive, sÄ det vil aldri bli lik belastning pÄ fÞttene. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har nÄ gÄtt rundt med de nye stÞvler og kjenner presis samme smerte, sÄ jeg tror, jeg forsÞker med en annen model eller annet merke. 

Skrevet
2 timer siden, kravlo skrev:

Jeg har nÄ gÄtt rundt med de nye stÞvler og kjenner presis samme smerte, sÄ jeg tror, jeg forsÞker med en annen model eller annet merke. 

Sko er vanskelig... hÄper du finner noe som passer bedre nÄ. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
13 timer siden, kravlo skrev:

Takk:) Jeg tror, det blir Lundhags Professional. FÄr prÞve det i hvert fall og se, om det passer bedre. 

Det er sykt bra stÞvler, hÄper de passer deg. Tror jeg har hatt mine i over 10 Är nÄ og er veeeldig fornÞyd. Det som ogsÄ er litt kult med disse er at en kan sende de tilbake til Lundhags nÄr sÄlen er utslitt og fÄ satt pÄ en ny. Dette koster riktignok 750,- SEK + frakt men kjekt Ä ha alternativet.

http://www.lundhags.se/Kundservice/Skomakaren

Endret av 353
  • Liker 2
  • 7 Ă„r senere...
Skrevet

Og ingen smerte i ankelkula? 😀

Synes det var merkelig. Har slitt ut 1 par Alfa Rondane, 2 par walk king, og 1 par alfa orre. Men har aldri hatt noe problem med ankelen fĂžrÂ đŸ«€

Skrevet

Jeg fikk ogsÄ smerter pÄ tilsvarande plass da jeg kjÞpte Jerv for noen Är siden. Byttet til Alfa Bever istedenfor, og de var perfekte fra dag 1. Har ogsÄ Alfa Walk King Air som sitter som et skudd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.