Martin HJ Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Hvorfor gjør folk dette? Trodde alle folk som oppsøker disse dyrene var opplyste om hvordan Moskus oppfører seg. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/her-blir-svensken-angrepet-av-moskus/a/23812771/?expId=df-86-f5f64361&varId=df-86-f111c6e1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Lone Wolf Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Darwins teorier i praksis, eller bevis for fordommene mot svensker? 😀 Seriøst; det er jo skilt om hvordan man skal forholde seg til moskus der i området, med mindre de er analfabeter så burde de ha fått dette med seg. Men de har kanskje blitt en erfaring rikere nå, og med en sak i media om dette så blir jo dette litt mer kjent også ellers. Kanskje... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gittiamo Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Instamoment trumfer alt. Og det er jo bare kuer med litt ekstra pels 😜 Jeg blir rett og slett forbanna på folk som er så uvitende når det kommer til dyr. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofatelt Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Det er så dumt at eg finn ikkje ord 😲 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graham Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Vel, de tok seg en runde til i dag.. http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/2016/10/06/Angrepet-av-moskus-i-går-like-nærgående-i-dag-13607457.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martin HJ Skrevet 7. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2016 12 timer siden, graham skrev: Vel, de tok seg en runde til i dag.. http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/2016/10/06/Angrepet-av-moskus-i-går-like-nærgående-i-dag-13607457.ece Totalt mangel på respekt og skulle hatt medalje for idioti 😠 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Lone Wolf Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Det sies at universet og den menneskelige dumhet er uendelige, men det er litt usikkerhet knyttet til universet.. Fritt etter Albert Einstein 😁 Blir spennende å følge med på føljetongen "Darwins lære i praksis" 👍 😁 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiskekongen Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Har opp mot 100 døgn på øvingsfeltet på Hjerkin, og det er IKKE bare utlendinger som ikke skjønner dette. Var nok ganske mange soldater som måtte ta noen sidestepp med kamera i hånd. En gikk helt innpå ei ku med to kalver, det gikk heller ikke helt etter planen... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
awesomevicc Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Prøvde å lokke med meg en elg her om dagen, men den var ikke så interessert i de gresstussene jeg tilbød. Dog fulgte den etter meg på ti meters avstand et stykke. DET er bare store skogskuer det. PS: Var sikker på at den var en ung ku uten kalv, ellers hadde jeg snudd rimelig kjapt. Disse moskusene hadde jeg nok betraktet på litt større avstand 🙈 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miamaria Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Jeg heier på moskusen. Håper han tar'an. 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Lone Wolf Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Kanskje ikke helt politisk korrekt, men trur faktisk det er det som må til. For ei stund, det glemmes nok så kanskje minnet må friends opp litt fra tid til anna 😄 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjell Iver Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Saken endte med anmeldelse http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/2016/10/12/Naturoppsynet-anmelder-fotografer-for-jaging-av-moskus-13631841.ece 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
7homas Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 11 minutes ago, Kjell Iver said: Saken endte med anmeldelse http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/2016/10/12/Naturoppsynet-anmelder-fotografer-for-jaging-av-moskus-13631841.ece?cx_front_click=baseline_test&cx_front_click_place=0&cx_front_click_articles=4 Skulle bare mangle. Om ikke faunakriminalitet så er det vel dyreplageri ihvertfall. La de få lovens strengeste straff. (Er vel ca 2-3 måneder betinget med strafferabatt på 2 mnd for å ha gjort det to ganger, dermed ender det med erstatning til turisten for å sittet for lenge i varetekt). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjell Iver Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 5000,- i bot ble resultatet. https://opp.no/2016/10/nyheter/botela-moskusfotograf/ Det var tyskere, ikke svensker.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
7homas Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Rart ikke Svensken også ble bøtelagt. Er man mellom dyrene (som bildene viser) er man vel kanskje litt for nærme? Og hverfor bare den ene Tyskeren? Det har sikkert etterforskingen og politiet svaret på. Bra det ble en reaksjon og ikke bare henleggelse iaf. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjell Iver Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 2 timer siden, 7homas skrev: Rart ikke Svensken også ble bøtelagt. Er man mellom dyrene (som bildene viser) er man vel kanskje litt for nærme? Og hverfor bare den ene Tyskeren? Det har sikkert etterforskingen og politiet svaret på. Bra det ble en reaksjon og ikke bare henleggelse iaf. Jeg trodde det var bare tyskere der må jeg innrømme... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martin HJ Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2016 Raske tunge pelskåper i action. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aron123 Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Bare ønsker å informere, Moskusen er faktisk nærmere beslektet sauer og geiter enn Storfe, selv om den går under navnet Moskusfe. "Og som vi alle vet, så er sauen en mannevond kjøtteter". 😆 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.