mgj Skrevet 4. oktober 2016 Skrevet 4. oktober 2016 Jeg kan huske at jeg for et år eller to siden så et website med en slags leksikon over fjeldet. Altså forklaringer på alle de norske ord om forskellige typer af vann, toppe fjelle osv. Jeg kan dog ikke længere finde den selvom jeg har ledt rimelig grundigt. Er der nogle her der kender det omtalte website? Siter
+zimwalker Skrevet 4. oktober 2016 Skrevet 4. oktober 2016 (endret) Denne? "Fjellnorsk for dansker" www.fsnielsen.com/norske_fjell/fjellnorsk.htm PS: Må si jeg undret meg litt over overskriften. Hmm tenkte jeg, de har Himmelbjerget, men hva mer? jo...det er vel kanskje er par til når sant skal sies:www.bt.no/reise_old/Himmelbjerget-ikke-hoyest-1807902.html. Men fjell er de nå vel ikke? Edit: PS - det er mere der www.fsnielsen.com/norske_fjell/index.html Endret 4. oktober 2016 av zimwalker 1 Siter
Gal Krokfot Skrevet 4. oktober 2016 Skrevet 4. oktober 2016 Her er ei (dårleg) litterær utgåve...http://www.fribokhandel.no/bokside?isbn=9788291495477 Siter
mgj Skrevet 11. november 2016 Forfatter Skrevet 11. november 2016 zimwalker skrev (På 4.10.2016 den 19.31): Denne? "Fjellnorsk for dansker" www.fsnielsen.com/norske_fjell/fjellnorsk.htm Ekspander Hurra! Det var netop den jeg ledte efter! Tak for referancen til Himmelbjerget, det bliver vi aldrig trætte af Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.