Julie_G Skrevet 18. september 2016 Skrevet 18. september 2016 I år gikk jeg opp på mine første 2000 meter topper. Ble en bratt læringskruve etter første topp, Storronden, da neste tur gikk fra Torfinnsbu og rett opp på Nørdre Kalvehølotinden, over Kalvehøgde, Mugna og tilslutt Rasletinden. På fredag gikk jeg opp Knutholstinden, noe jeg fortsatt kjenner Jeg har mye trening planlagt frem til neste sommer, så spør ikke av latskap Jeg er vant med å gå med terrengløpesko på fjellet, noe jeg syntes har fungert veldig bra på hytte til hytte turer. På toppturer er jeg noe usikker og lurer derfor på deres erfaringer. I bratt terreng (oppforbakker), er det noen fordel å gå med topptursko? Jeg tenker ikke sikkerhetsmessig, men ren ytelse. I løpesko, hvor sålen er mye mykere, er det null hjelp å få fra skoene. Leggmuskulaturen gjør all arbeidet, og mine blir sure med en gang. Vil en stiv såle avlaste leggmuskulaturen litt i bratte oppforbakker? Var bare en tanke jeg hadde. Trives godt i løpeskoene jeg har, selv på toppturer, men leker med tanken på å prøve topptursko neste år. Jeg har også brede føtter, såkalt tailor's bunion på begge føtter, så fjellsko har alltid vært vanskelig å finne til meg. Bruker Altra Superior løpesko til vanlig, men selv om tåboksen er stor så er de ikke brede nok nedenfor lilletåa min. Stoffet er såpass elastisk at det ikke skaper noe problemer. Vil topptursko gi meg noen fordeler? Siter
Gittiamo Skrevet 18. september 2016 Skrevet 18. september 2016 Du kan jo prøve en mellomting? Jeg har et par FiveTen Tennie Guide sko som trives veldig godt i steinrøysa. De er store i størrelsen og har snøring helt frem til tåa. Damemodellen kommer kun i lav modell. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.