Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fortsatt tilgode å få til ordentlig forsiktig fyring.   Den beste turen så langt var med en skoleklasse hvor vi rigga opp flere kokeapparater. Da kunne vi lage ulike ting på ulike brennere ettersom effektbehovet var for de ulike tingene.  Koke opp vann, flytte til neste for å la potetene koke i en hel halvtime...   Selv om skolen satset på Trangia med spritbrennere så sparte vi en del tid på å ha den ene Soto Mukaen,   30 ungdommer som er sultne og slitne har behov for en del mat :-)

• 3 uker senere...
Annonse
Skrevet
dsk skrev (20 minutter siden):

Monsen og Nasjonalparkene, vintertur i Finnmark, gjett hva Monsen fyrte med :-)

Ja såg det at han hadde Soto Muka. Men for meg såg det ut som han hadde skifta den ut med Dragonfly mot slutten av turen. Vart vel litt i overkant med nesten 5 kW effekt når du er ein mann åleine og heller ikkje treng å smelte snø.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Artig å se Soto i bruk av Monsen, men jeg tror også det blir litt heftig varme i teltet og bensinsluk å bruke den som varmekilde i et så lite telt :D

Generelt på tema for tråden: Jeg har forresten en nesten ny Stormbreaker som jeg kunne tenkt meg å bytte ut med en Muka, hvis noen her har lyst på det motsatte ;). Jeg fikk ny på reklamasjon og har brukt den noen få ganger med gassbrenner siden.

Endret av sneakyowl
Skrevet (endret)

Måtte jo rote frem min igjen, men her er den så får vi se om vi får til å bytte.  Har ingen sterke følelser for denne, men det er vanskelig å kjøre den på lav varme.

SKulle jeg kjøpt en ny primus i dag så hadde det nok blitt MSR Whisperlite universal og den er kanskje ikke kjempelangt unna Stormbreaker?IMG_20250117_153649.thumb.jpg.57693065cd58ad354eec657e4464279e.jpg

Endret av dsk
Mer tekst
  • Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.