Gå til innhold
  • Bli medlem

Drømmehelg i sikte


Tom

Anbefalte innlegg

Annonse

Skal minst på en fjell tur, men som autorisert sytepave og sutrekopp er jeg bekymret for at morgenskare ikke skal finnes og at føre vil bli ekstremt råttent og tungt med dagtemperaturer så høye at de egner seg bedre for appelsinkos på liggeunderlaget enn et godt dagsverk - evige salte svettebekker som vasker med seg all solkrem man forsøker å feste til huden og en svimmel fornemmelse av solstikk. Kanskje man helst burde gå til natten likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal minst på en fjell tur, men som autorisert sytepave og sutrekopp er jeg bekymret for at morgenskare ikke skal finnes og at føre vil bli ekstremt råttent og tungt med dagtemperaturer så høye at de egner seg bedre for appelsinkos på liggeunderlaget enn et godt dagsverk - evige salte svettebekker som vasker med seg all solkrem man forsøker å feste til huden og en svimmel fornemmelse av solstikk. Kanskje man helst burde gå til natten likevel?

Her var det en jeg hadde litt respekt for, men så viser han seg som en pingle allikevel? I lavlandet er det bare pollen, insekter, kvelende varmt, fuglemøkk og ikke minst gærne syklister som prøver å kjøre en ned. Dermed er det vel ubehagelig uansett hvor man befinner seg.

Uansett av to onder så skal jeg opp til Sognefjellet/Hurrungane og teste nedoverbakkeskia mine. Jeg synes man skal fortjene å renne nedover ved å ha siget seg oppover først og kombinere det med noen utsiktstopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir Smørstabbsbreen med Skeii på lørdag, værmeldinga ser perfekt ut. Hvis dere ser en overlesset krabat med økser, tau, stegjern og seler som tyter ut av en gul/rød sekk så er det meg. Tidligere forsøk på Skeii ble stoppet av utmygging pga kastevind, så nå skal det bankes opp i god storveggsstil. Ikke pent, men effektiv :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir Smørstabbsbreen med Skeii på lørdag, værmeldinga ser perfekt ut. Hvis dere ser en overlesset krabat med økser, tau, stegjern og seler som tyter ut av en gul/rød sekk så er det meg. Tidligere forsøk på Skeii ble stoppet av utmygging pga kastevind, så nå skal det bankes opp i god storveggsstil. Ikke pent, men effektiv 8)

:D God tur, og lykke til.

Skal minst på en fjell tur, men som autorisert sytepave og sutrekopp er jeg bekymret for at morgenskare ikke skal finnes og at føre vil bli ekstremt råttent og tungt med dagtemperaturer så høye at de egner seg bedre for appelsinkos på liggeunderlaget enn et godt dagsverk - evige salte svettebekker som vasker med seg all solkrem man forsøker å feste til huden og en svimmel fornemmelse av solstikk. Kanskje man helst burde gå til natten likevel?

Håper du glemte å sette en :evil: bak......... Med klarvær blir sikkert morgenskaren grei den, det gjelder bare å stå opp før sola :P

For du har vel tenkt deg lengre enn til åsene bak Skrautvål 8)

Det ligger vel an til et og annet sprell her i nordvest også. Trenger i alle fall ikke å analysere alle tilgjengelige værmeldinger opp og ned 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[Håper du glemte å sette en :wink: bak......... Med klarvær blir sikkert morgenskaren grei den, det gjelder bare å stå opp før sola :P

For du har vel tenkt deg lengre enn til åsene bak Skrautvål :wink:

Det ligger vel an til et og annet sprell her i nordvest også. Trenger i alle fall ikke å analysere alle tilgjengelige værmeldinger opp og ned 8)

Problemet vårt er en ufleksibel nattestenging av Valdresflye (uansett hvor bombehøytrykk det er), dvs. vi slipper ikke gjennom bommen før kl. 07, dvs. turstart litt over halv 8, og da skull vi helst vært minst på Svartdalsbandet allerede.

Og nei, ingen smiley bak, er så mange som synes jeg syter og klager så fælt, at jeg tar det innover meg :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet vårt er en ufleksibel nattestenging av Valdresflye (uansett hvor bombehøytrykk det er), dvs. vi slipper ikke gjennom bommen før kl. 07, dvs. turstart litt over halv 8, og da skull vi helst vært minst på Svartdalsbandet allerede.

Hva med å kjøre opp før stenging om kvelden å parkere et sted mellom bommene for å ligge i telt en plass?

Trenger i alle fall ikke å analysere alle tilgjengelige værmeldinger opp og ned

Nei, det er ikke ofte at varslet er så sikkert som nå. Denne helgen kan det umulig slå feil (så sant en viss herremann her på forumet skulle finne på å gjøre nok et støt mot de velkjente piggane :evil: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e74="Nils

Nei, det er ikke ofte at varslet er så sikkert som nå. Denne helgen kan det umulig slå feil (så sant en viss herremann her på forumet skulle finne på å gjøre nok et støt mot de velkjente piggane :evil: ).

Enig, håper den nevnte herremann holder seg unna de unevnelige pigger, da de ligger litt for nære det unevnelige området som jeg skal til 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, no worries man! :D

For nå har den unevnelige herremann endelig klekket ut den optimale plan/offergave! 8)

Dog vet jeg ikke om jeg rekker å psyke meg helt opp, men jeg har jo styggelig lyst da...

Så skulle gråladden ule rundt de unevnelige også i helga, ja da vet dere hva som pågår.

Skyldspørmålet får vi evt. se på siden! (pssst - sjøl stemmer jeg på værguden, men ikke si det til'n! :evil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker eaa :D det ble knallfint vær og sol, sol og atter sol. Dagens utvalgte topper ble besøkt i en avslappet stil, med mange gode pauser, ingen stress her.

Bilde fra Skeie mot Veslebjørn.

Bilde fra ryggen mellom Skeie og Veslebjørn, med Skeie i bakgrunn.

Turen ble Skeie, Søre Smørstabbstindane og Gravdalstind.

post-650-133474417885_thumb.jpg

post-650-133474417894_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var virkelig været så perfekt ?

På fredag føltes det som stiv kuling på toppene og lett skyet.

Kanskje det ble bedre på lørdag og søndag, men jeg hadde inntrykk av at det blåste hele helgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PTG, godt å høre du fikk lurt bleieskiftarbeideren med på tur :) . Tekstet litt me`n på vei hjem fra samme område igår kveld. Tror han satte pris på dette!

Han var som ei munter lerke på hele turen :shock: .

Hvilke topper besøkte du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var virkelig været så perfekt ?

På fredag føltes det som stiv kuling på toppene og lett skyet.

Kanskje det ble bedre på lørdag og søndag, men jeg hadde inntrykk av at det blåste hele helgen

Vinden løyet på fredag kveld. Lørdag og Søndag var sol, 10 grader, ingen skyer (kun litt dis), flau vind og med oppbrettede ermer for min del. Så flere i baris også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok Store Smørstabbtind og rekka ut tom Loftet!

Stresset ikke jeg heller. 2t 10min til st Smørstabbtind inkl kort frokost underveis!

Bommet fælt på returen til Krossbu. Burde returnert samme vei over tindene istedenfor ned fra sadeln mellom Loftet og Veslefjelltinden, og deretter luftlinje til Krossbu. Råttent til knes/skrittet hele veien tilbake 8)

Ja Erling, det blåste ihvertfall stiv kuling i Sjåkfjella fredag! Gikk Holåtindene da. Ufattelig råttent fra Sota. Vel oppe var det vinden som lagde helv....

Lørdag var det bar overkropp på Store Hestbrepigg, så rimelig bra vær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, en virkelig flott og forholdsvis lett tur Tom.

Jeg gikk opp nordryggen til st Smørstabbtind og returnerte samme vei før fortsettelse mot Loftet.

En god del snø på sørryggen mot Kniven, så det hadde nok tatt litt tid og antagligvis behov for taubruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.