sagoskog Skrevet 27. august 2016 Skrevet 27. august 2016 Er det noen som har erfaring med bruk av Ringstind X-treme i dårlig vær? For eksempel hvor lett/vanskelig er teltet å oppreise helt alene når det blåser sterkt? Siter
Turmat Skrevet 27. august 2016 Skrevet 27. august 2016 Finnes Ringstind i X-treme utgave? ⚡️??⛈? Siter
Per Fredrik Skrevet 28. august 2016 Skrevet 28. august 2016 Ingen Ringstind X-trem utgave i dag, heller ingen info fra internasjonale messer om 2017 produkter som jeg har klart å finne. Tror det er en alvorlig utfordring å produsere Ringstind med en stangbue i X-trem utgave, men kommer det så vil jeg vurdere det. Å sette opp de variantene av Ringstind som finnes i dag i sterk vind alene går veldig greit. (jeg har Ringstind 1 og Ringstind Superlght) 1 Siter
Tor-Erik-L-77 Skrevet 30. august 2016 Skrevet 30. august 2016 Må være Reinsfjell ja, kan akseptere at denne med sin konstruksjon kan fungere i ekstremvariant. Ringstind derimot har jeg null tro på rett og slett fordi konstruksjonen inneholder altfor mange kompromisser for å spare vekt, en bue med store myke flater for resten, da må det i såfall redesignes kraftig.... Siter
Wilhelm Advocaat Francke Skrevet 6. oktober 2016 Skrevet 6. oktober 2016 Har fått sydd om min Ringstind 2 til bruk på vinteren. Ikke fått testet den i ekstremvær enda da. Sendte inn til Helsport og fikk sydd på stormmatter, ekstra pluggfester, ekstra bardunfester, en ekstra ventil høyere oppe, og byttet til doble stangkopper, så jeg kan bruke to sett med teltstenger. Tror nok alldri det vil bli et ordentlig ekspedisjonstelt nei, men skal si det har tålt 20-30 m/s vind uten disse forandringene, så en del skal det nok tåle. Time will show i vinter! 4 Siter
Kjellis Skrevet 6. oktober 2016 Skrevet 6. oktober 2016 Har du bilde av teltet etter omsyingen, @Wilhelm Advocaat Francke? Siter
Torodd Kristoffersen Skrevet 6. oktober 2016 Skrevet 6. oktober 2016 Wilhelm Advocaat Francke skrev (På 6.10.2016 den 19.13): Har fått sydd om min Ringstind 2 til bruk på vinteren. Ikke fått testet den i ekstremvær enda da. Sendte inn til Helsport og fikk sydd på stormmatter, ekstra pluggfester, ekstra bardunfester, en ekstra ventil høyere oppe, og byttet til doble stangkopper, så jeg kan bruke to sett med teltstenger. Tror nok alldri det vil bli et ordentlig ekspedisjonstelt nei, men skal si det har tålt 20-30 m/s vind uten disse forandringene, så en del skal det nok tåle. Time will show i vinter! Ekspander her har du gjort store forandringer .men det hørtes veldig dyrt ut .er et lov å spørre hva du betalte for det ? jeg har ringstind 2 selv å kunne tenkt meg å sent de inn for lit modifisering men ikke så mye som deg Siter
Populært innlegg Wilhelm Advocaat Francke Skrevet 7. oktober 2016 Populært innlegg Skrevet 7. oktober 2016 (endret) @Kjellis@Torodd Kristoffersen Kom vel på ca kr 1500, så de er ganske billige vil jeg si. Ellers ser dere hva hun skulle ha for de forskjellige justeringene i skjermbildet. De gjør en veldig fin jobb, og det er ingen av modifikasjonene der man kan se at det ikke er en del av det originale teltet. Hvis man ser bort i fra at det er rødt da… Endret 7. oktober 2016 av Wilhelm Advocaat Francke 18 Siter
Torodd Kristoffersen Skrevet 7. oktober 2016 Skrevet 7. oktober 2016 det må jeg si at det ikke var dyrt . jeg skal ha en exstra lufte ventil på min . har du veid telte etter modifiseringen Siter
Bjørn J Skrevet 7. oktober 2016 Skrevet 7. oktober 2016 Enda et eksempel på Helsports fabelaktige kundeservice! (Prøv det samme med Hilleberg.....) 9 Siter
Wilhelm Advocaat Francke Skrevet 7. oktober 2016 Skrevet 7. oktober 2016 Torodd Kristoffersen skrev (På 7.10.2016 den 13.38): det må jeg si at det ikke var dyrt . jeg skal ha en exstra lufte ventil på min . har du veid telte etter modifiseringen Ekspander 2,15 kg. Litt mer med ekstra stang. Ida og Bente på Helsport gjør alltid en fabelaktig jobb når det kommer til Service og modifikasjoner! 3 Siter
djing0 Skrevet 26. oktober 2016 Skrevet 26. oktober 2016 @Wilhelm Advocaat Francke dette var genialt! Skal sende inn og få gjort modifikasjoner på mitt Reinsfjell SL2, så slipper jeg kanskje unna å investere i vintertelt. Usikker på om jeg trenger doble stangkopper og ekstra sett med stenger... 1 Siter
+Bugten Skrevet 20. mars 2017 Skrevet 20. mars 2017 Veldig interessant tråd ! Har eit spørsmål angåande den nye ventilen Wilhelm Advocaat Francke , kvar blei denne plassert ? Det er ikkje so tydeleg på bildet .. Har tenkt å få sydd på storm-matter skjølv, og då blir ekstra ventil viktig. Har so langt tenkt at den blir plassert på motsett side , litt lavare. Og på andre sida av stangkanalen. Siter
Wilhelm Advocaat Francke Skrevet 3. juni 2017 Skrevet 3. juni 2017 (endret) @Bugten Beklager, så ikke innlegget ditt før nå! Du kan se på bildet omtrent hvor ventilen ligger, egentlig akkurat der du beskriver Tanken er å plassere den så tett som mulig mot der den lave ventilen i fotenden er, men litt høyere så den fremdeles skal fungere om det fokker igjen. Vil gjøre så lite endringer som mulig i forhold til hva designeren opprinnelig har tenkt med luftstrømninger i teltet. Har egentlig bare fulgt det Helsport selv gjør når de lager vintervarianter av sine telt, som f.eks. Fjellheimen X-trem. Endret 3. juni 2017 av Wilhelm Advocaat Francke 1 Siter
+Bugten Skrevet 4. juni 2017 Skrevet 4. juni 2017 Wilhelm Advocaat Francke skrev (På 3.6.2017 den 10.24): Du kan se på bildet omtrent hvor ventilen ligger, egentlig akkurat der du beskriver Tanken er å plassere den så tett som mulig mot der den lave ventilen i fotenden er, men litt høyere så den fremdeles skal fungere om det fokker igjen. Vil gjøre så lite endringer som mulig i forhold til hva designeren opprinnelig har tenkt med luftstrømninger i teltet. Har egentlig bare fulgt det Helsport selv gjør når de lager vintervarianter av sine telt, som f.eks. Fjellheimen X-trem. Ekspander Eg fekk plasser den i motsatt ende av den langsida, nærme stangkanalen. Ventil i innerteltet og. Kan hende ikkje heilt i tråd med filosofien til designeren ... , men enklare å komme til for justering. Siter
Jofa19 Skrevet 4. juni 2017 Skrevet 4. juni 2017 Bjørn J skrev (På 7.10.2016 den 14.23): Enda et eksempel på Helsports fabelaktige kundeservice! (Prøv det samme med Hilleberg.....) Ekspander Denne tråden har gått meg hus forbi. Kjempeinteressant! Jeg har et Hilleberg Enan. Har forespurt Hilleberg om å få montert en ekstra ventil da jeg mener det er for dårlig lufting i Enan. De var ikke villige til å bidra:-( Serviceprisen får gå til Helsport👍🏻 6 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.