Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har planer om å gå opp på Balaitous ca 1. juli.

Vi skal i såfall gå fra Arremoullit, men kan bevege oss over til Larribet dersom det er bedre.

Spørsmålet vårt er om det er mulig å gå på Balaitous uten hjelm og tau. Det vil si, jeg har lest meg til at det er mulig å gå uten tau, men det står veldig mange steder at man bør ha hjelm. Og at det er en tøff tur. Hvor tøff?

Dette fant jeg på summitpost. "The easiest route (gran diagonal in summer) has no remarkable difficulties but no unexperiencied hikers should try (grade I+) and the route of Brecha Latour has grade II. It is possible to be difficult to find the itinerary and this mountain always will have some step a little exposed by any route. "

Men hvordan er det overført til norske forhold? For oss som ikke er så utrolig erfarne og som ikke kan/vil klatre........

Og hvis du/dere er lokal kjent, hvilke topper rundt Balneiro de Panticosa er verdt å prøve seg på? Har tid til et par stykker sannsynnligvis.....

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.