Populært innlegg +rayun Skrevet 12. august 2016 Populært innlegg Del Skrevet 12. august 2016 Ja da ble det en tur til Vikebekkfjell i år også. Var lenge usikker på om det kunne bli tur i år siden jeg har fått en noe ugrei skulder. Heldigvis for meg syntes nok sønnene mine at gammer´n burde få en tur så da pakket de også sekkene sine. Nå hadde jeg mulighet for assistanse om skulderen skulle slå seg helt vrang og vi satte ut fra Synken. Det er alltid hyggelig å treffe folk i fjellet og ekstra hyggelig er det når en treffer Fjellforumere. Jeg visste at et par stykker skulle oppover og ganske riktig så dukket @Tom42 opp der vi hadde satt camp ved Viktjønna. På vår vei tilbake fikk vi nok en hyggelig prat ved Holkens bredd der han hadde sin camp. Noe senere gikk vi også på @tklami syd for Holken. Hyggelig å møte dere begge og takk for praten. Vi hadde dessverre litt dårlig tid for yngste sønn hadde vært uheldig med kniven dagen før og fått et kutt i fingeren. Vi behandlet etter beste evne, men det visste seg vanskelig å stoppe blødningen. Da kompresser og plaster var brukt opp og dopapir (rent) og sportstape var neste fant vi det best å legge hjemturen via legevakta. Alt gikk bra og selv om turen ble kort var det som alltid deilig med noen dager i telt. Vi hadde forøvrig med 2 telt, hvor gutta sov i et 2 persons og jeg i et solotelt. Som @Tom42 nevner i sin turrapport var vår camp noe vindutsatt. Teltet som gutta brukte har tett innerduk, mens mitt har netting. Når temp og vær er som det var nå er det ikke tvil om at gutta hadde det lunere enn meg. Tenker jeg lar en filmsnutt fortelle resten,,,,, 10 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Bjarne H.S. Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Flott rapport og flott film! Jeg må dit en gang jeg også! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+rayun Skrevet 12. august 2016 Forfatter Del Skrevet 12. august 2016 Takk for det @Bjarne H.S. og ja det er et veldig fint område. Nå er det sånn at jeg helst søker det gode liv på tur og det gjør vi vel alle. Og så kommer det an på hva hver enkelt av oss legger i begrepet. For egen del er det naturopplevelsen og roen. En god leirplass med fin utsikt er helt konge. Og blir det fisk i panna tar jeg det som bonus. Og min erfaring er at dette er riktig rekkefølge når det gjelder dette område. For å si det sånn, foruten et resultatløst døgn i Stabburselva for mange år siden er kiloprisen på Vikebekkfjell den høyeste jeg har betalt Men det er ikke tvil om at området har kvaliteter som for meg oppveier for lite lettlurt ørret. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steingrd Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Flott film, kult å se at FFere finner hverandre på fjellet også 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.