Gå til innhold
  • Bli medlem

Bukkelægret/Besseggen


nanab

Anbefalte innlegg

Det er jo veldig individuelt så er ikke så enkelt å svare på. For min del hadde det vært helt uaktuelt å ta begge på en dag, men jeg er i utgangspunktet ikke interessert i maratonløping oppe i fjellet. Jeg skal ha det hyggelig på tur, ha tid til å ta pauser, ta bilder etc. Husk at gangtidene som er oppgitt på f.eks ut.no er beregnet i ren gangtid for en voksen mann i god form under gode forhold. Så du vil bruke lenger tid enn dette.
  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Hvis du går midt i høysesongen, så er det masse folk og vanskeligere å holde god fart. Jeg har gått Besseggen på 3 timer med grytidlig start og dermed tomme løyper. Løp ikke, men gikk fort og hadde bare med en liten sekk. Ville ikke hatt noe problem med å fortsatt med Bukkelægret, men venninna mi kom med båten til Memurubu og så tok vi den til Gjendebu og gikk videre derfra på hytte-hytte tur.

8 minutter siden, Gittiamo skrev:

Om man går i fjellet for å trene og å sette tidsrekorder, så går det fint. Men jeg velger å gå i fjellet for naturens del. Ergo hadde jeg aldri gått begge på en dag. 

Jeg går ikke på tur for verken trening eller rekorder, men ser ikke noen motsetning mellom å gå fort og å gå for naturens del. Jeg ser jo mer når jeg går fortere, ikke mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å gå i et godt tempo selv altså :) men ikke for å få unna flest mil på kortest tid, men som deg for å få med meg alt. Men jeg stopper også opp med jevne mellomrom bare for å stå stille og nyte også. Ville ikke gitt fra med de øyeblikkene for å få unna to turer på en dag. 

Men man må jo gjøre det som passer en selv best. Noen liker å gå sakte og andre liker å gå fort, og begge deler er like bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. Jeg skal ikke løpe. Jeg tar også bilder, men liker å ha god fart. Jeg loffer ikke rundt. Jeg får se ann. Men tar man første båten, været er bra.... har jeg jo hele dagen. Null stress å gå 8-10 timer så lenge jeg har nok mat og riktige klær. Tror også jeg "slår"tidene på ut. Der står det jo vel at ene ruta til Gaustatoppen var krevende, men jeg syntes det var batnemat. 

Uansett, det blir bra. Første Jotunheimtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaustadtoppen fra Bondal skal vistnok være krevende. Kun den turen jeg finner på Ut.no. Toppen fra Stavsro er en søndagstur :) jeg har bare gått fra Stavsro, som er den vanligste turen. Jeg stoler ikke alltid på ut.no - står mye ymse der dessverre. 

Men nok om det. Uansett tempo og distanse så får du en super dag i fjellet. Og det er det viktigste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.