evenl Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 Skogsområdet mellom Eggedal og Numedalen kalles Trillemarka og er i følge naturvernorganisasjonene et av Øst-norges siste uberørte områder under tregrensa. Dette området måtte selvfølgelig utforskes.: Bilder, kart og tekst her Turhilsen Vis rapporten i Turkartet Vis større kart 1 Siter
panda Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 Interessant lesning. Jeg har egentlig ikke lest så mye om Trillemarka som turterreng tidligere. Området er tilgjengelig som dagstur fra Oslo så jeg håper jeg får besøkt det en gang. Hvordan er toppene i området ? Flate og fine eller bratte og fine ? Er det merkete løyper ? Siter
evenl Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Skrevet 1. mai 2006 Hvordan er toppene i området ? Flate og fine eller bratte og fine ? Er det merkete løyper ? Terrenget i Trillemarka er som nevnt i turbeskrivelsen stedvis ganske kronglete og uframkommelig med ski på beina. Da tenker jeg på de skogkledde fjellsidene opp mot fjellene over tregrensa. Sommerstid er nok dette mye enklere da man er mer mobil. Toppene er ikke særlig høye, men småkuperte og varierte. Jeg vil si de er mer "bratte og fine" enn "flate". Merkede DNT løyper finnes ikke i området. Om det er andre løyper vet jeg ikke, men hvis jeg husker rett tror jeg noen lokalt har satt i gang merking av noen stier. Det var i hvertfall noen skilt i området som pekte i forskjellige retninger. Turhilsen Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.