Veidemannsblod Skrevet 8. oktober 2023 Skrevet 8. oktober 2023 Kristian V. skrev (På 4.10.2023 den 17.12): Det er når jeg ser slike flotte bilder "der oppe" fra, at jeg blir i tvil om jeg egentlig bor på riktig plass i landet for å kunne drive med friluftslivhobbyen... Er jo ikke så glad i høye fjell og sånt, mer vidde, elver og daler.. Takk for det! Undertegnede har bodd i Fredrikstad og i Bergen. De periodene har ihvertfall klart bekreftet ovenfor meg hvor jeg og min villmarkssjel hører hjemme. 1 Siter
Veidemannsblod Skrevet 15. november 2023 Skrevet 15. november 2023 Fornemmelsen av å mestre vinterfjellet forsterker sågar ens selvfølelse, som naturopplevelsen i seg selv. Og alt er så rent og klart. Ubesudlet til det totale. "Vinterfjellets omfavnelse" nå ute på www.veidemannsblod.no 2 Siter
Veidemannsblod Skrevet 13. desember 2023 Skrevet 13. desember 2023 Noen ord og bilder omkring høstjakten 2023 i Troms. 2 Siter
Veidemannsblod Skrevet 6. januar 2024 Skrevet 6. januar 2024 En oppsummering av første halvdel av turåret 2023 i Troms og Finnmark. 5 Siter
Veidemannsblod Skrevet 8. januar 2024 Skrevet 8. januar 2024 Og her følger en oppsummering av andre halvdel av turåret 2023 i Troms og Finnmark. 3 Siter
Veidemannsblod Skrevet 17. januar 2024 Skrevet 17. januar 2024 Noen ord og fotos av GAMLE SPOR man finner etter menneskelig virksomhet inn over fjell og vidde. 3 Siter
Veidemannsblod Skrevet 3. februar 2024 Skrevet 3. februar 2024 (endret) Tanker om vern av norsk natur. Foto: La Naturen Leve / G.Sundlisæter Endret 3. februar 2024 av Veidemannsblod 2 Siter
Veidemannsblod Skrevet 10. mars 2024 Skrevet 10. mars 2024 "Atter et bål", min hyllest til ildstedet under himmelen. 3 Siter
Veidemannsblod Skrevet 23. mai 2024 Skrevet 23. mai 2024 Det har vært et par interessante fremstøt på våris etter velvoksen røye i fjellene i Troms den siste tid. "Røyefeber I" er nå ute. 1 Siter
Veidemannsblod Skrevet 30. mai 2024 Skrevet 30. mai 2024 "Røyefeber II" er nå ute, med god barrabb-stemning og røyebett i de nordlige deler av Troms. 1 Siter
+Myriameter Skrevet 30. mai 2024 Skrevet 30. mai 2024 (endret) Toppers! Skal jeg lese og hygge meg med. Fantastisk fisk! (Men...du må sy buksa de gutt;) )! (Ja, ja...men indretjeneste, er indretjeneste. Tenker kamo og forsvaret og holde ting i hevd) Endret 30. mai 2024 av Myriameter Siter
+Myriameter Skrevet 30. mai 2024 Skrevet 30. mai 2024 Fantastiske skildringer! Sendt blogg-link til min bror, som isfisker rundt om der ja. Takk! Siter
AK74 Skrevet 13. august 2024 Skrevet 13. august 2024 Skrevet litt om min tur i Børgefjell i juli. Finnes på utinord.blogspot.no 7 Siter
Kjell Iver Skrevet 13. august 2024 Forfatter Skrevet 13. august 2024 AK74 skrev (23 minutter siden): Skrevet litt om min tur i Børgefjell i juli. Det så ut som en flott tur ja! Flotte bilder / dere var heldige med været også Siter
AK74 Skrevet 13. august 2024 Skrevet 13. august 2024 Kjell Iver skrev (8 minutter siden): Det så ut som en flott tur ja! Flotte bilder / dere var heldige med været også En himmelsk sommer i nord:-) og Børgefjell i godvær var bare helt ubeskrivelig Lykke Siter
Veidemannsblod Skrevet 25. august 2024 Skrevet 25. august 2024 "Det er sommerkveld i en øde fjelldal i Finnmark. Mellom vindvridde bjørker strekker jeg ut bena og kveiker pipen. Som et vakkert maleri gjort med nennsom pensel ligger det blikkstille vannet med vakende fisk foran meg. Hildringen fra varmen i det vesle bjørkebålet skaper den eneste vesle rørelse. Noen fluer surrer forbi, og elven bakom leirplassen lager den perfekte lydharmoni i de sene timer." "Støvelspor og fotefar over Laksefjordvidda" nå ute på veidemannsblod.no 6 Siter
Veidemannsblod Skrevet 11. oktober 2024 Skrevet 11. oktober 2024 "Ølbokser og glassflasker dukker opp med jevne mellomrom. Noe er gammelt. Noe er av nyere dato. En rusten gammel tilhenger til motorisert terrengkjøring ser ut til å være stedt til hvile her. Den blir trolig aldri hentet? Tvilsomt er det vel også at de store mengder rusten gammel gjerdestreng og netting blir hentet. Dødsfeller for reinoksens gevir. Det bærer tydelig preg av lang tids oppbevaring der det ligger." PÅ VANDRING LANGS ET REINGJERDE Nå ute på www.veidemannsblod.no 3 Siter
AK74 Skrevet 7. november 2024 Skrevet 7. november 2024 En tur i indre Troms i august 24. En fantastisk natur, og en fantastisk sommer. https://utinord.blogspot.com/2024/11/ei-ubeskrivelig-sommeruke-i-indre-troms.html https://utinord.blogspot.com/2024/11/ei-ubeskrivelig-sommeruke-i-indre-troms.html 4 Siter
Veidemannsblod Skrevet 8. november 2024 Skrevet 8. november 2024 "Det bærer vestover. En behagelig kort marsj noen få kilometer fører oss til et smalt og spennende vann. Vi slår leir på oppå et berg med formidabel utsikt mot øst. Vi kan se Ballanjávri, Cáhcenjirranjávrrit, Heisojávri og i det fjerne skimter vi fjellryggene som skiller ad Kvænangsvidda og Alta/Eibydalen." OG KVÆNANGSENS VIDDER LOKKET OSS nå ute på veidemannsblod.no 3 Siter
+Kristian V. Skrevet 11. november 2024 Skrevet 11. november 2024 Veidemannsblod skrev (På 8.11.2024 den 17.13): OG KVÆNANGSENS VIDDER LOKKET OSS nå ute på veidemannsblod.no Det bildet der likte jeg! Det perfekte turbildet, som hører hjemme på veggen i stort format 1 Siter
Veidemannsblod Skrevet 21. desember 2024 Skrevet 21. desember 2024 "Så vær velkommen, naturens lyder. Av vind og vær, fugler og dyr. Vi oppsøker deg, natur, når vi kan, og lar oss utdanne. Trekker til oss inntrykk og lærdom av ditt tidløse pensum". STILLHET OG STYRKE I NORDLIG NATUR nå ute på www.veidemannsblod.no 4 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.