Isak Knutsen Skrevet 3. oktober 2017 Skrevet 3. oktober 2017 Hadde en flott tur i Sunnmørsalpene med mektig utsikt! Hoppet uti en kulp i løpet av turen, merket på temperaturen at årstiden er på vei mot vinter, det var iskaldt! Du kan lese om turen på bloggen her! 3 Siter
Jan Erik Hansen Skrevet 4. oktober 2017 Skrevet 4. oktober 2017 Lenge har jeg tenkt på å pakke god mat og telt i kanoen, og padle sakte ned Målselva til den renner ut i fjorden. Med drømmehøst i nord var forholdene perfekte for en helg i kanoen. Litt tekst og en hel del bilder fra 2 dager på Målselva kan du lese på Tursiden. 8 Siter
Isak Knutsen Skrevet 5. oktober 2017 Skrevet 5. oktober 2017 «Pass på! Her har man ikke råd til å trø feil! Hvis man faller ned til høyre eller venstre blir man flat som en pannekake!» Endelig tar jeg turen til en av sunnmørsalpenes råeste topper - Slogen 1564moh! Les litt tekst og se noen luftige bilder på bloggen her! 6 Siter
+Miamaria Skrevet 6. oktober 2017 Skrevet 6. oktober 2017 Har visst glemt å poste del 2 av surfesamlingen, men den er altså blogget HER. Det ble mer turpadling enn surf og bølger på søndag, egentlig helt greit når det er knallvær. Bare å nyte dagen. Så har jeg nå blogget padletur i solnedgang forrige fredag, den var kjempefin. Så fint var det at jeg ikke kjørte hjem etterpå, men overnattet i hammocken i området, fordi det var så flott kvel. Det angret jeg ikke på. Det innlegget ligger HER i bloggen. 6 Siter
Isak Knutsen Skrevet 8. oktober 2017 Skrevet 8. oktober 2017 På bloggen kan du lese og se mange bilder fra det herlige men kjølige hengekøye - døgnet i øvre Birtedalen i Telemark. Har fått i jobb fra Fjellsport.no å teste ut hengekøyen Draumer 3.0 fra Amok. Bilde fra forrige tur i sunnmørsalpene: 3 Siter
Ingunn Karijord Skrevet 10. oktober 2017 Skrevet 10. oktober 2017 Då har eg oppdatert bloggen frå turen eg var på i går https://ladyingunn.blogspot.no/2017/10/turblogg-med-utsikt-mot-atlanteren.html 7 Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 11. oktober 2017 Skrevet 11. oktober 2017 Har hatt noen fine høstferiedager på Sørlandet nettopp. Gråværet kom de siste dagene. 5 Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 13. oktober 2017 Skrevet 13. oktober 2017 Det ble fiskelykke på fredag den 13. Finfine høstmakrell ble med hjem fra fisketuren i formiddag før regnværet satte inn. 5 Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 13. oktober 2017 Skrevet 13. oktober 2017 Har nettopp rangert Femundsmarkaturene mine, TOPP 3. Angrer kanskje allerede på nettopp det. Det blir jo flere flotte turer dit om ikke lenge! 5 Siter
Isak Knutsen Skrevet 13. oktober 2017 Skrevet 13. oktober 2017 Satt sammen en kort video fra kanoturen jeg hadde i Mykland for en liten stund siden. Hvis du har tenkt deg på kanotur på Sørlandet bør du sjekke dette området ut, både vakker natur og fin fisk! Blogginnlegg her! 6 Siter
Ingunn Karijord Skrevet 14. oktober 2017 Skrevet 14. oktober 2017 https://ladyingunn.blogspot.no/2017/10/turblogg-viktig-melding-1-flg.html I kveld har eg skrive blogginnlegg som har ei litt alvorleg undertone og handlar om stimerking. Dette er del 1 frå ein tur eg gjorde torsdag. 3 Siter
Ingunn Karijord Skrevet 15. oktober 2017 Skrevet 15. oktober 2017 Oppfølging av bloggen i går: Korleis gjekk turen ned att frå fjellet? Viktig melding: Følg stimerkinga heile vegen! https://ladyingunn.blogspot.no/2017/10/turblogg-viktig-melding-2-flg.html 3 Siter
+Miamaria Skrevet 16. oktober 2017 Skrevet 16. oktober 2017 Nydelig tur forrige helg, med tre karer på tur. En flott høstpadling i Efjord, et terreng litt uvant det jeg er vant med. Annen type fjell, og en del furuskog. Supert med litt variasjon. I tillegg var det trivelig selskap, søndag fikk vi til og med se den flunke nye - i hvert fall nyfunnet - helleristningen. Men det blir ikke før i neste innlegg. Dette første fra lørdagen, finner du HER i bloggen. 8 Siter
Jan Erik Hansen Skrevet 16. oktober 2017 Skrevet 16. oktober 2017 Det er den tiden på året. Tiden da nysnøen på fjellet gjør det vanskelig å konsentrere seg. Men fokus ble raskt skjerpet når jeg så en flokk rype fly bort på siste jakthelga for høsten. 9 Siter
Jan Erik Hansen Skrevet 20. oktober 2017 Skrevet 20. oktober 2017 Etter en grå og våt siste uke klarnet det opp. Rundt 50 mm regn hadde kommet som snø i høyden, og så snart tåka lettet åpenbart det seg hvite topper. Det var tid for sesongens første topptur. 9 Siter
Anund Wigen Skrevet 21. oktober 2017 Skrevet 21. oktober 2017 Er det Spectre støvlene du kjøpte? Hvordan synes du de er?. Er på jakt etter nye toppturstøvler. Flotte bilder forresten, som alltid! Siter
Jan Erik Hansen Skrevet 21. oktober 2017 Skrevet 21. oktober 2017 Anund Wigen skrev (På 21.10.2017 den 10.21): Er det Spectre støvlene du kjøpte? Hvordan synes du de er?. Er på jakt etter nye toppturstøvler. Flotte bilder forresten, som alltid! Ekspander Er Spectre 2.0 ja. Har bare hatt en tur med støvlene. Kjørte med Line Prophet 115 (2,5 kg/stk) og skoene var stive nok for det lille jeg kunne dra på i en ikke for bratt fjellside. Noen små lufteturer, men ikke mer. Betraktelig mer stabile enn f.eks. TLT 7, som svikter litt i skaftet når en trykker på. Så langt en OK sko. Greie å gå med for sko i denne klassen. Enkelt å komme inn og ut, og lett å justere stramming på skoene. Savner mulighet for å kunne justere forward lean (greit på en topptur, men er fint å kunne stille om til mindre vinkel ved lange traverser eller om en skal innom en T-krok). Valget var ut fra at de var akseptabelt breie rett bak lilletåa for min fot. Fortsatt litt smale, men får vel tilpasset de litt bedre etterhvert som jeg kjenner hvor "skoen trykker". Siter
Populært innlegg Isak Knutsen Skrevet 22. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 22. oktober 2017 «Dette kan bli fryktelig bløtt!», sa jeg etter å ha sjekket værmeldingen en siste gang til kompisen min Simon som også skulle være med på den tre dagers lange turen i Mykland, Indre Agder. Målet for turen var å få trening i å håndtere tørking av tøy, å tenne bål når alt er bløtt, sette opp tarp og telt raskt osv. Les og se bilder på bloggen her: OBS – varsel fra Yr - ingen hindring! 10 Siter
+Miamaria Skrevet 23. oktober 2017 Skrevet 23. oktober 2017 Jobbhelg, men jeg kom meg ut en tur på lørdag, da all jobbingen ble plassert på søndag. Et herlig vær og flott solnedgang, men nå begynner det virkelig å nærme seg vinter. Fjelltoppene er hvite, og marka er full av rim om morgenen også i lavlandet. *Hutre* Her var det bare å ta fram et ekstra lag ull, det blir nok det nå framover. Samtidig fikk jeg testet den nye fiskesnella, som heldigvis fungerte aldeles utmerket. Resten finner du i bloggen HER. 9 Siter
Isak Knutsen Skrevet 24. oktober 2017 Skrevet 24. oktober 2017 Har testet ut hengekøya Draumr 3.0 fra Amok for Fjellsport.no flere flotte plasser i Norge, blant annet i Sunnmørsalpene, indre Telemark (sør for Hardangervidda) og i den nye Raet nasjonalpark nede på Sørlandet ved kysten. Har laget en kort video om nettopp denne hengekøya som du kan se på Fjellsport sin facebookside her! Eller nedenfor:) 4 Siter
Jan Erik Hansen Skrevet 25. oktober 2017 Skrevet 25. oktober 2017 Dagens lille på bloggen er litt tekst og bilder fra helgas "topptur" over gress og lyng ved Altevatnet. Det var muligens litt mindre snø enn jeg hadde håpet på... Det gjelder å ikke være for kresen på føret så tidlig i sesongen 8 Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 28. oktober 2017 Skrevet 28. oktober 2017 I formiddag var jeg ute etter røya i et vann ikke langt fra der jeg bor. Jaggu ble det ikke en på land også som du kan lese om på bloggen! 8 Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 29. oktober 2017 Skrevet 29. oktober 2017 Vi fant le på nordbredden av fjorden i dag, jeg og Johnny. På resten av Haugalandet blåste det stikker og strå! 4 Siter
Isak Knutsen Skrevet 2. november 2017 Skrevet 2. november 2017 Sjekk ut litt tekst og noen actionfulle bilder fra den innholdsrike dagen på Evje med rafting og terrengsykling arrangert av Troll Aktiv. 3 Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 4. november 2017 Skrevet 4. november 2017 Fisketuren i dag var også en ny jakt etter høstrøya. Det ble både ørret og røye i godt selskap som du kan lese på bloggen! 5 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.