+Miamaria Skrevet 12. juli 2017 Skrevet 12. juli 2017 Nok en flott tur i egen region. Med artikler om ekstremvarme nedover Europa angrer jeg ikke på at jeg foreløpig er blitt hjemme, for å si det sånn. La turen dit alle turistene her drar innom, men som regel med bil. Padlet alene, og opplevde mye sel og oter i tillegg til en fabelaktig natur underveis. Med noen mil ble det litt trim også, og lunsjen ble selvsagt inntatt på uteserveringen på kaia til en av restaurantene. Ah, herlige dager. Flere bilder i bloggen HER. 9 Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 12. juli 2017 Skrevet 12. juli 2017 Bjørkemålerne angriper hardt i Femundsmarka i sommer skriver jeg om på bloggen i dag! Det ser ikke pent ut! 6 Siter
+Miamaria Skrevet 16. juli 2017 Skrevet 16. juli 2017 Jeg har ikke vært veldig mye på tur denne første ferieuka egentlig, men det ble en liten tur forleden. Christian Radich var på besøk i hjemkommunen min, den måtte jo møtes per kajakk. Og når jeg først var en tur ute i kajakken, så måtte jeg jo padle litt mer også, dermed ble det halvannen mil ifølge den helt upålitelige GPSn som livnet til igjen plutselig. Grått og vått, men det ble en fin tur likevel. Blant annet fant jeg et par krykkjekolonier som jeg ikke hadde vært klar over før, det var en opptur. Mer i bloggen HER så klart. 4 Siter
Isak Knutsen Skrevet 16. juli 2017 Skrevet 16. juli 2017 På bloggen i dag skriver jeg om dronen jeg nettopp har kjøpt meg og som blir med meg på turene mine fremover. Nå har teknologien kommet så langt at det er mulig å ha med seg en drone som er veldig liten men som filmer og tar bilder i superhøy kvalitet. Etter mye om og men endte jeg ut med å kjøpe DJI Mavic Pro. Har også laget en kort video hvor jeg viser frem dronen og forteller kort om den. Du finner den under: 4 Siter
Isak Knutsen Skrevet 17. juli 2017 Skrevet 17. juli 2017 Etter å ha vært en god stund på farten i utlandet var det deilig å komme seg ut på sjøen litt. Teltet og fiskestangen var pakket med, og svanene var som alltid interessert. Les turrapport og se bilder her! 4 Siter
+Miamaria Skrevet 19. juli 2017 Skrevet 19. juli 2017 Her har det blitt mye kjedelige ting i ferien, mye etterslep i heimen som burde ordnes og har blitt prioritert. Har også prioritert å fikse et par kajakker, så en av de reparerte ble med på tur i går for første gang på lenge. Veldig lenge. Så lenge at kajakken helt hadde glemt hvordan man padler, så den var blitt veeeeldig ustabil. Nuvel, det kan vel ha mer å gjøre med at jeg nå har padlet mer stabile kajakker en stund... Anyhow, det ble en fin tur etter hvert i en fjord jeg ikke har vært i før. De som har gått Møysalen den vanligste ruta har nok vært turen innover her med båt, starten går nemlig nesten innerst i fjorden. Resten i bloggen HER. 6 Siter
Isak Knutsen Skrevet 20. juli 2017 Skrevet 20. juli 2017 Da er innlegget fra båtturen med teltovernatting og fisking på Tromlingene ute på bloggen. Tromlingene er en øy som ligger midt i Raet narsjonalpark, norges nye narsjonalpark som strekker seg langs store deler av Sørlandets kyst. 5 Siter
Isak Knutsen Skrevet 21. juli 2017 Skrevet 21. juli 2017 Da er jeg hjemme igjen etter en fantastisk tur til Nigardsbreen (som jeg har skrevet om på bloggen i dag), som er en del av Norges største isbre (Jostedalsbreen). Jeg ble utstyret med tau, sele, ishakke og steggjern. Neste gang blir det vel å gå over hele Jostedalsbreen! 6 Siter
+Miamaria Skrevet 21. juli 2017 Skrevet 21. juli 2017 Flotte innlegg Isak! Her blogges det for å komme ajour nå som finværet ser ut til å virkelig inntreffe, så her er turen fra i går også kommet i bloggen. Nå er det bare å utnytte siste ferieuken skikkelig! Gårdagens tur var en liten runde for å samle poster på 10 på skjæret, som jeg egentlig skulle samle en dag tidligere, da jeg måtte legge om ruta og endte i Lonkanfjorden. Denne gang - krysse nordmunningen av Raftsundet og inn Ingelsfjorden. Herlig fjord med flotte fjell - stille og fredelig! Anbefales. Bilder fra en kjempetur ligger i bloggen HER nå. 8 Siter
+Miamaria Skrevet 23. juli 2017 Skrevet 23. juli 2017 Ikke mange meterne gått, men en flott "fjelltur" natt til i går for å telte i midnattsol mens vi enda har den. Flere bilder i bloggen HER. 8 Siter
Isak Knutsen Skrevet 28. juli 2017 Skrevet 28. juli 2017 Det har vært stille på bloggen i en ukes tid, men det betyr ikke at jeg har lagt på sofaen og sett på tv, jeg har vært på tur! Les om firedagersturen på Hargangervidda Sør-vest på bloggen her! Jeg fikk fine fjellørreter, blandet vær og var omringet av flott natur! 9 Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 30. juli 2017 Skrevet 30. juli 2017 Om jeg virkelig og endelig fikk revansj i Vassviktjønna i Femundsmarka i sommer kan du selvsagt lese om på bloggen! Fin tur var det uansett! 9 Siter
Isak Knutsen Skrevet 1. august 2017 Skrevet 1. august 2017 Kjempebra turrapport Bjarne! Veldig gøy å lese, får lyst til å dra inn i området med det samme, men i år blir det Finnmark på meg, drar i morgen... Over til et HELT annet område, nemlig Botswana, som er et land sør i Afrika. Jeg vet at flere har ventet på denne videoen, og nå er den endelig ferdig! I første episode av villmarks eventyret i Botswana flyr jeg helikopter over Okavango delta, og pakker klart til mange dager i Bushen. Sjekk ut videoen nedenfor: 4 Siter
+Miamaria Skrevet 1. august 2017 Skrevet 1. august 2017 Her er jeg visst litt på etterskudd. Jeg kjørte meg en tur nedover til Steigen. På veien stoppet jeg for å padle en tur til Rotvær utenfor Lødingen før jeg tok ferga, den turen ligger i bloggen HER. Deretter gikk turen ned til Nordskott, der jeg møtte Gunn og Kirsti for en tur. Her ble det også fisk! Ingen sjøørret, men jeg tok til takke med makrellen jeg fikk. Den turen finnes i bloggen HER. 8 Siter
Grensedager Skrevet 1. august 2017 Skrevet 1. august 2017 Jeg skal sykle Norge på langs, og flyr nordover på torsdag. Jeg har derfor laget en oversikt over rutevalget nedover på bloggen https://grensedager.wordpress.com/2017/07/31/ruta/ og kommer til å oppdatere underveis (også på facebook og instagram). 2 Siter
whistler Skrevet 1. august 2017 Skrevet 1. august 2017 Mye flotte innlegg her nå! Mitt bidrag i dag er en rapport fra forrige ukes tur til spennende områder på Hardangervidda, nærmere bestemt Dimmedalshøgdene. Det kan du lese om ved å klikke her Klikk her for å lese innlegget! 9 Siter
Tor-Erik-L-77 Skrevet 1. august 2017 Skrevet 1. august 2017 whistler skrev (På 1.8.2017 den 19.43): Mye flotte innlegg her nå! Mitt bidrag i dag er en rapport fra forrige ukes tur til spennende områder på Hardangervidda, nærmere bestemt Dimmedalshøgdene. Det kan du lese om ved å klikke her Klikk her for å lese innlegget! Ekspander Herlig tur! Som alltid så kunne det vart i flere dager. Fin rapport som alltid og takk for følget denne gang også 1 1 Siter
Kjellis Skrevet 1. august 2017 Skrevet 1. august 2017 Årets langtur ble i Femundsmarka i år også, turrapport kan du lese her 😊 http://turmannen.blogspot.no/2017/08/femundsmarka-2017.html 6 Siter
+Miamaria Skrevet 5. august 2017 Skrevet 5. august 2017 Ligger litt etter med blogginga her, dessverre. Det ble for mye finvær. Men nå er det tåke, så da fikk jeg blogget torsdagsturen, i hvert fall. Den gikk til Vikosen, Sandøya og Vikøya. Flott tur, med selskap. Du finner den i bloggen HER. 4 Siter
TarjeiSkrede Skrevet 5. august 2017 Skrevet 5. august 2017 Med mange planer og mange turer, korte og lange, blir det ikke så mye tid til å oppdatere bloggen, men nå har jeg fått stablet sammen noen raske ord om (nok) en tur til flyvraket på Gøysen, Skorve og Gøysen. Skorve er et flott fjell og de to vrakene på fjellet gjør det ikke mindre interessant. Seljordsommer: Flyvraket på Gøyse, Skorve, Gøysen 6 Siter
TarjeiSkrede Skrevet 6. august 2017 Skrevet 6. august 2017 Dagen etter at jeg tok turen opp til Skorve med flyvraket og utsikten der, gikk jeg, min bror og far opp til Skorvestaul eller Høna som det kalles der: Seljordsommer: Finndalen, Skorvestaul eller Høna som det kalles 2 Siter
+Miamaria Skrevet 6. august 2017 Skrevet 6. august 2017 Ny episode fra feriepadlinga i Steigen er kommet i bloggen nå. Området utenfor Engeløya, fint sted å padle. Tar nok en tur dit igjen en annen gang, for dette var fint. Mange bilder i bloggen HER. Hadde Rogen-teltet med på tur denne gangen. 3 Siter
HegeJohnsen Skrevet 7. august 2017 Skrevet 7. august 2017 Dagstur i Femundsmarka fra Langen med lånt hund og kjæreste. Ja, det er kun hunden som er lånt da https://stifinner.wordpress.com/2017/08/07/en-snarvisitt-i-femundsmarka/ 5 Siter
TarjeiSkrede Skrevet 7. august 2017 Skrevet 7. august 2017 Sen oppdatering av turene i sommer rundt Seljord fortsetter, nå fra en fin tur opp til Ordsalssåta og videre over til Hattefjell i et kronglete terreng, hvor det er få stier å følge. Seljordsommer: Opp Ordalssåta og videre over Ubyfjell til Hattefjell 3 Siter
Populært innlegg +Bjarne H.S. Skrevet 8. august 2017 Populært innlegg Skrevet 8. august 2017 Hva jeg bedrev tiden med på Hardangervidda vest i 17 dager i sommer kan du selvsagt lese om på bloggen! God fornøyelse! 10 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.