Gå til innhold
  • Bli medlem

Visbretind til helgen

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen som har peiling på snøforholdene i traktene rundt Visbretind nå? Mye snø? Kan nordeggen bli vanskelig i nysnø for en middels erfaren toppgutt?

Annonse
Skrevet

Vanskelig å si. Forholdene skifter hyppig, men det kan komme en del snø denne uka ifølge værmeldingen. Nordeggen kjenner jeg ikke, jeg gikk "bare" til toppen. Det var på den tiden det ikke fantes fanatikere med måleutstyr på toppene, som stadig kommer med nye 10-metere å legge ut på nettet :wink:

Kan i hvert fall opplyse om at sørhellingene (veien opp på Visbretind er i sør) hadde lite snø sist lørdag.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jepp, takk for det, men jeg må nok opp nordeggen, skal på alle totusenmeterne, vet du. Ellers er jeg kjempeglad for målearbeidet til Torgeir :wink: !

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå kan jo kanskje nordryggen bli en morsom variant, uansett. Det blir muligens kaldt med teltligging i 1500 meters høyde nå? Akkurat lappa underlaget - håper det holder.. :wink:

Skrevet

Det er sikkert moro å gå der. Kunne gjerne gjort det selv, men jeg skriver ikke topper på lista mi som ikke er mer offisielle enn "jeg hørte en kar sa at...osv."

Å ligge i telt nå er antakelig veldig spennende. Det blåser en del for tiden, og det er kaldt. I tillegg er det mørkt mye lenger. De som ligger i telt nå er tøffe folk, og da snakker jeg ikke om de som slår opp teltet ved brua på Spiterstulen :wink:

Har du tenkt å ligge inne ved Langvatnet eller?

Gjest Anonymous
Skrevet

Oppover mot Kjyrkjeglupen vel.. Nå er det flere på tur, så jeg går nok glipp av den verste hardcore-stemningen på natta :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Det hadde vært supert om dere fikk ryddet opp der! i det området vrimler det jo av kandidater

Skrevet
Kim: Skal vi ta en klatretur og måle de sørøstre Skarvflyløyfttindan?

Ja det hørtes veldig fornuftig ut. Tittet på de toppene fra Tjørnholstinden forrige helg. Det er muligens tre topper. De to nederste kan vi f.eks. ta fra nedsiden og den nærmest Skarvflyløyfttinden kan vi angripe fra den kanten. Det er mulig ikke så lett å følge hele ryggen opp...

• 1 måned senere...
Skrevet

Litt tilbake til opprinnelig tema... For de som ikke har vært på nordeggen på Visbretinden; her er et bilde av den nedre delen. Akkurat der man går over fra morenemasse til fast/løst fjell. Bildet er tatt i ganske bratt vinkel oppover.

175-03_270.jpg

(klikk på bildet for større utgave)

Gjest Anonymous
Skrevet

Det var da en morsom topp! Gleder meg til den, Torgeir!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.