shieldmaiden Skrevet 26. juli 2016 Skrevet 26. juli 2016 Hei! Håper denne havner i rett kategori. Jeg har en lavvo ovn fra Helsport, av den typen som har pipe. Prøver å få rengjort både pipe og ovn pga. fare for pipebrann. Sliter med å få vekk all soten. Inni piperørene er den tykkeste soten vasket bort, men jeg blir fortsatt helt svart på fingeren når jeg tar på innsiden. Noen tips? Selve ovnen er stor og krøkkete å få vasket. Den er for stor til kjøkkenvasken, og den lager riper i badekaret. Jeg bor i leilighet i en bygård, og sliter litt med å finne løsninger til dette. Noen løsningsorienterte her som har ideer? Siter
whistler Skrevet 26. juli 2016 Skrevet 26. juli 2016 Mitt forslag: Drit i det Du har fjernet det løse og det som er igjen og gjør deg "svart på fingeren" har ingen betydning. 1 Siter
shieldmaiden Skrevet 26. juli 2016 Forfatter Skrevet 26. juli 2016 Haha, ja, det frister veldig å bare drite i det. Ender nok opp med det. Du har ikke noen gode ideer til ovnen da? Den får jeg ikke rengjort i det hele tatt... -.- Siter
whistler Skrevet 26. juli 2016 Skrevet 26. juli 2016 Bruk en stålbørste eller lignende og fjern det løse. Det holder i massevis Siter
Vestlendingen Skrevet 27. juli 2016 Skrevet 27. juli 2016 Har du prøvd rødsprit og pussegarn til solen går ned, evt høytrykksspyler(!) Siter
esstrom Skrevet 28. juli 2016 Skrevet 28. juli 2016 Jeg har en dokost inni et av rørene når ovnen er nedpakket. Når jeg skal hjem fra tur renser jeg rørene med kosten før ovnen pakkes med. Utrolig behagelig å ha ovnen ferdig renset når jeg kommer hjem. En dokost passer perfekt inni rørene:) 1 Siter
Nissemor Skrevet 1. august 2016 Skrevet 1. august 2016 Jeg har, som esstrom, alltid en dobørste pakket inni et ovnsrør. I tillegg har jeg et par hansker inni der også. Så slipper jeg bli svart på hendene eller skjære meg ved oppsetting av ovnen. Siter
Torodd Kristoffersen Skrevet 10. august 2016 Skrevet 10. august 2016 jeg har som mange andre do børste ,hansker men jeg sveiset en aske skuff som jeg leger på toppen .så har jeg sveiset en skrape som jeg kan dra ut glørne ut av ovnen .da kan jeg fyre lenger den dagen jeg skal dra . det blei selvfølgelig en vekt økning men det betyr ingen ting Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.