leifen009 Skrevet 17. juli 2016 Skrevet 17. juli 2016 Hei Jeg har tenkt meg en 3-4 dagers tur å fiske i vanna rundt Drageidfjorden på Hardangervidda og kanskje gå innover mot Hardanger-jøkulen. Er det noen som har vært innover der og har noen fisketips,tenker på vann ,slukvalg etc. eller er det andre plasser å anbefale?Det blir min første tur på vidda etter å ha fisket på kryss og tvers i fjella rundt Hemsedal,må prøve noen nye plasser :-). På forhånd takk for all hjelpen jeg får og en fin sommer til alle! Siter
Lompa Skrevet 18. juli 2016 Skrevet 18. juli 2016 Det er fin fisk i Drageidfjorden. I flere av småvanna der oppe fins den sjeldne småprikkørreten, en opprinnelig ørretvariant, som til og med har prikker på øynene. Har fått fin røye i Finsbergvatn. Det er veldig fin ørret i Langavatn. Her er det verd å bruke litt tid. Også i kulpene og vannet nedenfor (mot Sysenvatnet). Dette er et kanonfint område! Siter
André Pedersen Skrevet 25. juni 2018 Skrevet 25. juni 2018 På 17.07.2016 den 12.54, leifen009 skrev: Hei Jeg har tenkt meg en 3-4 dagers tur å fiske i vanna rundt Drageidfjorden på Hardangervidda og kanskje gå innover mot Hardanger-jøkulen. Er det noen som har vært innover der og har noen fisketips,tenker på vann ,slukvalg etc. eller er det andre plasser å anbefale?Det blir min første tur på vidda etter å ha fisket på kryss og tvers i fjella rundt Hemsedal,må prøve noen nye plasser :-). På forhånd takk for all hjelpen jeg får og en fin sommer til alle! Hvordan ble denne turen? vurderer denne selv, sammen med barna i juli, enten denne veien eller nedover veslekrækja Siter
leifen009 Skrevet 25. juni 2018 Forfatter Skrevet 25. juni 2018 5 timer siden, Andre Pedersen skrev: Hvordan ble denne turen? vurderer denne selv, sammen med barna i juli, enten denne veien eller nedover veslekrækja Hei. Kjempe fin tur, lett å gå. Fiske var godt, spesielt i Finsbervatne, Istjørna og et lite vaten som ligg ved søre midtnuten. Størrelsen låg i snitt på 800gr de eg fekk fin å rød i kjøttet. Kan anbefale den turen. I år har eg tenk å kjøre opp til Sysedamen og padle til enden på det og så gå oppover Leiro mot store hansbunuten..Du får ha god tur og skitt fiske. . Siter
André Pedersen Skrevet 25. juni 2018 Skrevet 25. juni 2018 1 time siden, leifen009 skrev: Hei. Kjempe fin tur, lett å gå. Fiske var godt, spesielt i Finsbervatne, Istjørna og et lite vaten som ligg ved søre midtnuten. Størrelsen låg i snitt på 800gr de eg fekk fin å rød i kjøttet. Kan anbefale den turen. I år har eg tenk å kjøre opp til Sysedamen og padle til enden på det og så gå oppover Leiro mot store hansbunuten..Du får ha god tur og skitt fiske. . Takk for info, jeg får se an litt vær og bølger på vannet, litt større det nordover vs å padle sørover, spennende den nye turen din også! Siter
Gjest Turlyst Skrevet 25. juni 2018 Skrevet 25. juni 2018 Det blir så fullt i Dimmedalen @Lompaat dine råd virker som gode alternative vann 😊 Hvilken side av Finnsbergvatn er best å gå - sør? Siter
whistler Skrevet 26. juni 2018 Skrevet 26. juni 2018 9 timer siden, Jan@ skrev: Det blir så fullt i Dimmedalen @Lompaat dine råd virker som gode alternative vann 😊 Hvilken side av Finnsbergvatn er best å gå - sør? Med forbehold om at jeg bare har gått der vinterstid: Sørvestsiden. Siter
whistler Skrevet 26. juni 2018 Skrevet 26. juni 2018 Ser at jeg tok delvis feil. Det er også sti på østsiden Siter
Gjest Turlyst Skrevet 26. juni 2018 Skrevet 26. juni 2018 15 minutter siden, whistler skrev: Med forbehold om at jeg bare har gått der vinterstid: Sørvestsiden. Må ha flere fiskevann og områder jeg har lyst til å tilbringe tid. Begynner å bli noen, så har nok turmål for en stund. tinnhølen-området Dimmedal Vibekkfjellene Halne - Drageidfjorden - Finnsbergvatn (kulpene i mellom) - Langevatn - Istjørnan Siter
whistler Skrevet 26. juni 2018 Skrevet 26. juni 2018 4 minutter siden, Jan@ skrev: Må ha flere fiskevann og områder jeg har lyst til å tilbringe tid. Begynner å bli noen, så har nok turmål for en stund. tinnhølen-området Dimmedal Vibekkfjellene Halne - Drageidfjorden - Finnsbergvatn (kulpene i mellom) - Langevatn - Istjørnan Det skal ikke stå på turområder Jeg syntes også området nord for Litlos og øst av Hårteigen ser veldig spennende ut Siter
Lompa Skrevet 26. juni 2018 Skrevet 26. juni 2018 9 timer siden, Jan@ skrev: Det blir så fullt i Dimmedalen @Lompaat dine råd virker som gode alternative vann 😊 Hvilken side av Finnsbergvatn er best å gå - sør? Jeg ville holdt meg på sørsiden. Utover sommeren går det greit å krysse ved utløpet av Finsbergvatn, men hvis det er litt snøsmelting igjen, så kan elva bli stor. Jeg har også kryssa på oversiden av Langavatn. 1 Siter
Gjest Turlyst Skrevet 26. juni 2018 Skrevet 26. juni 2018 1 minutt siden, whistler skrev: Det skal ikke stå på turområder Jeg syntes også området nord for Litlos og øst av Hårteigen ser veldig spennende ut I år blir et husprosjektår, men noen turer skal det bli. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.