Gå til innhold
  • Bli medlem

Gaustatoppen/Rjukan- hvilke sko


nanab

Anbefalte innlegg

Skal til Gaustatoppen neste uke. Blir min første fjelltur, tenker at det er en fin start. 

Ruta fra Svineroe til toppen,(Tenker å "varme opp" med å gå fra Kvitåvatn, er jo bare 5 km)   er dette gode nok sko? https://www.gsport.no/produkt/141470/salomon-xa-pro-mid-gtx-black-asphalt-ptr eller bør jeg ha høyere støvler. Eller kan det funke med tilsvarende i sko-modell? Tenker å "varme opp" med å å fra 

Og jeg tenker å gå fra toppen av Krossobanen og til Helberghytta t/r, som en dag to dagstur. Er de skoa ok der også? 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja. Vet ikke hvor stiv såle det er. Men tror det går. Toppen er jo bare en steinrøys. Jeg har sett folk i joggesko grine fordi de er så sårbente. Men også sett andre i joggesko løpe lett opp og ned. 

Skal du gå med tung sekk bør du vurdere noe med ankelstøtte pga nevnte steinrøys. Det er tungt for knær og ankler å gå ned uten støtte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoa har støtte, jeg har også den lave modellen. Er i ganske god form, går sånn ca 10-15 mil i mnd i tillegg til mye sykling. Blir vel ikke så tung sekk. Skal jo ha med noe mat, og det været sier at jeg trenger av ekstra skift. 

Har hatt ymse goretx-sko og støvler, men aldri funnet noen som ikke er glatte, men satser på at det skal gå bra. Regner det utsetter jeg turen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tidligere modell av de samme skoene. Veldig okei sko, men de kan være litt glatte på våt stein. Det er imidlertid få sko som er skikkelig god på våt stein uten at de slites urimelig fort. Jeg er i hvertfall fornøyd med mine sko til de litt varmere dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.