fjellfoto Skrevet 8. juli 2016 Skrevet 8. juli 2016 Når jeg eksporterer et kartutsnitt fra Qgis som bilde/pdf/svg, skjer det ofte at navn på kartet blir kuttet ved at bokstaver enten foran eller bak i navnet blir borte. Det hjelper noen ganger å justere målestokken i Layoutvinduet, men da er det gjerne andre navn som blir kuttet igjen. Dette skaper hodebry og jeg lurer på om det er noen som har vært borti problemet? Siter
qwer993 Skrevet 17. august 2016 Skrevet 17. august 2016 fjellfoto skrev (På 8.7.2016 den 7.52): Når jeg eksporterer et kartutsnitt fra Qgis som bilde/pdf/svg, skjer det ofte at navn på kartet blir kuttet ved at bokstaver enten foran eller bak i navnet blir borte. Det hjelper noen ganger å justere målestokken i Layoutvinduet, men da er det gjerne andre navn som blir kuttet igjen. Dette skaper hodebry og jeg lurer på om det er noen som har vært borti problemet? Ekspander Tror det er en feil i Qgis, et vertikalt bånd ved standard eksportoppløsning 300dpi. Prøv å endre eksportopplsøningen til feks 250. Det ser ut til å virke for meg iallefall. Siter
jakro Skrevet 17. august 2016 Skrevet 17. august 2016 Jeg bruker ofte 125dpi som eksportoppløsning når jeg bruker bakgrunnskart. Spesielt når jeg bruker wms-tjenere er dette viktig. Siter
fjellfoto Skrevet 8. september 2016 Forfatter Skrevet 8. september 2016 qwer993 skrev (På 17.8.2016 den 15.40): Tror det er en feil i Qgis, et vertikalt bånd ved standard eksportoppløsning 300dpi. Prøv å endre eksportopplsøningen til feks 250. Det ser ut til å virke for meg iallefall. Ekspander Prøvde å eksportere med en dpi på 240, og det ser ut som om problemene ble borte da. Takk for tipset! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.