Hermansen Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Hei Noen som har brukererfaring med denne og er 187-190 lang? Blir den litt for kort? Ergo Hammock Combi (siste modellen) har jeg hatt, første revnet i stoffet første natten, fikk ny og den revnet også på samme sted etter et par ukers bruk. Så jakter igrunn på en ny hengekøye Og syns Amok sin virker særdeles praktisk og fin. Vekt og volum har lite å si for min del 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+roger_i_marka Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Jeg har akkurat kjøpt denne ikke prøvd den så mye enda, Men den virker veldig lovende. er selv bare 180cm så blir jo endel kortere enn deg da. De oppgir selv at maks personlengde er 190cm. Du vil fint kunne ligge i den med dine 187, men du er ganske nære maks lengde. på sommerturer tipper jeg du vil ligge veldig godt, men på vinterturer hvor posen er litt tykkere og alt er generelt tykkere og større, så vil du nok ha litt problemer. Det enkleste er bare å kjøpe en slå den opp og prøve. passer den ikke er det jo bare å heve kjøpet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermansen Skrevet 7. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2016 Vet de oppgir 190 cm, min tidligere køye oppgir 2 meter som lengste, vil tro det blir sabla trangt om man nærmer seg 2 meters lengde Ergo ville jeg gjerne ha litt erfaringer fra folk som var rundt min høyde med den Jeg sover ofte med en pose som er varm ned til -20 på mine turer sommer som høst Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borgern Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Jeg har bare testet versjon 2 litt. Den gikk greit til meg som er 187. Vet ikke om 3 er kortere eller lengre. Testet også en Exped ergo for 3 år siden. Den synes jeg var noen cm for kort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermansen Skrevet 7. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2016 Kan være den gamle expeden, den var vel kortere Men takk for svar, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermansen Skrevet 15. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2016 Da har jeg skaffet meg denne og testet den en natt. Min lengde på 187 er ikke problematisk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoyN Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Kampanje med 15% på amok nå: http://www.amokequipment.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermansen Skrevet 16. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2016 fortsatt billigere på fjellsport for oss fjellforummedlemmer 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prebb Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 Henter frem denne tråden jeg med et nytt spørsmål. Amok anbefaler selv å bruke wide/long varianter av liggeunderlagene, selv om medium også passer. Har satt denne køyen på anskaffelseslisten (les bestilt). Jeg har en downmat i M og kan bruke den, men jeg har også en exped hyperlite i long/wide, men denne har jo mummiform. Er det noen som har en formening om denne vil passe eller ei? Da sparer jeg vekt og får sannsynligvis litt større liggeflate. Jeg kan jo selvsagt vente til jeg får den for å teste, men tenkte jeg likevel skulle høre med en av dere eiere. Spurte selvsagt Amok om dette, men de svarte med en skikkelig politikersvar. I stedet for å si ja eller nei så henviste de meg til siden hvor det står hvilke liggeunderlag de anbefaler - en side jeg selvfølgelig leste før jeg spurte dem. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jølle Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 Jeg har et Exped DownMat HL Winter LW og testet dette på min nyinnkjøpte AMOK Draumr 3.0. Det funket ikke i det hele tatt siden det ble for smalt i fotenden slik at det ble for svakt. Når man snudde seg for å ligge på siden og la litt vekt på bena knakk det slik at man ikke får støtte. Det største problemet var dog at den smale buede formen i bunnen smatt ut av den lille åpningen i bunnen av hengekøya og ned i fotposen. En annen ting (som var levelig men jæ .. irriterende) var at den buede delen ved hode førte til at man ikke fikk viet ut kammoken slik at kanten rundt ble liggende oppå panna he he .. Har nå kjøpt et helt vanlig Exped DownMat 7 LW og håper det vil gjøre opplevelsen bedre. NB! Er 186 cm lang og ble ikke overbegeistret over lengden på hengekøya. Føltes trang (press på føttene) når man lå på ryggen. Men .. jeg sover stort sett på siden, så da går det bra. Første skikkelige overnattingstur blir nå til helga, så da får vi se :-) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dingsen Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 10 timer siden, Jølle skrev: Første skikkelige overnattingstur blir nå til helga, så da får vi se Da venter vi på rapport til uka. Har kikket på denne selv, men tror det blir for trangt i begge endene for min del. :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Jølle Skrevet 4. september 2017 Populært innlegg Del Skrevet 4. september 2017 Da var første overnattingstur med Amok Draumr 3.0 gjennomført. Med riktig liggeunderlag som passet hengekøya var det mer en god nok plass til en kar på 105 kg og 186 cm. Har aldri ligget bedre ute i naturen noen gang. Er en person som bytter på å ligge på høyre og venstre side gjennom natta og denne snuingen fungerte perfekt. Ingen ømme skuldre på morgenkvisten slik jeg normalt har etter ei natt i telt. Tok en vandrestav og festet til midtre bardun foran slik at jeg løftet tarp litt opp. Da hadde jeg utsyn i alle retninger og bena subbet aldri tarpen. Fant ingen negative sider ved denne hengekøya .. anbefales 10 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miamaria Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Lurt med den staven, irriterende når man mister litt av utsynet. Den skal jeg ape etter neste gang jeg må sette opp tarp. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dingsen Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Hvordan er det med plass til føttene? Det ser så trangt ut nede i enden der. 🤔 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jølle Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 (endret) Var ikke trangt i det hele tatt (for mine 186 cm og 45 i sko-størrelse). Men det er viktig å legge seg langt nok opp i køya slik at man ikke heller nedover mot fotposen. Da sklir man ned. Jeg lå på siden med bøyde ben uansett, så følte aldri det var et problem. Det jeg trodde kom til å bli en utfordring var å få på soveposen, men jeg la et sitteunderlag på bakken, kledde på meg soveposen stående og satte meg så oppi hengekøya. Null stress selv for en stiv gubbe på 55 år Ble vekket av skrikene til en storlom .. du verden for en frihetsfølelse å bare kunne snu på hodet og kikke utover vannet Endret 4. september 2017 av Jølle 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jølle Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Ny tur med Draumr 3.0 og jeg får ikke fullrost denne køya. Det er fantastisk å kunne ligge på siden og sove. Veldig kjapp å henge opp, også kombinert med tarp. Kjøpte Exped DownMat 7 som fungerte like godt som 9 cm men var adskillig enklere å tre inn i køya. Et pluss er det også at man ikke trenger pute, er så lei av at puta sklir av liggeunderlaget eller vrir seg rundt i soveposen i løpet av natta. Så lenge det finnes trær i det området jeg skal ferdes så er telt heretter helt uaktuelt. Fantastisk følelse å våkne med utsikt 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miamaria Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Amen. Jeg har nå kjøpt Hillebergtarp med stang til, så jeg håper stanga også kan fungere med hengekøyetarpen, sånn at jeg får beholdt utsikten selv om jeg må bruke tarp. Det vil vise seg. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
northern_fov Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Tilbud på Fjellsport nå https://www.fjellsport.no/kampanjer/camping/amok-draumr-3-0-hammock-rusty-red.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiskekongen Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Jeg er 180, og passer meg akkurat. Tror den kan bli i korteste laget. Skal man sove på siden eller på mage bør man ikke ha L utgave av liggeunderlag ettersom det i seg selv vil gi litt bananform på hengekøya. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørja Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Ble det noe av den lengre køya de skulle lage? Mener det var snakk om dette for en tid tilbake? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheSleepwalker Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 De sendte ut en mail for en liten stund tilbake, og de kort oppsummert sa at det var vanskelig 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonsen Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Er det noen her som har prøvd Amok Draumr 3.0 i kuldegrader? Ser for meg at den komprimerende delen i fotenden vil gjøre det ymse trangt slik at det blir litt lite isolasjon, men kanskje dette løses hvis man krabber oppover for bedre vinkling uten å skli tilbake? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jølle Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 På 22.9.2017 den 20.35, Anonsen skrev: Er det noen her som har prøvd Amok Draumr 3.0 i kuldegrader? Ser for meg at den komprimerende delen i fotenden vil gjøre det ymse trangt slik at det blir litt lite isolasjon, men kanskje dette løses hvis man krabber oppover for bedre vinkling uten å skli tilbake? Tror det som er viktigst er å ha et stort nok (langt nok) liggeunderlag slik at hengekøya strekkes ut. Da vil man ikke skli ned i fotposen. Ser at de som har kort liggeunderlag blir liggende mer i bananform. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dingsen Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 13 timer siden, Jølle skrev: Tror det som er viktigst er å ha et stort nok (langt nok) liggeunderlag slik at hengekøya strekkes ut. Da vil man ikke skli ned i fotposen. Ser at de som har kort liggeunderlag blir liggende mer i bananform. Takk. Da tror jeg at jeg dropper denne. Den fotenden ser ut til å være hele hengeøyas akilleshæl. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Espen Ørud Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 På 18.9.2017 den 23.48, fiskekongen skrev: Jeg er 180, og passer meg akkurat. Tror den kan bli i korteste laget. Skal man sove på siden eller på mage bør man ikke ha L utgave av liggeunderlag ettersom det i seg selv vil gi litt bananform på hengekøya. Jeg er 184 og stortrives etter testing. Har brukt min med Exped Syntmat 7 LW. Jeg veksler nesten alltid mellom rygg og å sove på siden i løpet av en natt. Det gikk greit også i Draumr 3.0. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.