HVA Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Var en tur på Himmeltindene idag. Starta kl,9.00 på godt bart vårføre , +11 grader og frisk bris. Vel oppe kl , 12.30 var det forandret til +- 0 og stiv kuling, med slusj/is/skareføre. Nedturen gikk i tildels hurtig tempo.... på "buksræva" Tok noen bilder...... Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter
ozzi Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Var ikke mye snø i Lofoten. Hvor lenge pleier skisesongen å vare der oppe? Siter
Kjell Iver Skrevet 26. april 2006 Skrevet 26. april 2006 Flott med bilder og tur-rapporter fra enda lenger nord! Siden du gikk ned på "buksræva" gikk du vel uten ski også? Siter
HVA Skrevet 26. april 2006 Forfatter Skrevet 26. april 2006 Var ikke mye snø i Lofoten. Hvor lenge pleier skisesongen å vare der oppe? I år har det vært lite snø generelt , slik at ved påsketider var sesongen over for 95% av turgåerne. I fjor lå det på det meste 3,5 m snø oppe i fjella og da hadde jeg min siste tur 12/5 , (viser et bilde jeg tok på den turen). Så det svinger en del fra år til år. kjiver skrev. Flott med bilder og tur-rapporter fra enda lenger nord! Siden du gikk ned på "buksræva" gikk du vel uten ski også? Stemmer nok det du. Kari Traa hadde nok klart å kroke seg ned på ski , mellom alt av tuer og stein som er dukket fram av snøen...... Ikke jeg . Siter
AgentOrange Skrevet 26. april 2006 Skrevet 26. april 2006 I år har det vært lite snø generelt , slik at ved påsketider var sesongen over for 95% av turgåerne. I fjor lå det på det meste 3,5 m snø oppe i fjella og da hadde jeg min siste tur 12/5 , (viser et bilde jeg tok på den turen). Så det svinger en del fra år til år. Fjoråret må vel nesten regnes som et ekstremår i positiv målestokk. Litt lavere temperatur i snitt enn vanlig gjorde at all nedbøren kom som snø hele vinteren gjennom. Jeg begynte skisesongen i fjor (2004/2005) lenge før jul, og avsluttet med en fin serie toppturer på Telemarkski helt fram til midten av juni! Hadde et par uforglemmelige turer i midnattsol. Også i år har det vært et ekstremår, i negativ forstand, med hensyn til skiføre. Det startet bra med snø allerede i november, men denne regnet bort rundt nyttår, og vi hadde barmark i nesten 2 måneder! Det kom litt snø i mars, men på langt nær nok til å redde sesongavslutningen. Men nå er det vel på tide å slutte å gremme seg over dårlig skiføre, og heller se fram til en fin fottursesong (og neste vinter da! ) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.