Truant76 Skrevet 16. august 2017 Skrevet 16. august 2017 2 timer siden, Mareng skrev: Dere ligger i teltet, det PISSREGNER og blåser kraftig utenfor. Bål er uaktuelt, du har ikke med tarp, eller det er ikke mulig å sette den opp. Boken er lest, kartet er studert og kortstokken ligger hjemme. Du er vel forsynt på kaffe, snopet er spist opp og du er mett. Telefonen er tom for batteri, ingen musikk/radio. Alt utsyret er gjennomgått, vedlikeholdt og det er ryddig i teltet. Det er alt for tidlig å legge seg, du er faktisk ikke trøtt engang og kan bare glemme å sove. Du er ikke i nærheten av fiske/jaktmuligheter. Du har glemt kniven hjemme, så å spikke seg en skjè, tredildo eller ett balltre kan du glemme. Du er alene. Så hva gjør dere på de neste 7 timene? Det finnes et svar på dette, men jeg vil nok inkriminere meg selv om jeg poster det. Dette er nok heller ikke arenaen for å ta den debatten. - Snoop Dog 2 2 Siter
Populært innlegg Per Fredrik Skrevet 16. august 2017 Populært innlegg Skrevet 16. august 2017 19 minutter siden, Truant76 skrev: Det finnes et svar på dette, men jeg vil nok inkriminere meg selv om jeg poster det. Dette er nok heller ikke arenaen for å ta den debatten. - Snoop Dog Ikke ha jeg med bok eller snoop, kaffe kan jeg drikke hele dan, vi kan gjerne det vi som har vært noe år i forsvaret. Telefonen er ikke tom for batteri, den står gjerne på flymodus eller er slått av,, spiller aldri noe musikk når jeg er på tur. det er aldri for tidlig å legge seg. Jeg er aleine, det er derfor jeg drar på tur, jeg hører på regnet og naturen. Tenker på hvordan livet ble, de som er etter meg og alle jobbene jeg har hatt rundt om i verden og mye kuule folk jeg har møtt, Hva jeg skal gjøre de neste 7 timer ? ingen ting. Det er helt greit å gjøre ingenting, har ingen problemer med det. Presset og kravet med å prestere er borte, jeg er o.k. med det. 9 3 Siter
Gjest Mareng Skrevet 16. august 2017 Skrevet 16. august 2017 53 minutter siden, Truant76 skrev: Det finnes et svar på dette, men jeg vil nok inkriminere meg selv om jeg poster det. Dette er nok heller ikke arenaen for å ta den debatten. - Snoop Dog Bare husk å slå av kameraet, hvis du er en av disse som legger ut turene på Youtube... Siter
+rayun Skrevet 16. august 2017 Skrevet 16. august 2017 Stort sett alltid på tur alene. Bruker innetiden til å lese kart, notere og planlegge. Hører litt på radio, tar fram slukboksen for å finne den perfekte som skal prøves når regnet gir seg. ligger i posen og døser mens jeg hører på regnet mot teltduken. Kjeder meg?... Nei ukjent fenomen. Siter
Tor Magne Skrevet 16. august 2017 Skrevet 16. august 2017 Hva jeg gjør.....det kommer an på om det er en kamerat, eller kona som er med 3 Siter
Tittei Skrevet 16. august 2017 Skrevet 16. august 2017 Denne tråden virker kanskje litt unødvemdkg på dere erfarne? Men jeg vil bare sk at for mg som er ulta nybegynner, så er den veldig, veldig nyttig. Jeg var på en tur alene og kjedet vettet av meg, noe keg egentlig aldri gjør. Nå har jeg lest og lært masse av denne tråden. Syns den er veldig lærerik, så takk til TS. 3 Siter
Phoney Skrevet 16. august 2017 Skrevet 16. august 2017 Hvis både Kindle er tom for lesestoff/strøm, drukket nok kaffe/whisky, lei av å snakke med hundene osv så pleier jeg ensomheten. Lytte til stillheten og naturen, la tankene vandre og ellers ikke gjøre en dritt. Synes det er litt av kosen med å være på tur, ta det med ro og bare være. Siter
Gjest Turlyst Skrevet 16. august 2017 Skrevet 16. august 2017 Jeg kobler av fra jobb, mas og kjas. Fotografering, fisking, god mat og en dram eller en øl. Klarer meg ikke helt uten Internett. Studerer kart og neste etappe eller et turmål. Siter
+zimwalker Skrevet 16. august 2017 Skrevet 16. august 2017 Har en hektisk jobb og er omgitt av folk hele tiden. På fjellet lytter jeg til stillheten og tenker langsomme tanker. Må ikke gjøre noe hele tiden, bare være. Men jeg gjør jo ting der også, lager mat, steller og styrer, men det teller liksom ikke - det faller under det å gjøre ingenting. Ser ikke på klokka, følger naturen og er helt frikoblet fra det vanlige livet. Slik lader jeg opp, til nye hverdager. 2 Siter
HannKatta Skrevet 16. august 2017 Skrevet 16. august 2017 2 timer siden, Tor Magne skrev: kona som er med Ikke kjedelig med dame på tur... 😆 Siter
Tessatroll Skrevet 17. august 2017 Skrevet 17. august 2017 6 timer siden, zimwalker skrev: Har en hektisk jobb og er omgitt av folk hele tiden. På fjellet lytter jeg til stillheten og tenker langsomme tanker. Må ikke gjøre noe hele tiden, bare være. Men jeg gjør jo ting der også, lager mat, steller og styrer, men det teller liksom ikke - det faller under det å gjøre ingenting. Ser ikke på klokka, følger naturen og er helt frikoblet fra det vanlige livet. Slik lader jeg opp, til nye hverdager. Same her. Mykje folk på jobb og mykje folk heime. Å ha høve til å tenke lange tankar, bruke lang tid på morgonkaffien, kvile både lunsj og middag, kike etter flora og fauna kan sysselsette meg rimeleg lenge 😂 3 Siter
Truant76 Skrevet 17. august 2017 Skrevet 17. august 2017 11 timer siden, Mareng skrev: Bare husk å slå av kameraet, hvis du er en av disse som legger ut turene på Youtube... Det blir ikke så mye av det ettersom jeg tydeligivs er den eneste i følget som er nogenlunde komfortabel foran et kamera. Litt synd, for det har vært noen fine turer de siste årene. Besynderlig nok så vil alle som var med på turen ha kopier av alle bilder, men de vil ikke være med på dem... folk er rare Siter
+Miamaria Skrevet 17. august 2017 Skrevet 17. august 2017 Hvis man får problemer med å finne på noe da bør man møte den problemstillingen oftere. Jeg har hatt med meg bok på tur en del ganger og tror alltid at jeg skal få lest, men det er heller sjelden. Å være tilstede i naturen er som regel sysselsetting nok. Høre på lydene og slappe av, og alle disse tingene som er nevnt. Ligge pal på ei strand derimot, som mange synes er stas - da blir jeg rape gal. 7 Siter
Humbug Skrevet 17. august 2017 Skrevet 17. august 2017 Jeg gjør ofte "ingenting". Å kunne gjøre "ingenting" uten å kjede seg er en egenskap jeg blir mer og mer glad for at jeg har, etter en del turer med folk som ikke har den egenskapen😄. 1 Siter
Elisabethsk Skrevet 17. august 2017 Skrevet 17. august 2017 22 minutter siden, Miamaria skrev: Hvis man får problemer med å finne på noe da bør man møte den problemstillingen oftere. Jeg har hatt med meg bok på tur en del ganger og tror alltid at jeg skal få lest, men det er heller sjelden. Å være tilstede i naturen er som regel sysselsetting nok. Høre på lydene og slappe av, og alle disse tingene som er nevnt. Ligge pal på ei strand derimot, som mange synes er stas - da blir jeg rape gal. Så da er det bare å legge turlivet på hylla for en stund og bli charterturist noen år framover for deg da altså. 🍹 1 Siter
+Miamaria Skrevet 17. august 2017 Skrevet 17. august 2017 Det var gitt den konkrete settingen gitt i tråden. Om folk synes det er uutholdelig å ligge svettende på ei stekeplate med masse cirka nakne folk rundt, så synes jeg det er helt naturlig og ikke noe man bør utsette verken andre eller seg selv for med mindre de har en glede av det selv. Siter
Knappetelt Skrevet 17. august 2017 Skrevet 17. august 2017 Trikse mitt er å veksle mellom ADHD og ME. Da dekker du det meste. 3 Siter
TomWithoutVom Skrevet 17. august 2017 Skrevet 17. august 2017 Var en måned alene i Femundsmarka for noen år siden og kjedet meg ikke en time. Naturen er jo som en stor godtebutikk Fiske, Lydbøker og Bushbuddy er trivelige ting. Siter
ViktorS Skrevet 17. august 2017 Skrevet 17. august 2017 Jeg fisker, sover eller får i meg mat/drikke. Alt annet gjør jeg hjemme:) Siter
Gittiamo Skrevet 17. august 2017 Skrevet 17. august 2017 Bushbuddy? Enkelte ting innen friluftsliv tror jeg ikke jeg vil vite så mye om... 😳 1 Siter
Gjest Mareng Skrevet 17. august 2017 Skrevet 17. august 2017 3 minutter siden, Gittiamo skrev: Bushbuddy? Enkelte ting innen friluftsliv tror jeg ikke jeg vil vite så mye om... Blir omtrent som en sjømannsbrud. Bare her putter man inn kvister i stedet for å få opp varmen 😊 Siter
tubbs Skrevet 17. august 2017 Skrevet 17. august 2017 2 timer siden, Mareng skrev: Blir omtrent som en sjømannsbrud. Bare her putter man inn kvister i stedet for å få opp varmen 4 Siter
graham Skrevet 20. august 2017 Skrevet 20. august 2017 På 16.8.2017 den 19.28, tronn skrev: så hviler frokost etterpå Mmm, frokosthvilen er den beste hvilen. 2 Siter
Humbug Skrevet 20. august 2017 Skrevet 20. august 2017 16 minutter siden, graham skrev: Mmm, frokosthvilen er den beste hvilen. Første eller andre? 1 Siter
tubbs Skrevet 20. august 2017 Skrevet 20. august 2017 4 minutter siden, Humbug skrev: Første eller andre? For min del den etter morgenbrødet! 😳 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.