Optimus primus Skrevet 24. juni 2016 Skrevet 24. juni 2016 Trenger tips. Ønsker å dra på telt/fisketur et par dager. Tanken var Hardangervidda, men er redd det er for mye snø. Er på jakt etter middels krevende dagsetapper og ok fiskemuligheter helst på vestlandet, men kan vurdere andre landsdeler om tipset er bra. Vil reise så fort som mulig. Siter
Per Fredrik Skrevet 24. juni 2016 Skrevet 24. juni 2016 Har du prøvd denne linken http://www.webkameraerinorge.com/map/ her får du litt oversikt over snøforholdene i fjellheimen. Skal på Hardangervidda sjøl om ca en uke. Det har smeltet mye snø de siste ukene. 2 Siter
Optimus primus Skrevet 24. juni 2016 Forfatter Skrevet 24. juni 2016 Har akkurat sjekket kamera. Ser egentlig ok ut. Kan være det blir vidda da. Noen tips til hvor det er greit å starte/avslutte en slik tur. Har egentlig tenkt Geilo som utgangspunkt, men er åpen for forslag. Siter
whistler Skrevet 24. juni 2016 Skrevet 24. juni 2016 Skal selv på Hardangervidda om ei uke. Det er lite snø på østvidda. Jeg tenker å gå fra Tuva, inn til Hein og så litt sørvestover Fine utgangspunkt flere steder på RV7 mellom Dyranut og Geilo. Evnt fra Dagali. God tur! Siter
Per Fredrik Skrevet 24. juni 2016 Skrevet 24. juni 2016 Du kan parkere på Fagerheim eller Halne. Skal du videre innover, kan du parkere ved Halen Fjellstove og ta båten inn Halnefjorden. Hvordan det er med fiske i dette området kjenner jeg ikke til, er ikke fisker. Turene kan du planlegge på webkartet ut.no Her er også en funksjon som kan beregne distanse. Siter
Gjest Turlyst Skrevet 24. juni 2016 Skrevet 24. juni 2016 Mange gode forslag over! I år har jeg tenkt å ta Halnekongen over Halnefjorden. Herfra går ferden til Rauhelleren og videre ned til Geitvassdalen. Blir her et par dager før turen går tilbake igjen - mulig innom Heinseter. Fra sørenden av Halnefjorden til Rauhelleren har jeg ikke gått før. Ser av kartet at det er noe myr her. Dette er en fin tur med kortere dagsetapper. Geitvassdalen blir aldri feil i forhold til fiske! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.