Droppen Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Har planer om å følge Numedalslågen fra Ossjøen og oppover mot nedre delen av Geitvassdalen i sommer. Ønsker helst å gå øst for Geitsjøen, er det noen som vet hvordan mulighetene er for å krysse lågen i området før og etter Geitsjøen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Tom42 Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Det går en hengebro i Geitvassdalen mellom Festningstjønne og Reinavatnet. Ellers ser jeg av kartet at stien krysser Djupa ved Tormodsbekken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
whistler Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Jeg planlegger tur i samme område og etter det jeg kan se av flyfoto er eneste bru rett nord for Hansbu, men antar det er greit å vade flere steder ved lav vannstand. På kartet krysser det sti rett sør der Tormodbekken kommer ut i Djupa, som @Tom42 sier. Antagelig OK å vade her ved lav vannstand. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turlyst Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Jeg har krysset/vadet elva ved utløpet av Geitsjøen for mange år siden. Vannstanden var lav da det var i slutten av august. På denne årstiden er vannstanden høyere, så jeg vil ikke anbefale det. Lenger ned er elva dypere og striere, noe som gjorde det helt utelukket for vår del. Jeg ville ikke kalkulert med det, men tatt det som en positiv overraskelse. Regn heller med at dere må følge stien vest for Geitsjøen mot Djupa og videre nedover til brua ved Tormodsbekken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 En del snø på Vidda enda, så det vil nok være høy vannstand lenge utover sommeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Tom42 Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 For noen er dette en selvfølge, mens det for andre kanskje er første gangen de hører. Når du skal vade ta av støvlene men ha sokkene på, da glir du ikke så lette. Det andre som er viktig er å frigjøre hoftebeltet og brystremmen. Om du skulle ta overbalansen, kan du frigjøre deg fra sekken - og berge livet. En annen ting jeg også er nøye på er om nødvendig gå lengre enn langt før kryssing, for å finne det optimale stedet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Droppen Skrevet 23. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2016 Får kanskje satse på krysse der det er broer, eller gå rundt Geitsjøen. Gikk nedover forbi Lågliberget for ganske mange år siden og har et vagt minne om at det var mulig å krysse lågen der. Men det er bro over lågen rett ovenfor Ossjøen er det ikke? Og nesten oppe ved Hølen krysser en sti lågen. Er kanskje bro der også? Må i så fall gå et godt stykke på sør-øst siden av lågen hvor det ikke ser ut til å være så mye sti. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øystein_ Skrevet 26. juli Del Skrevet 26. juli Løfter opp denne. Er det noen som veit hvordan det et å vade Djupa ved Geitsjølægeret? Det står merket som vadested på kartet, men nå er det jo sikkert mye vann i elva. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.