Gå til innhold
  • Bli medlem

Crispi Skarven - To konkrete spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger et par nye fjellstøvler og har av diverse grunner sirklet meg inn på Crispi Skarven.

Problemet er: De kommer ikke i halve størrelser.

44 sitter godt rundt foten og føles veldig "presise" og gode å ha på. Den ene stortåen butter imidlertid så vidt inntil fronten av skoen.
45 føles litt for store; jeg får nesten en finger ned bak i skoen, men den skipper på ingen måte når jeg går. Det er også en del plass forover i skoen. Jeg er redd for at denne bevegeligheten foran i skoen kan gi slitasjesår/gnagsår på lengre turer. Dette funker nok greit med skikkelig tykke sokker på. Om sommeren fristes jeg imidlertid til å gå med to veldig tynne par sokker, for å ikke bli så fryktelig varm på føttene.

Er det slik at disse støvlene gir seg ut noe i lengderetningen, slik at 44 bør kunne fungere?

Hva velger ellers dere når en størrelse er en anelse liten og den andre litt romslig? (Jeg er innforstått med at man i første runde også bør prøve andre sko i denne situasjonen).

Annonse
Skrevet

Sko går ikke i lengderetningen, det er trykket sideveis som vier de ut den veien. Er de for korte bør du velge de lengre, evt da fylle på inni med en innleggssåle hvis de blir romslige sånn ellers.

• Liker 1
Skrevet

Den lengste. Du skal ha rom for hovne bein, samt slippe blånegl etter bratte nedstigningar. For meg er det nettopp kombinasjonen av god plass utan å skli framover i skoen som kjenneteiknar god passform på ein fjellstøvel. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.