igneous Skrevet 19. juni 2016 Skrevet 19. juni 2016 Jeg er på jakt etter en sekk for lange (3-5 dager) solo fjellturer, i alle årstider. Planlegger å ha ganske mye utsyr med meg, altså det vanlige (telt, sovepose + liggeunderlag, mat + kokeutstyr, klær, diverse små ting og tang), samt ca 5kg med kamera og utstyr. Total vekt blir da mellom 20 og 25kg. Jeg er i utgangspunktet på jakt etter noe med: Høy bærekomfort, helst med en "pustende" bæresystem og "pivot" funksjon på hoftebeltet. (har prøvd Arc'teryx Altra, men fant skulderstroppene for å være svært ubehagelig) Integrert hydration system bladder Panel loader (i tillegg til vanlig toppåpning) - et krav Prisen er ikke veldig viktig, så lenge jeg får en sekk som passer alle mine ønsker. Har vurdert flere sekker: Fjällräven Kajka 85 - tung, og konstruksjonen virker noe utdatert. Også ingen pivot på hoftebeltet Thule Guidepost 88L - ser helt perfekt ut, men klarte ikke å finne en eneste anmeldelse Gregory Baltoro 85 - jeg antar at bæresystemet som presser mot ryggen betyr at kommer til å svette ganske mye... Noen andre? Siter
RoyN Skrevet 20. juni 2016 Skrevet 20. juni 2016 (endret) Osprey xenith 88 er over et kilo lettere enn Kajka iallfall og er en bra sekk som sitter som støpt på ryggen. Endret 20. juni 2016 av RoyN 2 Siter
Daniel1987 Skrevet 8. juli 2016 Skrevet 8. juli 2016 Kjempe fornøyd med min gregory whitney 105L. Siter
k92 Skrevet 10. juli 2016 Skrevet 10. juli 2016 Selv vurderer jeg Helsport Alta 85L, den oppfyller alle kravene du stiller, og veier kun 2.3 kg (m/regntrekk). Men jeg har ikke klart å finne noen anmeldelser/erfaringer. Tror muligens det er en ny modell? Siter
ViktorS Skrevet 10. juli 2016 Skrevet 10. juli 2016 Fjellreven kajka er en sykt bra sekk! Fantastisk å bære, gode løsninger (full frontåpning, rumpetaske-topplokk, blant annet! Skullegjerne hatt en slik selv, 100litern, hadde det ikke vært for at jeg har en enda større sekk, bergans power frame!:) denne har jeg lastet altfor tungt, og gått mye med. Men nå brukes den kun til kortere turer der camp-luksus er i høysetet! Tenker da lavvo, mat, bålpanne, vadere, øl, masse øl, puta fra senga osvosv. men skulle jeg hatt en normal storsekk, hadde det blitt kajka 100, uten tvil!! Siter
+Blaser Skrevet 10. juli 2016 Skrevet 10. juli 2016 ps, se under salg, så selger jeg en kjaika 100L til innbrudspris... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.