Populært innlegg Erik Haaland Skrevet 15. juni 2016 Populært innlegg Skrevet 15. juni 2016 Denne turen starter ved Eikebrekka og går inn til Stavanger Turistforenings nye og meget moderne hytte Kvitlen. Kanskje er dette Norges flotteste hytte? På veien innover er det som å vandre i et norsk folkeeventyr hvor turen går gjennom de frodigste daler og vakreste berg. Fisken vaker i Laugarvatnet så ta gjerne med fiskestangen og på enden av østsiden ligger en synlig morene fra forrige istid. Har du ikke tatt denne turen enda er det på tide nå! Kvitlen er veldig populær så det vil det lønne seg å reservere seng på forhånd. For mer info om denne fantastiske hytta, klikk her. Av de første bildet kan dere se at det er fullt mulig å ta seg et herlig bad i elva rett ved hytta, og siden det er såpass grunt lengre opp holder vannet en grei temperatur også. Litt småvak i elva oppover men stort sett er disse veldig små. Turen inn tar 3 timer uten pause, tilbake fra Kvitlen tar det 2,5 timer uten pause. Det er kjappere enn hva UT.no turen sier men jeg gikk i mitt vanlige tempo. JEg foretrekker denne noe lengre turen inn kontra å starte i Bjordal, da det er 85% skogsterreng fra Bjordal og ikke i nærheten så flott å gå som fra Eikebrekka. Link til turen på UT.no (Nydelige Austdalen) (Austdalen tilbakeblikk) (Laugarvatnet) (Brattabø) (Din egen sandstrand?) (Kvitlen) (Fantastisk utsikt fra kjøkken- og spiseområdet) (Kvitlen i morgensol) 12 Siter
Bjørja Skrevet 15. juni 2016 Skrevet 15. juni 2016 Det er vel også ganske mye brattere opp fra Bjordal. Jeg gikk den ruten i 2004, og husker den som forholdsvis bratt fram til Brattabø. Siter
Erik Haaland Skrevet 15. juni 2016 Forfatter Skrevet 15. juni 2016 Bjørja skrev (På 15.6.2016 den 11.46): Det er vel også ganske mye brattere opp fra Bjordal. Jeg gikk den ruten i 2004, og husker den som forholdsvis bratt fram til Brattabø. Ekspander Ja det stemmer, og det er mye stein å klatre over. Men om man har to biler kan den ene settes på Eikebrekka og den andre i Bjordal . Så går man inn fra Eikebrekka og tlbake ned Bjordal. Siter
REJOHN Skrevet 15. juni 2016 Skrevet 15. juni 2016 Fint innlegg, men det vil antakelig ikke overraske noen at jeg muligens ikke er helt enig i hvilken hytte som er finest.... 2 Siter
Erik Haaland Skrevet 16. juni 2016 Forfatter Skrevet 16. juni 2016 REJOHN skrev (På 15.6.2016 den 15.24): Fint innlegg, men det vil antakelig ikke overraske noen at jeg muligens ikke er helt enig i hvilken hytte som er finest.... Ekspander kke helt uventet nei, men to helt forskjellige hytter. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.