Gjest Skrevet 13. juni 2016 Skrevet 13. juni 2016 (endret) På fiskerturer på fjellet tar jeg som regel med vadebukse og vadestøvler. Til sammen veier disse imidlertid godt over 2 kg, opp mot 3 kg når de er våte. Har lenge ønsket meg en lettere løsning, spesielt på turer det fisking ikke er hovedfokus. Har derfor laget meg et par lette, pustende hoftevadere med tettsittende tynne neoprensokker, som kan brukes med vanlige joggesko, sandaler e.l. 3mm neoprensokk (dykkersokk), ekstra neopren samt neoprenlim fra www.scubastore.com. Pustende "tex", sømtape og neoprentape fra www.extremtextil.de. Neoprensokken ble klipt opp på sedene og det ble satt inn 2 kiler, slik at åpningen på toppen var stor nok til å kunne tre inn foten der hvor sokken moter stoffet, Stoffet har kun 1 søm, på utsiden av beina, som ble tapet. Stoffet ble sydd fast + limt til neoprenen og så tapet over med neoprentape. Resultat: pustende hoftevadere <400g som kan brukes med vanlige sko, som jeg har med allikevel. Endret 13. juni 2016 av esw Siter
Prebb Skrevet 13. juni 2016 Skrevet 13. juni 2016 Har vært inne på tanken selv, men mest for å kunne krysse elver uten å bli våt på beina. Om du trenger lette sko å bruke til dem er jo Crocs et alternativ. De er rimelig billige på coop obs. Siter
+lars p Skrevet 13. juni 2016 Skrevet 13. juni 2016 Prebb skrev (På 13.6.2016 den 20.49): Har vært inne på tanken selv, men mest for å kunne krysse elver uten å bli våt på beina. Om du trenger lette sko å bruke til dem er jo Crocs et alternativ. De er rimelig billige på coop obs. Ekspander http://www.ebay.com/itm/NWT-Womens-Water-Aqua-Shoes-Super-Light-Sponge-Tong-Beach-Sandals-Summer-Slipper-/251643466215?var=&hash=item3a971e91e7:m:mxCznqtfv8Fu2j3BFEXtC4A Disse er geniale, veldig lette og sitter godt. Tåler mye juling også. 88 gram i str 41 pr stk 1 Siter
Gjest Skrevet 14. juni 2016 Skrevet 14. juni 2016 lars p skrev (På 13.6.2016 den 21.06): http://www.ebay.com/itm/NWT-Womens-Water-Aqua-Shoes-Super-Light-Sponge-Tong-Beach-Sandals-Summer-Slipper-/251643466215?var=&hash=item3a971e91e7:m:mxCznqtfv8Fu2j3BFEXtC4A Disse er geniale, veldig lette og sitter godt. Tåler mye juling også. 88 gram i str 41 pr stk Ekspander Finnes dessverre ikke i størrelser over 44... Siter
+ost Skrevet 15. juni 2016 Skrevet 15. juni 2016 esw skrev (På 13.6.2016 den 20.18): På fiskerturer på fjellet tar jeg som regel med vadebukse og vadestøvler. Til sammen veier disse imidlertid godt over 2 kg, opp mot 3 kg når de er våte. Har lenge ønsket meg en lettere løsning, spesielt på turer det fisking ikke er hovedfokus. Har derfor laget meg et par lette, pustende hoftevadere med tettsittende tynne neoprensokker, som kan brukes med vanlige joggesko, sandaler e.l. Resultat: pustende hoftevadere <400g som kan brukes med vanlige sko, som jeg har med allikevel. Ekspander Helt konge! Både i utførelse og at du deler. Siter
REs Skrevet 23. juni 2016 Skrevet 23. juni 2016 Jeg kjøpte en gang en tynn og lett vadebukse uten sko som kunne brukes i vanlige gummistøvler. Den funket fint helt til det ble frost. Da ble materialet, som den var laget av, stivt og sprakk i mange små biter ved knærne og alle andre stedet der den ble bøyd. Kanskje det stoffet du bruker tåler mer. Siter
Gjest Skrevet 24. juni 2016 Skrevet 24. juni 2016 REs skrev (På 23.6.2016 den 23.20): Jeg kjøpte en gang en tynn og lett vadebukse uten sko som kunne brukes i vanlige gummistøvler. Den funket fint helt til det ble frost. Da ble materialet, som den var laget av, stivt og sprakk i mange små biter ved knærne og alle andre stedet der den ble bøyd. Kanskje det stoffet du bruker tåler mer. Ekspander Disse er laget i et membranstoff ala goretex. Kan ikke se for meg noen problemer med kulde. Siter
Lompa Skrevet 24. juni 2016 Skrevet 24. juni 2016 Veldig bra! Jeg har låringser (kjøpt) i vanntett nylonstoff. Bruker dem inni crocs eller lignende når jeg trenger å ha med lettveksvadere. Helt genialt for kryssing av bekker osv. Går ut fra at du skal ha på en stropp øverst for å hekte i beltet? Siter
Prebb Skrevet 24. juni 2016 Skrevet 24. juni 2016 Lompa skrev (På 24.6.2016 den 7.25): Veldig bra! Jeg har låringser (kjøpt) i vanntett nylonstoff. Bruker dem inni crocs eller lignende når jeg trenger å ha med lettveksvadere. Helt genialt for kryssing av bekker osv. Går ut fra at du skal ha på en stropp øverst for å hekte i beltet? Ekspander Har du sydd igjen beina? Siter
Gjest Skrevet 29. juni 2016 Skrevet 29. juni 2016 Ja, stroppene øverst var ikke på plass når jeg tok bildene. De er der nå Siter
Lompa Skrevet 2. juli 2016 Skrevet 2. juli 2016 Prebb skrev (På 24.6.2016 den 10.44): Har du sydd igjen beina? Ekspander Nei, disse har hele sokker, så de er vanntette. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.